Céges, de sajátnak is kéne.
Szöveges ítélet
Cégautóként használok Scalát, először egy 1.0 TSI Ambitiont, most pedig egy 1.5 TSI Style-t.
1.0 TSI Ambition:
Nem rossz autó, de magamnak biztos nem vennék ilyet. Kényelmes, csendes, jó utazóautó, az ezres motor ereje is elég a mindennapokban, de egyszerűen nem jó vezetni. Nem sok hangja van, de ami igen az borzalmas, főleg alacsony fordulaton, amíg el nem éri a kétezres fordulatszámot csak egy szánalmas brekegés a válasz a gázadásra némi gyorsulás kíséretében, kétezer felett már elindul és a hangja sem olyan rossz. Rövidek a fokozatok és kicsit szűk a használható fordulatszám tartomány, ezért városban sokat kell váltani. Alapjárat közelében a forgalommal csordogálva nagyokat ránt és bólogat, a kuplung sem az igazi, városba nem való, inkább egyenletes tempónál érzi jól magát.
1.5 TSI Style:
Ez már határozottan kéne, akár saját autónak is. Azt hiszem 600eFT az 1.5-ös motor felára, de minden forintját megéri. Jól megy, keveset fogyaszt, csendes, kulturált, jó a hangja. Nincs turbólyuk, olyan vezetni, mintha egy 2.5-ös szívó lenne. 1500-as fordulattól már megindul, hosszabbak a fokozatok, mint az ezresnél, erősnek érződik. Más a váltó és a kuplung is az ezreshez képest, finoman lehet vele elindulni, a váltó feszesebb, fémesebb kapcsolási érzetű. Részterhelénél csak két henger működik, ebből annyit érezni, hogy mélyebb lesz a hangja és némi vibrációt a kormányon. (kíváncsi leszek a kettőstömegű lendkerék hogy viseli majd ezt 100ekm után). 4 decivel fogyaszt többet az ezresnél, de sokkal jobban megy.
Hibák:
- A szellőzőrendszert egyértelműen az automata klímához méretezték, azzal jól is működik, ezt kötelező beikszelni a konfigurátorban. A manuális klímával viszont katasztrófa, ott nem tudod az összes szellőzőnyílást egyszerre kinyitni, mint amit az automata klíma csinál és így kevés a légáramlás, magas fordulaton kell járatni az egyébként hangos ventilátort, hogy jöjjön be egy kis levegő.
- Erősen párásodik is az autó, rájöttem, hogy azért, mert a motor alatti takaró műanyagba felveri a kerék a vizet, elfolyni viszont nem tud, így eső után napokig egy víztócsát hordunk a motor alatt, ami párolog és a klíma is alig bírja leszedni a párát a szélvédőről. Az ablaktörlő ugrálva, nyekeregve töröl, ez elég idegesítő.
- Mindkét motor eszi az olajat, ez mondjuk nem hiba, de figyelni kell rá, 10ekm után egy litert rá kell tölteni.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
