Imádolom - UPDATE!
Szöveges ítélet
Igazából nem is tudom, miért vettük. Mindig nézelődünk, keresünk valami új autót, általában 1,5 - 2,5 évente cserélgetjük az autókat, ha van jó vétel, veszünk egyet, ha jó áron megveszik, eladjuk. Kaptam egy jó ajánlatot a Superbre, gondoltam, egyszer meg lehet próbálni, ha esetleg nem jó, akkor meg garanciás, vagy legrosszabb esetben el lehet adni.
Na szóval az autó... Kívülről érdekes, mert nagynak tűnik, de mégsem. Az első lámpák szélesek, meg nagynak tűnnek, hosszú a motorháztető, meg az egész autó, viszont nem túl széles. Pedig belül az. Egyébként szerintem jó a forma, nem lehet összekeverni a Passattal, hasonló, de nekem még sosem sikerült összetéveszteni. Összességében annyit tudnék mondani a külsejére, hogy jól néz ki, de nincs rajta semmi egyedi a Skodás motorháztető-domborítást leszámítva.
Belül már más a helyzet, ott a hely mérete egyedi, hátul a hely vetekszik a Chrysler LHS-emével (lásd: Egy ilyet ki kell próbálni.. vagy valami ilyesmi címmel írtam). Tehát teljesen hátratolt ülésnél marad 30 centi a két üléssor között, ami néhány egy kategóriával feljebbi autónak is becsületére válna. Egyébként a beltér szép, a kárpit normálisan néz ki, éjjel jó benne az a rengeteg apró kis világítás (pl. kilincsek, egy kis piros lámpa, hogy ne aludj el, a fűtésszellőzők állítói világítanak meg még pár ilyen apróság). Az anyagok is szépek a szürke betéttől eltekintve a középkonzolon, mert amiatt egyhangú a belső, természetesen ez csak a Classic kivitelnél van így.
Vezetni sem rossz az autót, bár nem vagyok maradéktalanul elégedett se a motorral se a váltóval. Ez a 130 lóerős változat (310NM), amit lehet is érezni, húz rendesen. Viszont hatalmas a turbólyuk és még a váltó is lassú (volt már pár automata autóm, az összes gyorsabban váltott), szóval egy kereszteződésből való kiindulás gyakran nehéz helyzetbe keríti az embert. Persze ezt is meg lehet szokni, csak így, hogy több autót is vezetek, néha nem jut eszembe, hogy itt előbb kell igénybe venni a gázpedál által nyújtott szolgáltatásokat. A motor hangjáról inkább nem is beszélek, bár ez nem okozott meglepetést, az összes VW-s négyhengeres PD TDI-nek ocsmány hangja van. Szerencsére belül ez nem hallatszik annyira. A motorról még annyit, hogy erős, 100-ra 9,46 alatt gyorsult, papír szerint ennél 2 másodperccel rosszabbnak kéne lennie. Cserébe fogyaszt is, eddig 11 körül eszik (egyébként nem nyomom neki nagyon, szóval nem én vagyok az, aki állandóan befurakszik mindenki elé a pirosnál meg innen-onnan felbukkan a semmiből), ami nekem soknak tűnik. Persze, mondják, hogy majd ha bejáratódik, jobb lesz, de eddig egy autómnál sem csökkent jelentősen a fogyasztás (pedig nem ez az első új és nem is a második...), szóval ezt nem hiszem el. Ma is mentem vele egy nagyobb kört, tetű lassan, úgy jött ki 10,0-ra az átlag, ami szintén sok.
Úgy egyébként baromira tetszik az autó, ha azt nézem, hogy a benzines Mondeóm is ennyibe került 5 éve, kb. ugyanígy felszerelve, csak kézi váltóval, rosszabbul összerakva, mint a Skoda, ez nagyon jó vételnek tűnik. Bár az kevesebbet evett, meg talán szebb is volt, mégiscsak ez tűnik a jobbiknak.
Amint teszek bele párezer kilométert, mindenképpen írok, addigis ha valakinek van kérdése, nyugodtan írjon a henky77@gmail.com-ra.
--------------------------------------------
Update: Az autót 10 hónap után 33 000 km-rel eladtuk.
Az oka baromi egyszerű: nagyobb kategóriás autót vettünk helyette és ezt pedig nagyon jó áron megvették, konkrétan: 1,4 millió kedvezménnyel 6,2 lett a vége és 5,6-ért vitték el.
A 33 000 km alatt nem volt hibája. Ez mondjuk egy kicsit túlzás, volt egy nagyon enyhe zörgés az első könyöktámasz felől teljesen előretolt helyzetben és a baloldali ajtóbehúzóról kicsit elkezdett lejönni az a gumiszerű réteg, bár ez rengeteg VW-típusnál előfordul.
A hátsó fékbetétek elkoptak 21 000 km alatt, az elsők 8000-rel később, amit furcsálltam elsőre, mert azért voltak autóink, amiben kibírt 50 - 60 ezret egy garnitúra fékbetét. Cserében ezen az autón nagyon jó fékek voltak (mármint úgy értem, hogy jól lassult az autó, nem úgy, hogy könnyű volt lenyomni a fékpedált - egyébként az is könnyű volt, de ez nem annyira szempont).
Az ,,egykilenctédéí" nagyon a szívemhez nőtt, az az egyetlen olyan dízel, ami erős és rendes dízelhangja van. Ebben a Superbben a motor a végére egész félelmetesen erős volt, egyszer kipróbáltam, hogy mit tud autópályán, nem volt vele gond a 225 - természetesen óra szerint. A fogyasztás a végére vegyes használatban 9,8 lett. Mindenki eldöntheti magának, hogy ez sok, engem nem zavart. Mert annak a tíz liter gázolajnak minden cseppje jó helyre ment, ugyanis az ocsmány traktorhang - kurvaerős motor kombót csak a PD TDI tudja. Így aztán miután eladtuk, a BMW gyönyörű hathengeres hangja mellett is hiányzott ez, úgyhogy lett a családban egy másik tádé, egy Multitronicos A6-os formájában. Az is erős, csak 1740kiló és 8 litert sem fogyaszt... érdekes.
A Superbben még az volt a jó, hogy jó volt. Ehhez nem tudok hozzáfűzni semmi indoklást, de mindenki, aki vezette hosszabb ideig, imádta. Egész egyszerűen jól érezte benne magát mindenki. Toronymagasan ez volt a legjobb újautó-vételem. Az utána következő két autó használtan került hozzánk, mert azokat egyáltalán nem éri meg megvenni újan (na meg egyébként is, nem vagyok milliárdos), rengeteget esik az áruk (mondjuk van is miből), a Skoda csodának meg nem.
Hibalista
- 33 000km alatt, ami nem egy egetverő futásteljesítmény, nem volt semmi.
-
- Volt fékbetét-csere, 21 000km-nél hátul, 29 000-nél elől (nem írtam el, tényleg a hátsó kopott el előbb)
Ide hordtam szervizbe
Porsche M5, ezt még nem vittem, hiszen csak 500 km van benne, de vettem már (meg szervizeltettem) itt Fabiát meg Octaviát, szóval valami tapasztalatom van, egészen normálisak, természetesen drágán szervizelnek, de ez mindenütt így van.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Ford, Chrysler, Audi, minden... | Következő autója? | 730d, A6 Multitronic 1.9TDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
