Napfényes panorámaautó
Szöveges ítélet
Miután kinőttük a Grande Puntónkat, olyan autót kerestünk, amely nem túl nagy, variálható, a gyerek is kilát belőle, és elég a csomagtartója.
A Roomster ilyennek bizonyult, sajnos már a kis egyterűek világába is betört a sportos vonalvezetés (ERŐSEN EMELKEDŐ ÖVVONAL), amely a hátsó ülésről történő kilátást erősen korlátozza. A Skoda ezzel szemben olyan autót alkotott, amelyből rendesen kilát az utas (a gyerek, ergo nem nekem kell szórakoztatni). A funkcionalitása ellenére sikerült szép autót faragni belőle a dizájner csapatnak, szerintem mutatós darab, különösen ebben a brunello vörös színben. A feleségem sem sírja vissza a szeretett grande puntot (pedig annak is jó színe volt: alernatív zöld).
Vásárláskor a Family felszereltség is sokat segített a típus melleti döntésben, feleségem beleszeretett a napfénytetőbe, de hasznos a hátsó elektromos ablak is (mind a 4 automata), mert le tudom tiltani, hogy a gyerek letekerje. A tolatóradar is hasznos, mert bár jobban kilátni belőle, mint az átlagos mai autókból, de egy alacsonyabb tárgy (pl. vasbeton virágláda) netán kisgyerek észrevétlenül el tud bújni az autó mögött.
Ezen kívül könnyen vezethető, kényelmes, nagy csomagterű, hihetetlenül nagy hátsó lábterű autó.
Kategóriájában jó vezetési élményt ad, a feleségemmel versengünk érte, hogy ki vezesse, néha alig lehet kirobbantani alóla... :-)
Az 1.4-es motor nem egy erőmű, de nekünk pont erre van szükségünk: a motorerő elég az országutakra, nem túl drága a fenntartása és a fogyasztása is elfogadható. A tesztek alapján tetszenek az új turbómotorok, de sajna jóval drágább a frissített széria hasonló felszereltséggel (a Family limitált széria volt a modelfrissítés előtt) - nem térülne meg a vételár különbség a kisebb fogyasztáson.
Elértük a 30 000 km-t, a hibalista nem gazdagodott. Az autót továbbra is szeretjük, több nagyobb túránk is volt idén tavasszal: kis barangolás Dunántúlon, 1 178 km, 6,4 l/100 km, 69 km/h a fedélzeti számítógép szerint. A távot kevés autópálya beiktatásával, főként országúton tettük meg. Pályán 140, országúton 105-110 km/h-val igyekszünk megúszni a csekket. Autópályán már kicsit hangos a fent említett tempónál, ui. itt már bőven 4 000 felett van a fordulatszám. Voltunk Pesten is, azon a hétvégén 680 km jött össze, ott kicsit jobban siettünk, és arányaiban több volt a pályázás, meg a városi forgalom, és elértük a gyári 6,8 l/100 km-es fogyasztást.
Az autó túltette magát a 60 000 km-es határon, sőt a 3. életévén is. továbbra is teszi a dolgát, itt-ott szaporodnak rajta a használat jegyei: a dísztárcsák karcosak, el- elmaradnak, a fényezésen apróbb horzsolások, horpadások jelzik a parkolási bénázásokat. Ettől függetlenül nincs semmi különös az autóval, nagyon szeretjük, tavaly nyáron voltunk vele Horvátországban és Ausztriában is. Vettünk rá egy vonóhorogra szerelhető keretet, amely főként kerékpárszállító szerepet tölt be, de a horvátországi túrán egy 360 l-es táskát cipelt, ugyanis öten utaztunk az autóban minden elképzelhető cuccal. Így megrakva, végig klímázva, majdnem végig autópályán 7,5 l/100 km volt a fogyasztás, szóval elégedettek voltunk vele. Le is fényképeztük a kocsit hazafelé egy autópálya-parkolóban.
Hibalista
- A csomagtartó zárszerkezete nem volt tökéletes, volt, hogy csak tizedjére zárt. Gariban cserélték, kb. fél óra alatt.
Ide hordtam szervizbe
Csaba Autóház, Békéscsaba, gyorsak, kicsit drágák: márkaszervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 67000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Grande Punto | Következő autója? | Roomster II. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
