A legerösebb 1.9 PDTDI SuperB 225 Lóerő
Szöveges ítélet
Nem is tudom hol kezdjem...Talan ott, hogy azért esett a valasztásom erre a tipusra és márkára, mert nem volt egy igazán nép autó és nem futott nálunk a városban olyan sok belöle, na és persze a fogyasztása miatt!Az elöző autom egy VW Passat 1.8 20V szívó benzines benzintemető volt automataváltóval megspékelve:)Elég morbid volt a fogyasztása...olykor 16 litert is beszlopálta.Gondoltam mivel fiatal vagyok ezzel az autóval majd szépen leveszetem a fiatalságomból eredendő vehemenciámat és majd szépen lenyugszok, mivel mégis csak egy limuzinról van szó...:)Csaladi körben híre ment az autó váltásnak és erre megkeresett unokaöcsém, hogy ha pdtdi-t veszek akkor ő tud hozzá teljesitményt nővelő box-ot amit könyedén belehet szerelni.Hát igazából nem voltam elragattatva a dolgotól, de mivel kilehetett probálni mielött megvette volna az ember hát mondom ám legyen mi baj lehet?!Átvettem az autót, elsö tapasztalatom furcsa volt benzines után,de hamar megszoktam:)Másnap már a teljesítményt növelő box is a kezemben volt, gondoltam ideje beaplikálni.A márkáját nem írom le, de nem ismeretlen.Ez a box egy potméterrel volt ellátva ez által lehetett állítani a teljesítményt, viszont ehez mindig meg kelett állni és leállítani az autót majd gépháztető fel és tekekergetni a potméteren.Nagyon komoly változás volt a gyári teljesítményhez képest!Na ettől felbuzdulván mit nekem benzines autó majd én letolok mindenkit az utról:)))Nem bírtam magammal és gondoltam elmegyek igy ezzel box-al spékelt vassal egy fiatalok által közkedvelt éjszakai gyorsulási versenyre.Na inentől kezdve nem volt megállás:)Volt sikerélmény és csalodás is az esti versenyen föleg amikor kikaptam egy Honda Civic-től amiről késöbb tudtam meg, hogy 160 lovas Vti volt.Nem szomorkodtam sokáig és elkezdtem utánna olvasgatni a teljesítmény nővelés lehetöségeiről.Hát hamar rátalaltam a dolgokra (nagyobb turbó, nagyobb intercooler stb...), de nem tudtam hogyan álljak neki.Találtam egy jó közöségi portált ahol megismertem olyan embereket akik már átépítettek az autójukat és akkor számomra elképesztő teljesítményt hozztak ki az 1.9 TDI és PDTI motorokból.Hát mondom akkor én nem akarok kilogni a sorból és még igen csak bennem volt az a Honda elleni vereség és belevágtam a dolgok közepébe.:)Interneten elkezdtem az alkatrészeket begyűjtögetni a lóerő hizókurához.Sikerült szerezznem egy bontott VNT20-as turbót egy Audi A6 2.5 V6 TDI-ről.Közben keresgéltem intercoolert is, mert mondták ha már a gyárit lecserélem nagyobbra az is sokat jelent.Hát a gyári merete az intercoolernek megdöbbentet milyen pici, mint egy A4-es rajzlap akkora a hűtőfelülete.Az intercooler keresgetés nem hozott sokáig eredményt, mert nem akartam más autó vagy teherautó intercoolerét betenni a csatlakozások miatt, mert nem stimmeltek.Arra jutottam mások unszolásának köszönhetően, hogy gyártatok egyedit amilyen nekem kell.Közben keresgéltem szakembert aki mindezeket a dolgokat kifogja cserélni nekem anélkül, hogy komplett idiótának nézzne, hogy igy átakarok faragni egy 4 évés autót:)))Megtaláltam a számomra megfelelő embert akihez ugy jutottam, hogy az intercooler cserénél kiakartam cserélni a műanyag nyomó csöveket rozsdamentes csövekre és őt ajánlották.Ő egyébként aluminium hegesztő.Megkérdeztem tőle, hogy ha már ezeket a csőveket kicseréli akkor nem e tudjuk feltenni a coolert is.