Teljesen rendben van
Szöveges ítélet
Ez az autó úgy jó, ahogy van. Teljesen hátratolt ülésekkel is bőven beférnek 190 cenitsek a hátsó ülésre, országúton, autópályán nagyon elemében van a motor, csendes, kényelmes, bírja a heti 2000 km-t, alig eszik, mi kell még? Nagyon eltalálták Volswagenék. Előző autóm 130e-nél már csúnya futóműzajokat adott, utalva a közelgő cserére. Itt 200e km-re jósolják ezen alkatrészek élettartamát.
90-100 nagypapa tempó 5 liter. Tartós 110-140 közötti, előzgetős országúti tempóval 6 liter alatti fogyaszt. Autópálya 150 tempomat állandó légkondival 6,6 liter.
Egy javaslat annak, aki még nem így használja: légkondi ősszel, télen, tavasszal ECON módba kapcsol, garantált -0,5 liter/100km az AUTO üzemmódhoz képest.
Azért néhány hátrányt is írnék:
1. 2000 körüli fordulatnál a hátsó ülésen - talán kipufogó felől jövő - nagyon zavaró rezonancia hallható. Más Superbekben is hallottam ezt, bár ritkán kerülök hátra. Tervezési hiba lehet. Ha utasaim vannak, 1750 és 2250 között, ha lehet nem tartom a fordulatot, inkább fentebb kapcsolok, vagy visszaváltok.
2. ekkora autókban általában jobban alá lehet szedni a kormányt (pl.: Merci) így nagyvárosban lehetnek izzasztó pillanatok egy-egy fordulásnál
3. szűk a csomagtérnyílás, ülések ledöntésével is csak szűk nyílást kapunk a csomagtartó és az utastér között
4. próbáljatok meg feltolatni vele merdek emelkedőn. Garantált a kellemes kuplungszak - pedig nem vagyok kezdő
5. Classic felszereltéggel nagyon sivár a belső tér - tök fekete minden
6. 5 fővel le lehet mondani a dinamikus közlekedésről. Ilyenkor már több, mint 2 tonnát kell mozgatnia, a futómű is billegőssé válik. 3-4 fő csomagok nélkül az, amit még szeret
7. xenon kellene bele
Ezek persze apróságok, de 4 év alatt néha zavaróak voltak. Alig több, mint 5 millióért teljes mértékben megéri. 7 alatt nem kaptam volna meg ugyanezt a kényelmet más márkánál. A lényeg, hogy a nagyautós nyugalom "bele van oltva". És mostmár belém is.:)
Közeleg a 180e nagyszerviz. Szerelő szerint 200e km körül jönnek majd a futóműgondok. Eddig egyetlen - újként vett autót sem hajtottam el eddig. Mindnek sokkal több gondja volt már 100 és 140e km között. Még 1-2 évet - azaz 40-80e km-t biztosan marad. Le a kalappal a Skoda előtt.
Hibalista
- - Féklámpák állandóan égtek - elektornika gariban jav.
- - Csomagtérzár nem zárt - gariban cserélve
- - ékszíjtárcsa 140e-nél cserélve (90e-s számlán rajta volt, de akkor vszeg kispórolták)
- - Álltam a lámpánál, belémdurrant egy Omega -Superben csak lökhárítócsere, Omega elvérzett
- - Kavics miatt 1 szélvédő
- - Összes belső ajtófogantyúról lekopott a burkolat
- - kormánykapcsoló 174e-nél (nem tudta abbahagyni az indexelést)
Ide hordtam szervizbe
IKESZ Szeged - drágák: vezérműszíjcsere 310e Ft - horror! Ráadásul utólag úgy tűnik, nem minden számlán szereplő tétel került bele...; Egy koccanás után 3-4 mm-es ferdeséggel rakták fel az új lökhárítót....
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Helyi Volkswagenes szaki nagy, független szervizben - gari már lejárt, így nem kell szakszervíz, gyári alkatrészekkel dolgozik, érti a dolgát, 50-60%-kal olcsóbb
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 176000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Primera 1.6 | Következő autója? | Passat |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
