Nagy, kényelmes, jó fogyasztású, hangos erőgép
Szöveges ítélet
2003 elején az első modellek közül volt szerencsém megismerni egyet, ugyanilyen színben, felszereltségben, mint az enyém. Nagyon megtetszett, mert jól ment, keveset fogyasztott, és nagy volt.
2005-ben vettünk kettőt egyszerre, sajnos már csak a Classic volt akcióban (legalábbis ezzel etetett meg a Palotában a kereskedelmi igazgató, nem akarom nevesíteni, de 1 héttel később másnak talált Business-t). Szívesen áldoztam volna 5-600 ezret a magasabb felszereltségért, ha ilyet adtak volna el nekem. Mindegy, azóta több extrát tettem bele, mint a Business-ben van, és fele annyiba sem került...ezen érdemes legközelebb is elgondolkodni. Pl. gyári navi 150 ezerért, a gyári horror százezrek helyett.
A kocsi jó, de banális hibái vannak, amiket szerintem direkt "tesznek" bele a Passat miatt:
- hangos dízel rezonancia
- gyenge szervo
- röhej gumikormány és váltókar
- persze a LED világítás az ajtónyitó karok mögé belefért...de normális szervorásegítés nem
A Passat-tól egyébként lényegesen kényelmesebb és nagyobb autó, állítólag a futóműve is strapabíróbb. 35 000 km alatt a sz*r pesti utakon nem volt vele SEMMI baj, a BMW-vel előtte pedig folyton!
Hátul akkora hely van benne, mint az új 7-es BMW-ben sincs, és ez jó azoknak, akik családdal utazgatnak. Elől is kényelmes, sokkal nagyobb a térézet, mint a PASSAT-ban (az új Passat-ról nem is beszélve!), és szerintem az ülések is kényelmesebbek. most jön a motor...
Bár a váltó csak 5 sebességes, mégis lemaradnak az 1,9-es 310nm-es Passatok a lámpánál. Talán itt jobban eltalálták a csehek a motor/váltó párost, jobb az összhang. Egy dízelnél mindenképpen fontos, hogy az áttételezés illeszkedjen a motor teljesítmény- és nyomatékgörbéjéhez, mert egyébként hiába erős a motor, elvérzik vagy lepörög a váltó miatt. A SuperB-nél ezt remekül eltalálták. Élvezet vele menni, mert sok autósnak megmutathatom, mit is tud a Skoda.
"Vigyázzatok, ha Superb-el kezdtek, könnyen lemaradhattok!"
A 100 lovas verzió vérszegény teljesítménye miatt méltatlan ehhez az autóhoz.
Most azon vagyok, hogy a borzalmas hangot, amit a kocsi produkál, megszüntessük. Érdekes, hogy 140-nél halkabb, mint 90-nél. Eleinte halk volt, 140-180 között szinte suhant a pályán, hang nélkül. Biztos vagyok benne, hogy elromlott valami, azért lett hangos.
Hibalista
- - hangos, Ikarus hangú diffi (váltó), 100 km/h-nál (gyárilag 2,5 dl-rel kevesebb olaj volt benne!!!!!)
- - borzalmas rezonanciahang, ami a szívócsőből, vagy motortartó bakból jön, de nem mindig
Ide hordtam szervizbe
Skoda Palota
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 318i | Következő autója? | BMW 5 vagy 7 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
