A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Superb (2002-2008)

Superb 1.9 PDTDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Német ipari hulladék

Szöveges ítélet

2020 márciusában leptem meg magam születésnapomra ezzel a jószággal. Előtte egy I-es Octaviát hajtottam, orvos vagyok, rengeteget kell utaznom, ügyeletek stb., ezért tágas, kényelmes autó kellett (201 cm és jó nagy darab vagyok), az Octavia meg egyáltalán nem volt az, főként a tetőablak vett el sokat a fejtérből. Azzal egyébként semmi bajom nem volt, kapott egy szolid chipet (90->106 ló, 210 -> 280 Nm, fogyasztás 5 -> 4.2 l/100km) és így rendeződtek a menettulajdonságai. Sosem adtam volna el, ha nem lett volna olyan kényelmetlen.

Na de nem az Octavia a téma, hanem ez a határ sz*r. Szóval, 1.9 TDI helyett PD TDI, AWX motorkód (131 lovas változat). Jó hírű pesti kereskedőtől vásároltam, magyarországi forgalombahelyezésű, én voltam a 4. tulaja, JSZP alapján nem volt semmi gyanús benne, nem volt visszatekerve. 230.000 km-rel vettem, Pesten használták, számítottam rá hogy a kuplung kilesz, de nem volt baja. Már gyanús kellett volna, hogy legyen, hogy a bal hátsó dísztárcsa hiányzott, meg volt a bal elején egy javítatlan parkolási sérülés, de nem fogtam gyanút. Próbakörön minden rendben volt, ezért ki is fizettem, 1.1MFt volt az ára, 50-et engedtek belőle.

Megvásárlás után azonnal vezérlés, szíjak, szűrők, olajak cseréje megtörtént. A szerelő felhívta a figyelmemet a kifújó rezonátorcsőre, ezért autósboltban vettem egyet. Na itt kezdődött az első kálvária: az autósboltokban kapható rezonátorok 1, max 2 rétegűek, amik túl nagy mozgást engednek a rezonátor utáni szakasznak a gyárihoz képest, ezért én egy fél évig kerestem, hogy mi a jó fene zörög. Olyan hangot adott, mint amikor fém a fémnek ér és "gerjed", zörgött az egész beltér is tőle, legerősebben 1500/min fordulaton volt érezhető - de akárhogy kerestük, igazítottunk a hővédő-lemezeken, mozgattuk előre-hátra, nem találtuk az okát. Egy szolnoki kipufogós 2x odabolondított potyára előzetes telefonos időpont-egyeztetést követően, és a helyszínen meg közölte, hogy most nem tudja fogadni, beszéljünk már meg egy másik időpontot. A második szívatás után elküldtem a fenébe, majd egy szimpatikus szegedi kipufogó-specialista meggyógyította, 3 rétegű, sokkal merevebb rezonátort tett fel, amivel a zörgés meg is szűnt.

Nem sokkal utána egyenetlen úton elkezdett ropogni a jobb elejében a futómű. Szerelőm tanácsolta, hogy az egész készletet vegyem meg, minden lengőkart cserélni kell, különben néhány 100 km múlva elkezd a többi is ropogni. OK, legyen. Nem örültem neki.

Valamikor 2020 nyarán egyszer ügyeletbe menet észleltem megérkezést követően, hogy ingadozik az alapjárat. Ezt úgy kell elképzelni, hogy időnként mintha az egyik henger nem ment volna, rántott egy határozottat, majd járt egyenletesen. Hidegen sűrűbben és tovább játszotta ezt, melegen valamit csökkent az időtartama és intenzitása, de azért megmaradt. Emellett jelentősen túl is fogyasztott, könnyű lábbal sem sikerült nagyon 6,7 l/100km alá vinnem, pályán benyalta a 8-at is. Körbekérdezve neten fórumokon meg ismerősök között egyöntetűen mindenki 5.5-6.0 közötti fogyasztásokat említett. Marha kellemetlen volt a zörgő kipufogóval együtt. A régi, jól bejáratott szerelőmhöz elvittem, akik az EGR-t kicserélték mert olajos-retkes volt és nem zárt jól, de nem változott semmi. Ezt követően ki lett cserélve a tandempumpa és a PD elemek tömítései, de szintén nem befolyásolt semmit. Mérges voltam, amiért cserélgetünk ezt-azt, "majdcsak valami megoldja" címszóval, ezért felkerestem egy jó hírű szerelőt Szegeden, aki fejből mondta, hogy PD elem felújítás kell neki, így sóhajtottam egy nagyot és letettem nála a kocsit. 3 hét múlva készült el, sürgetés ellenére is.

