A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Superb (2002-2008)

Superb 1,9 PDTDI 131 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Meglepetés

Szöveges ítélet

Már 2003-ban volt alkalmam utazni benne néhány ezer km-t, és nagyon tetszett, főleg a teljesítménye. 2005-ben sikerült venni egyet, ráadásul kettőt, mert üzlettársammal együtt párban vettük őket. Szerettem volna magasabb felszereltséget, de 131 lóerősben már csak a classic volt, úgyhogy ez lett. Idővel azért csinosítgattam rajta. Jó döntés volt a 131 lovas verzió, kipróbáltam a 105 lóerőset is, de mondhatom, nagyon nagy különbség van a kettő között. Az enyém nagyon megy, de az is igaz, hogy nem sajnáltam az időt és kilométereket a bejáratástól, ez fontos, és később meghálálja a motor (dinamikusabb viselkedés, kevesebb olajfogyasztás).
Meglepetés. Bizony az, mert komoly presztízsautókat lehet vele megizzasztani, vagy otthagyni az autópályán. Nem fogom elfelejteni, amikor a Jaguár nem tudott visszaelőzni az üres M3-ason a 2/A-tól Gödöllőig, pedig mindent megpróbált. Azt sem, amikor a tuning Swift (tényleg jól ment) befogott a belső sávban 190-nél, és ránéztem a feleségemre, mosolyogtunk, majd nyomtam egy teljes gázt, és 220-ra gyorsultunk fel, eléggé otthagyva a delikvenst.
Ha jól kezeled a gázpedált, 2-esben és 3-asban a nyomatékmaximumnál (1800-as fordulat körül) akkorát gyorsul az autó, hogy hátba vág az ülés. Ismerősök a próbakörökön hűháztak is rendesen!
Azt is szerettem, amikor az M5-ösön kifelé, Pest végénél az emelkedő előtt 120-nál gázt adva ötödikben olyan gyorsulásokat tudott produkálni az autó, hogy nem győztek lehúzódni előlem a többiek. Lehet, hogy most sokan megmosolyognak, de én szerettem vele meglepetést okozni a nagyobb teljesítményű presztízsautóknak is. Főleg azért, mert ilyen teljesítmény és 1,5 tonna önsúly mellett a kúton csak 6,5 litert kellett tankolni 100 km-re. A lényeg az, hogy az erős, nyomatékos motor bármikor képes volt közvetlen reakcióra, és gázadásra kiugrott pl. egy előzésnél. Kényelmes, mert nem kell pörgetni, alacsony fordulaton (1500 fölött) is jól reagál, és kellően megismerve a nyomatékgörbét, a motor szokásait, remekül lehet vele autózni úgy a városban, mint az autópályán. Nekem minden hosszabb, autópályán vezetett út után erősebbnek és rugalmasabbnak tűnt.

Az autó kényelmes, szerintem kényelmesebb a Passatnál, elől és hátul. A hátsó helykínálat pazar, kényelmes ott a szex, de az első és hátsó ülés közé guggolva már pelenkát is cseréltem télen a kisfiam fenekén. :)

Egyedüli bajom vele a hangja. Az első 25 000 km alatt csendes volt, élmény volt vele "suhanni" az autópályán. Egy hondás ismerősöm mondta, hogy az ő új diesel Civic-je alapjáraton is hangosabb. Sajnos azonban egy bécsi úton hazafelé valami történhetett, mert azóta az autó 1800-2000 fordulatszám között átveszi a motor rezonanciáját, ami, főleg hátul, zavaró búgással jár. Ez most úgy néz ki, hogy még a garanciaidőn belül megoldódik, talán motortartó-bak cserével.

Összegezve mindenkinek ajánlom, aki nagy, kényelmes, erős és gazdaságos autót akar. Szerintem a 2-300 ezer forintos árkülönbség mindenképpen megéri a 105 és 131 lovas verzió között. Nemcsak a többletteljesítmény, de a hosszabb váltóáttételezés, és kényelmesebb autózás miatt is!

Már nagyon várom a 170 lovas TDI Octavis RS-T, néhány héten belül beleülhetek! (Igaz, ez komoly alkudozások után is 1,5 millióval drágább lesz, mint a SuperB volt.)

Hibalista

- Motor rezonancia erősen jelen van az utastérben - még nem sikerült a szerviznek megoldani
- 2 db csomagtér teleszkóp (2 év után) - gar.csere
- AGR (kipuf.gáz visszavezető szelep)(2 év után) - gar. csere
-

Ide hordtam szervizbe

Skoda Palota

A szerviz a többihez képest kedvező árakat ad, pl. 30 000 km-es szerviz 35 000.- Ft volt. "Kicsit" zsúfoltak és figyelmetlenek, a bal első ajtómat minden olajcserénél nekikoccolták valaminek, és lepattant a lakk 3 részen. Ez nem volt öröm egy több, mint 5 milliós autónal. Az ajtó alján lévő díszléc is már 2 helyen be van nyomva, szintén a szerviben történt dolgok miatt.
Én kitartottam mellettük, és két év (plusz néhány személyes ismeretség) meghozta a gyümölcsét. Most már nyugodtabban hagyom náluk az autót, mint eleinte.
Jellemezze ezt a dolgot, hogy a következő autómat is náluk veszem, és oda fogom hordani szervizelni is.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 74000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? BMW E36 Következő autója? Skoda Octavia II RS kombi 2.0 TDI 170LE
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Superb 2002 (2002)

További ítéletek (133 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)