Ő egyből mondta, hogy mondjam mit akarok csinálni és akkor ő segit benne.Hát nem kelett volna ezt a kérdést feltennije, mert egyből eldaráltam neki, hogy akkor tegyük fel az új coolert és a turbóóót:)Erre ő:-Ha szétszeded és segitesz akkor megcsinálhatjuk!Hát erre én gondolkozás nálkül és autószerelői tapasztalat nélkül rávágtam, hogy ha ad szerszámokat akkor én neki állok.Igy is lett:)Megjegyzem az én végzettségemnek még véletlenül sincs köze az autószereléshez:) és jelenleg is a kereskedelemben dolgozom:)Na szóval a nagy műtét elkészült röpke 1 hét alatt:)"Jó munkához idő kell, de szarhoz mégtöbb":)Az egy hetes műtét közben beszerezztem egy Chip tuning kábelt aminek a segitségével le és fel tudtam tőlteni a kocsi komputerének a teljes tartalmát a notebookomra.Mikor ez megvolt akkor keresgélni kezdtem olyan embert aki foglalkozzik chip tuning-al.Talaltam is egyet akinek elkuldtem az autó komputerének a tartalmát majd ő módosítva vissza küldte nekem.Feltöltöttem gyorsan, hogy megnézzem milyen a különbség.Megjegyzem a gyári programmal nagyon rossz volt a teljesítmény a nagyobb turbó miatt mivel nagyon magas fordulaton kezdett el rendesen dolgozzni.Na de felkerült a megpiszkált program és már is jobb lett a teljesítmény.Viszont nem volt tökéletes, mert 2. fokozatban ingadozott a töltönyomás.Nem tudtam rajönni mitől lehet ez a probléma, de rögtön jeleztem annál aki írta a programot.Mondanom sem kell, hogy reklomációra esélyem sem volt mivel nem értem el többet az embert...Újból keresgetni kezdtem, hogy kivel írassak rá egy normális programot míg arra jutottam, hogy megkérdeztem azt az embert akitől azt unokatesom szerezte a tuning box-ot.Mondta, hogy ő tud rá íratni, de csak kint olasz országban.Igazából benne is megbíztam, de késöbb kiderült kár volt.Tőle is megkaptam a módosított programot, majd feltöltöttem, de a jelenség ugyan az volt, hogy ingadozott a turbó töltönyomása és volt hogy 1.7Bar-ol vissza ejtette 1.1-re is ami nem kicsi teljesítmény vesztéssel járt érezhetően.Itt is reklamátam és kaptam is egy másik programot, de az sem segített...Keresgetni kezdtem az interneten, hogy vajon mi lehet a gond.Sokakkal megosztottam a tapasztalataimat majd összefutottam egy fórumon egy sráccal,Olivérrel aki ajánlott egy újabb chip tuning-al foglalkozó embert és muatott nem gyenge referencia autókat, hogy azokat is ő csinálta és hogy benne vakon megbízhatok.Addig addig beszélgettünk Olivérrel mig kiderült, hogy neki van egy eladó KKK BV50-es turbója ami nagyobb mint az én VNT20-as turbóm és hogy miért nem teszem fel azt?Mondanom sem kell fel is csillant a szemem, hogy még erösebb lehet a kocsim és rögtön lecsaptam a dologra.Na ilyenkor volt az a korszak hogy minden loszart rám tudtak volna sózzni ...:)))Kérdezztem Olivértől, hogy tudna e nekem olyan embert is ajánlani a turbó beszereléséhez aki tényleg szerelt már nem egy ilyen átalakítást.Na ná, hogy tudott és ekkor halottam elöször a Pusztaszabolcsi csoda brigádról.:)Nagy szervezésbe kezdtem megint, hogy újból átépítsem az autót az új turbóval.E közben felhívtam a chip tuning-al foglalkozó srácot akit az Olivér ajánlott.Őt Kollár Szabolcsnak hívták.Elkezdtem neki telefonban mondani mi is az elképzelésem, hogy mi volt a gondom a jelenlegi installal.Tanácsot kaptam tőle nem is keveset és ő ajánlotta nekem ha szeretnék még többlet teljesítményt akkor cseréljem ki a PD elemeket is nagyobbra mint ami jelenleg benne volt.Megkérdeztem tőle, hogy még is milyet keressek és akkor mondta, hogy keressem a Seat Ibiza 1.9 PDTDI Cupra PD elemeit, mert azok több üzemanyagot engednek be.Elkezdtem ismételten keresgélni az interneten és rátalatam egy győri srácnál aki a szalon ár ötödénél is olcsobban adta oda a keresett PD elemeket.Szabolcsal közben megeggyzetem, hogy ha szerkezetileg össze állt a dolog akkor jelentkezem.Közben felkerestem az Olivér által ajánlott Puszataszabolcsi műhelyt ahol elmondtam, hogy mit szeretnék.Kaptam is időpontot.Viszont a PD elemek nem jöttek meg addigra, hogy Pusztaszabolcson azt is betudják szerelni.:(Sebaj.1 hetes határidővel válalták el az autót a TDI guruk, hát mondanom sem kell nekem az a hét egy hónapnak tünt:)Kész lett!Mentem is érte