Felújítás után mintha szárnyakat kapott volna, repült az úton, és 5.5-5.7 körülre esett vissza a fogyasztás. Az örömöm az első tankolásig tartott (csakis ÖMV sima gázolajat tankolok), amikor is visszatért először enyhén, aztán egyre erősebben az alapjárat-ingadozás. Komoly dilemma előtt álltam: vegyek bele új porlasztócsúcsokat, vagy járjak így vele, ameddig megy? Eladni meg sem próbáltam, hiszen a legzöldfülűbb ember is kiszúrta volna az ingadozó alapjáratot. A felújítást végző szerelő letiltott a sima gázolaj használatától, ezért elkezdtem ÖMV és Shell prémium gázolajokat tankolni, de semmit nem befolyásolt, illetve negatívan: míg a szabvány gázolajjal el tudtam menni 920-930 km-t, a prémiummal sosem sikerült 830-850 km-nél többet menni, ezért visszatértem a jól bevált márkához.

Az i-re a pontot múlt pénteken tette föl ez a vödör csavar: BP-re menet az irsai emelkedőről lefelé jövet egy nagy rántás, majd elkezdett 3 hengerezni és okádni hátrafelé a feketés-szürkés füstöt. Először, míg a füstölést nem vettem észre és nem lassítottam, azt hittem féltengely, vagy a futóműben szakadt le valami, de a lassítással párhuzamosan a remegés-kopogás erősödött. Videóra vettem, 2 szerelővel is konzultáltam, szerintük vagy dugattyú vagy főtengelytörés. Na, itt engedtem el a kezét, a napokban túl is adtam rajta, alkatrésznek hirdettem, de egy srác látott benne fantáziát, értejött trailerrel. 2 kilóért az övé lett.

Összességében: senkinek nem ajánlom, hogy elhiggye ezt a "1.9 TDI vagy PD TDI, mindegy, csak olaj meg víz legyen benne és lemegy a térképről" dumát. Én el nem tudom képzelni, mivel érdemeltem ki ezt a szíváshalmazt, de hogy német autót, főként dízelt be nem engedek a portára többet, az is biztos. 1.1M vételáron felül majdnem ennyit rá is költöttem, szigorúan 10.000-nként jó minőségű olajjal olajcsere, minden másodiknál gázolajszűrő is cserélve volt és ezt kaptam cserébe.

SOHA TÖBBET VW vagy VW KONSZERN TERMÉK!!!!!!!

(Hogy valami pozitívumot is írjak: kényelmesnek kényelmes volt, bődületes fejtér és lábtér még mögöttem is, pedig koppra hátra volt tolva az ülés. Meg nagyon szerettem az ajtók aljába rejtett világítást, sötétben kiszállva nagyon jó szolgálatot tett, láttad hová lépsz.)

Hibalista

- Kipufogó rezonátorcső 2x (15.000 és 30.000 Ft), 4 tárcsa 4 betét (55.000 Ft), porlasztótömítéskészlet (Bosch, 8.000 Ft), PD kábelkorbács, még egyszer a tömítéskészlet, plusz összes csúcs felújítása, insgesamt 400.000 Ft, klímahűtő ventilátor 17.000 Ft, soklengőkaros alumínium első felfüggesztés kompletten 110.000 Ft, EGR cseréje 80.000, tandempumpa 60.000 meg még az apróságok (lejáró díszléc, BE ablakemelő mechanika) + munkadíj, nem is biztos hogy 1 guriga betakarja...

Ide hordtam szervizbe

Szerelő itt helyben, olajcsere és klímahűtő ventilátor cseréje, ezeket szépen megoldotta.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Szegeden egy egyébként főként benzines meg hybrid japánokkal foglalkozó koma, akit nagyon jónak mondtak. Az alapjárat-ingadozás miatt vittem el hozzá, felújíttatta az egész üzemanyag rendszert mondhatni, de az első tankolásig volt jó kb., utána ismét előjött a probléma (túlfogyasztás, ingadozó alapjárat, egyenetlen járás). Adtam a szarnak egy nagy pofont vele. Amikor meg rádugtuk gépre, hogy megtudjuk, miért jár ismét egyenetlenül, és kiderült hogy a 3.4. hengernél rosszak a hozamkorrekciós értékek, elhajtott ő is meg a porlasztójavító műhely is, hogy azok az értékek jók, cseréltessem ki a kettőstömegűt, mert biztos az a baja, meg járjak prémium gázolajjal. Hát, a prémium gázolaj nem segített, a kettőstömegű meg nem csattogott, úgyhogy nem cseréltettem ki. Egyébként meg lassan dolgozik, de nem volt nagyon drága.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia I 1.9TDI Következő autója? SX4 S-Cross 1.4T 6A/T
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Superb 2002 (2002)

További ítéletek (133 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)