A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Superb (2002-2008)

Superb 1,9 PD-TDI 131le Classic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Maffia - a hibátlan utazóautó

Szöveges ítélet

Az autó 3 hónapja boldogítja családunkat, eddig a legnagyobb megelégedésünkre! A korábbi Fabiát kinőve és a jó Skodás tapasztalatokból kiindulva Octavia II-t terveztünk, de egy jó ajánlat miatt SuperB lett belőle.

Becenevét a színe és a sötétített ablak miatt kapta kedves barátainktól (bár nem vagyok hajatlan! :-P)! A kislányaim egyszerűen csak "szuperskoda"-nak hívják!

Feleségem előszőr nagyon tartott tőle - főleg a hossza miatt - de egy tolatóradarral orvosolva a kezdeti parkolási nehézségeket, mostmár Ő is imádja vezetni! Csomagtartója igen méretes, a 4 fős nyaralás cuccai kényelmesen elfértek benne. Igaz nincs olyan praktikus mint egy 5 ajtós de sok mindent elnyel! Kényelmére semmi panasz, kicsit kemény, németes (hiszen VW), de még a többszöri bő 1000 km-es túrák után sem volt fárasztó! Szerintem erre a legalkalmasabb: utazóautónak! A hátsó lábteret külön kiemelném, egyszerűen hatalmas!

Egyenlőre egy kötelező szervízen kívül nem kellett hozzányúlni, csak tankolni! Az viszont meglepően ritkán! A méreteihez, dinamikus viselkedéséhez és nem túl sporolós vezetési stílushoz mérten szerintem a vegyes használatban teljesített 7 liter egész jó! Kis önmérséklettel, és óvatosabb jobb pedál használattal szerintem 6 környékére is ki lehetne hozni, de néha nehéz vele a megengedett sebességet betartani! :-)
A motor nyomatékos, ha a turbó már dolgozik (~1.900-as fordulattól) remekül gyorsul. Kicsit tartottam tőle hogy "csak" 5 sebességes, de alaptalan volt mert még így sem forogja szét magát még nagyobb, "németes" autópálya tempónál sem. Egyedül a túl hosszú 1 fokozatot kell szokni, indulásnál hajlamos a lefulladásra.

Futóműve stabil, de nem ráz, a hosszú tengelytáv és a súly miatt inkább kicsit hajó érzetű, de elég jól autózható és kanyargós úton sem jön zavarba.

Összességében nagyon elégedett vagyok vele, talán csak a beltér komor feketeségével kell megbarátkozni. Ha a következő 2 évet hasonló hibamentességgel teljesíti, jó eséllyel az utódját fogom választani következő autónak, egy kicsit jobb felszereltséggel.

Update1, 2008. 04.: Jelenleg a 10. közös hónapnál járunk és továbbra is nagyon elégedettek vagyunk vele! Ezalatt sikerült közel 35.000 km-t megtenni és teljesen kiismerni.
Az autó "multifunkciós" használatban van és mindet hibátlanul ellátja. Anya, gyerekekkel reggel-este ovijárat, heti rendszerességgel 2-300 km-es "munkaút", sokszor bevásárlóautó, családi tengerparti nyaralás, szükség esetén 5 személlyel+tetőbox-al 2000 km-es sítúra.
Bármikor, megbízhatóan, kényelmesen ha kell elegánsan.

A fogyasztás továbbra is meggyőző: 5,5 litertől (100-110km/h) - 8 literig (160km/h, 5 személy) - igaz ez computer szerinti, ami lehet csal egy kicsit, de még akkor is egész jó szerintem.
Hiba továbbra sem jelentkezett, csak pár apróbb, bosszantó dolgot jegyeznék meg:
-az első ajtók kapaszkodója hámlik (ez típushiba, ill. a Passatoktól örökölt betegség)
-a tompított fényszóró kicsit gyenge
-a könyöklő néha zörög
ennyivel azt hiszem együtt lehet élni

Megvolt a 60 ezres szervíz is, de továbbra is csak a kötelezően cserélendő dolgokra (olaj, szűrők) kellett költeni, ill. egy garnitúra hátsó fékbetét+tárcsa szabályozás volt.

Mivel úgy tűnik beváltotta a hozzá fűzött reményeinket, folyamatban van egy szebb (kicsit nagyobb) nyári kerékgarnitúra beszerzése is. (mert megérdemli!)

Update2, 2008. 06.: Egy éve van nálunk a SuperB és belekerült 40ezredik kilóméter is általunk. Nemrég megkapta a nyári kerékszettet és egy szolíd ültetést (35 mm). Mostmár teljesen elégedett vagyok a kinézetével! A menetkomfort szerencsére nem változott sokat, kicsivel keményebb, de kanyarban az eddigieknél is stabilabb. A gumi valószinűleg jobban fog fogyni mint a 16"-os, de valamit, valamiért. :-))
Probléma továbbra sincs az autóval, hamarosan jön a 75ezres szervíz, de szerintem csak a normál dolgokat kell majd cserélni.
Továbbra is imádom és úgy érzem hogy nagyon jó választás volt!

Hibalista

- Kötelező szervíz: olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő + hátsó fékbetét csere, féktárcsa szabályozás
-
- 1 db tompított fényszoró izzó

Ide hordtam szervizbe

Tipp Autó (Seat) Debrecen
Gyors, pontos, rugalmas, korrekt áron

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 34000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fabia Következő autója? SuperB 2
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Superb 2002 (2002)

További ítéletek (133 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)