A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Superb (2002-2008)

Superb 1,9 PD TDI ELEGANCE 131 LE 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Nagyvad, avagy size matters

Szöveges ítélet

Magamtól eszembe se jutott volna, hogy ekkora bálnát vegyek. Amikor szembesítettek vele, mennyibe kerül egy ekkora és ilyen felszereltségű autó, belevágtam. Jó döntés volt.

Bár városban jószerével nem lehet vele beállni az éppen kiálló autó helyére (itt jön jól a parkolóasszisztens), a vezetési kényelem városban és országúton is kárpótol. És nem kell gondolkodni azon, mi fér még bele.

Stabilan országúton 6 liter körül fogyaszt, autópályán már megközelíti a hetet, várossal vegyesen képes 7 liter felé menni az átlagfogyasztás. Ez havi ikszezer kilométer mellett már lehet szempont.

Csakúgy, mint a komfort, ha az ember jó esetben min. 2-3 órát tölt naponta az autóban, alkalmanként pedig lényegesen többet. Ezer kilométer meg sem kottyan, és a tankolásért sem kell megállni túl gyakran (800-1000 km-enként).

Minden emberileg használható extra benne van, én talán a CD-tárat, a navigációt és a nagyobb könyöklő alatti hűtött rekeszt hiányolom (a jelenlegi túl pici). Ezek persze pótolhatók.

Az ülés nekem (180 cm) rendben van, elég hosszú az ülőlapja, megfelelően beállítható. A szélességét illetően azonban nálam (74 kg) emberesebbre, legalább két súlycsoporttal feljebb tervezték - legalább lehet benne csúszkálni.

A barokkos fabetétet itt sem szeretem, de a mintájával elviselhető.

Az autó elég bivaly, még alázni is lehet vele, de a moderált krúzing jobban áll neki. A motor nyomatékos, hamar fel lehet váltani, és nem kell egyfolytában a váltóhoz kapkodni. Háromezernél ötösben tempomaton stabilan megy a 150.

Szerintem alapvetően sofőrös autónak is elmenne, ha a presztízse megengedné (ld. bal hátsó ajtó könyöklőbe rejtett esernyő). Így lehet remek utazóautó kétlaki életet élőknek, vigéceknek, nyughatatlan üzletembereknek, egyéb kétes egzisztenciáknak. Családi változatban figyelmeztetés: a hathatós gyereknevelést akadályozza az első és hátsó ülések közötti távolság!

Problémás pontok:

1. A váltó, bár alapvetően jól működik, néha nehezen veszi be a hármast - erre eddig nem született megoldás. Marad a teherautós alapokon nyugvó megfontolt váltás, időnként a duplakuplungolás.

2. Az 1,9 PD TDI 131 LE motort 3-féle szervízintervallummal készítették (15 ezer, 30 ezer, 50 ezres változó), ez - az eltérő szervízárakkal - jelentősen módosíthatja a fenntartási költséget - érdemes figyelni rá.

3. Gyárilag 17-es felnire szerelt papucsokkal szállították az autót, nyáron most is ezen fut, bár a sérülékeny peres gumit legalább 3 barra kell fújni a botrányos hazai kátyúk miatt. És még így is képes kiszakadni. A téli 16-osra szerelt ballonosabb gumi lényegesen jobb választás, persze feltételezve a nyugisabb utazótempót.

4. A csomagtér, bár iszonyú nagy, nehezen pakolható a viszonylag kis nyílás (bár van, akinek ez mindig bejön) és a döbbenetes mélység miatt. Majomszerűen hosszú karok és jógával trenírozott rugalmas derék nélkül garantáltan elérhetetlen a mélyén heverő apróbb tárgy, ráadásul azonnal koszos lesz az ember ruhája. Rutinosabb versenyzők a hátsó üléstámla döntésével szemléltethetik az "inkább ésszel" elv érvényességét.

Konklúzió: néhány évig / úgy 200 ezer kilométerig terv szerint nem kerül cserére.

Hibalista

- műszerfal-fiók borítás ragasztása elengedett

Ide hordtam szervizbe

Mentes és Társa

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Zafira Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Superb 2002 (2002)

További ítéletek (133 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)