A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Superb (2002-2008)

Superb 1.9 PDTDI 105 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Skodi, drága mulatság volt

Szöveges ítélet

Az autót 12 évesen vettem, 355000 km-rel. Céges autó volt szervízkönyvvel, kevés km, frissen szervizelve (kuplung + kettőstömegű + vezérlés frissen cserélve). A kevés km-t komolyan írtam, hobbiautókereskedőként tudom hogy amibe 197 meg 242ezer van írva, azokban is 4-500 ezer kilóméter van. Aki azt hiszi hogy egy 12 éves dízel autóban 197ezer km van, annak elárulom hogy valószínűleg át fogják vágni (tisztelet a kivételnek), no meg egyébként is a magyar használtautó vásárló fél attól hogy majd megköpködi a szomszéd meg a cimborák ha elárulja hogy az autóbn valóban 3-400ezer is van, inkább mutasson 210-et az óra és megnyugszik a lelke.
Tepsi forma, tégla test, hatalmas helykínálat, folkszvágenes kilincsek és ajtócsukódás, vw motor, pdtdi hang. Sokan úgy gondolják a superb a passat butított változata, pedig nem, az alváza hosszabb, az anyagok minőségében pedig szerintem gyengébb mint a vw-é. Volt passatom 2-is, seat leonom és audi A4-esem is de szerintem a kárpitok, műanyagok és az összerelés minősége még a seat színvonalát sem éri el. Itt-ott kopog, rezeg, zörög de legalább nem olyan undorító gumival borított műanyag gombok vannak a műszerfalon mint az audikban, ami egy-két év után fehérre kopik. A kormányt újrabőrőztettem, annyira le volt kopva hogy zavarta komfortérzetemet. Szeretem hogy nincs benne semmi fölöslges, minden puritán, funkcionalitását tekintve tökéletes. Minden pont annyit tud amennyit kell, van digit klíma, elektromos ablak + tükör, tempomat, állítható ülésmagasság, légzsák, könyöklő no és ledes világító belső kilincsek. A "fedélzeti computernek" nem nevezhető kis folyadékkristályos kijelző is pont annyit mutat amire szükség van, fogyasztást, hőmérsékletet, időt, menetidőt. Nekem nagyon bejön a visszapillantó tükrök formája, nem is tudnám mihez hasonlítani. Külsőleg nem tudom miért, de egy nyújtott vw bogárra emlékeztet, belül pedig egyszerűségéve talán a 124-es mercit idézi(legalább is nekem). Szeretem hogy nem hülyegyerek autó (3-as béemvé, nem pászát, nem audi ánégy). Sajnos az áruk annyira leesett hogy szinte mindenki számára elérhető aki nagyjából 1 millióért akar nagy autót venni, de hála égnek a superbéket valahogy nem kedvelik a 20-as éveik elején járó suttyók, ebből nem látni annyi külföldről hozott összevissza heggeszgetett fényezgetett ültetett szirszarokat mint az audikból illetve passatokból. A 105 LE-s motor a legritkább, teljesítményét tekintve nem egy versenyautó de tud menni a maga módján. A vége nálam 200 km/h volt, egyszer, és nem is akarom mégegyszer kipróbálni. 150km/h az utazója, ekkor forog 3070-et, a tényleges fogyasztása ennél a tempónál 6.5 liter. 120km/h-nál 5.5L/100 km. A fogyasztásmérő kb fél litert csal (ennyivel mutat kevesebbet), nálam átlagban 5,8 L/100 az autó fogyasztása ami azt hiszem csúcs ebben a kategóriában. Egy Citroen C5-ből (2.0HDI 6seb) ültem át ebbe az autóba, A citroent még 120-as tempóval sem tudtam 7 liter alá vinni. Ami a futóművet illeti, én szeretem, stabilan fogja az utat, autópályán szépen siklik, bár sok helyen olvastam már hogy "beállíthatatlan elavult technika", ehhez képest az elmúlt egy évben és 35000 km-ren mindenhez hozzá kellet nyúlni a futóművön kívül. Hozzáteszem hogy 17-es felnikkel a jó kis magyar utak kirázzák az ember vesekövét is.
Jöhet a feketeleves:
Az elmúlt egy évben annyit költöttem rá hogy akár vehettem volna egy másik autót is. Eddig kb 700 ezer HUF-nál járok.
- Kezdődött azzal hogy vásárlás után nem ment a klíma, konkrétan egy kisujjamnyi lyuk volt a klímahűtőn, kicseréltük, le kellett bontani az autó fél elejét... Aztán kiderült hogy nem csak a hűtő rossz, de az elektromos jeladó is meg még egy két apróság. Klímatöltéssel nagyjából 55,000 Huf-ban megállt a javítás.
