Fapados dögunalom német módra
Szöveges ítélet
Azzal kezdem, hogy céges autó, tehát legalább nem magamat kell szidnom.Először még tetszett is, újautó-szag, miegymás. Aztán elkezdtem szembesülni a rideg valósággal. Förtelmes, kriptaszerű belső dizájn, még jó, hogy vannak német-fanok, akiknek ez bejön. Átláthatatlan karosszéria. A repülőgépszerű oldalablak miatt még csoda, hogy nem halt meg senki: egy csőrös Scaniat képes kitakarni, nemhogy a bicikliző Mari nénit. Traktorszerű hangorkán kívül-belül. Persze nem csak a motor csattog, hanem a burkolatok is. Ezen felül fél évembe telt, mire a fő zajforrást sikerült megtalálnom: mindkét hátsó műanyag doblemezt elengedte a bolha, és a menetszél lifegtette. Mínusz egy év az életemből, plusz 500 ősz hajszál. Az A oszlop műanyag dekor borítását letöri a gépi mosó keféje, mert a szálak pont alá tudnak kapni. A kedvenc mosómban közölték, hogy a Fabia-Roomster párost csak saját felelősségre mossák le, annyi ilyen eset történt. Azóta minden mosást megelőzően ragtapasszal leragasztom a kérdéses elemet. Tiszta vicc! A "kényelme" egyszerűen letaglózó! Azóta küszködöm derék és gerincvég fájdalmakkal, mióta ebben a fotelben kell élnem. Hasonló sorsa lehetett Dózsa Györgynek is az izzó vastrónuson... Már ötven km után fészkelődök, nem találom a helyem. 100-200 km után úgy szállok ki az "autóból", mintha a saját öregapám lennék. Hogyan tudok 800km-t lehúzni a Hondámban, és még utána virgoncan elindulni a sípályára, nem tudom. Meghibásodásai is vannak, nehogy a fent elmondottak ellenére esetleg még jól találjam érezni magam… A fűtőventilátor olyan hangos, hogy az alapjáraton „ketyegő” PDTDI hangját is elnyomja. A szervízben közölték, hogy csapágyas, ergo motorcsere. Nem lehet csak csapágyat??? A légkeverő is meghibásodott, a cipőmet leolvasztja, fentre meg hideget nyom. A hátsó szélvédőről leesett(!) a fűtés csatlakozója, visszaforrasztani állítólag nem lehet, emiatt kell az amúgy hibátlan szélvédőt kicserélni. A legszebb viszont a kipörgésgátló hibája. 10 km után kikapcsol, és nem tudják megjavítani. Komplett motorvezérlő-csere. Ha mindez garanciaidőn túl jelentkezik, jó pár százezerbe kerülne a javítás. Mindezek ellenére azért vannak pozitív tulajdonságai is. Nagyon stabil, masszív a futóműve. A kormányzás szenzációs, igaz, szerintem egy kicsit túlszervózott. A fék szintén nagyon jó, pontosan adagolható, egyenletesen fejti ki a hatását. A motor igénytelen, jó a fogyasztása (5,5-6 l), nyomatékos kis gép. Szóval a hardver nem lenne rossz, de a megvalósítás...
Konklúzióm: soha többé németet!
Hibalista
- Hátsó ablakfűtés - Kipörgésgátló - Ventilátor motor - Légkeverő
Ide hordtam szervizbe
Planet M1
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Jazz | Következő autója? | Accord Tourer |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