amilyen gyorsan csak lehetett.Hát mit nem mondjak amikor megmutatták milyen lett rögtön leesett az álam, hogy mennyire precizen csinálták meg első ránézésre.Mondta is nekem a srác, hogy ez egy kicsitt jobban néz ki mint amit ti csináltatok?!Erre csak anyit mondtam neki, hogy azért egy kereskedötől azért nem volt az annyira rossz, de öcsak nevetett.Elhoztam az autót, de a program még mindig a régi volt ami ugye szar volt.Közben megérkeztek a PD elemek is és gyorsan be is rakattam egy helyi autószerelővel.Hát olyan szar volt teljesítményre az autó hogy teljesen kétségbe estem, hogy ennyi pénzt költöttem rá és még gyári állapotában is jobban ment.Gyorsan fel is hívtam Kollár Szabolcsot, hogy mikor tud foglalkozzni a kocsival és kaptam is időpontot hétvégére.Amikor elindultam elég szar volt vezetni igy pestig az autót, de igy fogyasztasi rekordot döntöttem vele.Csak 4.5Litert evett százon:)Szabolcs gyorsan neki is állt a kocsinak.Nem kevés időt töltöttem nála és kérdeztem is tőle, hogy mások hogy hogy sokkal rővidebb idő,5-10 perc alatt végeznek a Chip tuning-al.Erre ő csak mosolygott és csak anyit válaszolt, hogy azok mind egytől egyig koklerek!Készen lett az autó.Hát már a probák alatt éreztem, hogy nem kevés többlet teljesítmény boldog tulajdonosa leszek.Szó szerint besz@rtam:)Tökéletes lett a kocsi viszont egyetlen egy hátránya lett, hogy ha elkezdtem neki padlózzni akkor akkora fűstöt tolt ki magából a kocsi, hogy még egy diesel mozdony is megirigyelte volna.Ugy voltam vele valamit valamiért.:)Mondanom sem kell amikor vissza értem a városba probálgattam az autót, hogy mit tud:)Nem kezdem el sorolgatni, hogy milyen autókat hagytam ott vele.Annyira lelkes és felbuzdult voltam, hogy ismét elmentem egy péntek ejszakai gyorsulási versenyre.Hát elsöprő volt a sikere az autómnak:)Igy már a Honda Civic Vti sem volt ellenfél többé:)Ezek után elkezdtek hívogatni rendes legális versenyekre, hogy nézzem meg hogy ott mit tud az autóm.El is mentem és nem kis meglepetésre a 402m-t 14.9 sec alatt tettem meg 154km/h-ás célvonali sebességgel.Ezen felbuzdulván gondoltam leméretem az autó teljesítményét a rendes mérőpadon.Pesten jobban mondva Budakalászon találtam rá az Istvánkó Bosch szervizre ahol lemérték az autómat.Nagyon meglepődtem amikor megláttam a teljesítményt ami nem kevesebb volt mint 225 lóerő.:)Mondtam is magamban, hogy ez igen ezért megérte:)Sajnos az öröm nem tartott sokáig, mert a kuplungom nem igazán volt kibékülve a többlet teljesítménnyel és kezdte megadni magát.Utána érdeklődtem, hogy mit lehet tenni és javasolták, hogy cseréljem ki a kettős tömegű lendkereket fix tömegűre és tegyek bele erősebb kinyomószerkezetet egy a gyárinál nagyobb kevlártárcsával.Beszereztem az alkatrészeket és a legjobb barátommal neki is álltunk kicserélni 1 kocka hideg apaszóda mellett.:)Sikerült is a mutatvány igaz volt pillanat amikor vettük le a váltót hogy agyon fog minket nyomni mert olyan nehéz volt, de megoldottuk.Azóta is tökéletes a kuplung és nem csúszott meg soha.Már több mint 70ezer km-t mentem vele az átalakítás óta és mindösszesen egy féltengelycsukló garnitúrát kellett cserélnem és a komplett kuplungot, olajcserétől olajcseréig járok vele és nem eszi az olajat.
A fogyasztásom ugye a többlet teljesítménynek köszönhetően megnőtt.Átalakítás előtt a városban 7 literrel jártam most pedig 9-10 liter, de ekkor mindig elmosolyodok.Mi ez a növekedés ahozképest, hogy cserébe kaptam közel 100 lóerőt:)
Országúti fogyasztás ha 80-100-al megyek akkor 4.1 Liter 100Km-en:)Viszont ha 250km/h-al akkor 6-7 liter:)
Jelenleg is használatban van az autó és nagyon megvagyok vele elégedve.
Hibalista
- Lengőkarok,Féltengelycsuklok külső.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 202000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