Ettől kezdve a követkeő 10.000 km-en minden tökéletesen működött egészen a következő olajcseréig. Venni akartam rá olajleeresztő csavart tömítéssel + alátétet, az okos szerelő tanácsára nem vettem meg kemény 500 forintért mert hát ő ebből sosem tesz fel újat majd ő betekeri teflonnal a leeresztőcsavart majd úgy jó lesz mert ő mindig így csinálja. Ráhagytam. Kár volt. A csavar beletörött, beleesett az olajteknőbe, én indultam volna vissza Ausztriába ő meg másnap Horvátországba... 2 hétig autó nélkül nehéz lenni, főleg ha az ember küldföldön dolgozik. Mire hazajött kitalálta hogy majd ő fúr bele egy másik menetet, meg összeeszkábálja egy másik csavarral meg megheggeszti és akkor majd 30 ezerből meg lesz az össze vissza heggeszgetett olajteknő. A bárdinál vettem 13 ezerért egy vadonatúj olajteknőt, ez került fel az autóra és így lett a 15ezer forintos olajcseréből 50 ezer + két hét autómentesség
- kb 10 ezer kilóméter használat után jött a következő probléma. hidegen ingadozik az alapjárat, majd egyszer-egyszer kigyullad az Engine-check sárga színű karácsonyfaizzó. Hívtam Viktor barátomat (VW szaki), de sajnos az elkövetkezendő 1 hónapban nem tudta elvállalni az autót így hát visszavittem én hülye én barom az autót a fentebb említett szerelőhöz, félve attól hogy egy hónapig megint nem lesz autóm. Hibakódolvasás, találgatás, mire megállapította hogy turbónyomás szabályozó szelep csere, 25.000 Huf.
- Minden szuper, kb 1000km használat után engine check lámpa, emelkedőn elveszíti az erőt a motor... vissza a szerelőhöz, elmondása szerint ez a turbónyomás szabályozó szelep is megadta magát, csere újra, megint 25000HUf
- Megint 1000km, teljesítmény elveszt, autó leállít egy hétre és vártam hogy mire hazajövök az autómért minden tökéletes. Szerelő hív, megcsinálta nem is a turbónyomásszabályozó szelep volt a baja hanem a légtömegmérő. Nagy slunggal irány haza alig vártam hogy visszakapjam az autót. Indítom a kocsit, nem megy egy henger, óriási kék füst, égett szag. Szerelőt hívom azt mondja menjek csak majd ha bemelegszik elmúlik a füstölés, meg egyébként is sok a km meg ő szerinte nem jó 2 porlasztó. Na itt gurult el a gyógyszerem barátom, ezt gariban megcsinálod ennek az autónak nem volt PD elem baja. Aztán úgy döntöttem aki így tönkretesz egy autót ahhoz nem viszem vissza soha többet. Idő közben elvittem Viktor barátomhoz, elvállalta az autó javítását, 1 hétig tartott a hiba feltárása, a szervíz akik a légtömegmérő cseréjét végezték, sikerült belerakniuk egy VW Passat 2.0 TDI légtömegmérőjét amitől a 2PD elem felmondta a szolgálatot. Nem szerelők ezek, barbárok... A porlasztók steckerét xiloplaszttal ragasztották vissza, vezérműtengely jeladót letörték, motorburkolat műanyag dugót elhagyták, tetőkárpit + könyöklő olajos lett stb... Nem is sorolom tovább. Olvasgatva a Totalcar cikkeit mekkmesterekről, átvert autóvásárlókról és autótulajdonosokról sosem gondoltam volna hogy egyszer nálam is eljön az idő hogy egy autó motorjára 350ezer magyar ropogós forintot fogok költeni. Láss csodát
- Egy hosszútávú úton azt vettem észre hogy eltűnt nagyjából fél liternyi hűtőfolyadék a kiegyenlítőtartályból, szerelő megnézte, vízpumpa tömítés csere, állítólag típushiba (30.000HUF).
- kb 10000 kilóméter és befog a bal első fék, fékmunkahenger elrohadt (csere 45.000HUF)


Egyszóval az autót nagyon szeretem, és az említett 700 helyett kb 200 ezret kölöttem volna rá ha kivárom a szakképzett szerelőt. Arányaiban egy nagyon jó autó, megfizethető áron óriási helykínálattal és alacsony fogyasztással

Hibalista

- Klímahűtő kilyukadt, kettőstömegű + kuplung, 2 PD elem, vezérműtengely megkopott, rendszámtábla világítás eloxidálódott, bal első ajtó elektromos érzékelője, csomagtér világítás, vízpumpa tömítés széthullott, bal első fékmunkahenger, olajteknőbe beletőrőtt a csavar hála az okos szerelőnek, indexkapcsoló, turbónyomás szabályozó szelep, légtömegmérő

Ide hordtam szervizbe

kókler úr Veszprém. Mint kiderült papírja sincsen az autószerelő szakmáról. Autó sosincs kész időre, egyszerűen kókler

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Ismerős

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 355500
Megbízhatóság (7) Vezetett km 37000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? C5 2.0HDI Következő autója? 4X4 urban
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Superb 2002 (2002)

További ítéletek (133 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)