A Skodával határos Roomboló (1.2 Stlye)
Szöveges ítélet
--- 173000km után újra itt. ---
Ez az az autó, amit az ellenségeimnek NEM ajánlanék! :)
Töretlenül indul és gyorsul (na ezt azért nem viszi túlzásba) és szalad az országúton. Az autópályát még mindig nem sikerült megszerettetnem vele, de hát véleményem szerint ahhoz kellene még 3 henger meg még vagy ennyi lóerő.
Amit a használatról tudni kell: az elmúlt 2 évben kapott 130.000km-t a jármű, amit átlagosan 4 emberrel tettem meg, némi csomaggal. Nem valószínű, hogy eredetileg ez volt az elképzelés, amikor megrajzolták ezt az autót, de azt gondolom, hogy sikerült a dolgokat elméretezni benne, ugyanis mocskosul jól bírja. Gondolok itt a kopó alkatrészekre, pl. a WagonR-emben 60000km után 4 db kerékcsapágy csere történt, ismerős Alfájában 80000-nél teljes futómű felújítás, bizonyos Ford-ra pedig nem sokkal több kilométer megtétele után jött egy bő 600.000,- Forintos turbo/hengerfej/stb. csere.
A kis Roomboloo pedig elpusztíthatatlan. Az ülések még nincsenek kiülve, pedig cirka 100 kilóval nehezedek bele napi 6-10 órát heti 4-5 napon. Csak a kötelező dolgokat cseréltetem rajta 15000 kilométerenként, azon kívül pedig elöl 2 gömbfej lett kidobva, és most várja, hogy egy "kutyacsontot" és a hátsó lengéscsillapítók porvédő gumiját cseréltessem rajta. Ezen kívül csak égők hullottak el, de ezt említésre se méltó.
Majdnem elfelejtettem. Néhányan 90.000, mások 120.000 km után javasolják a vezérmű lánc cseréjét. Nem hozzáértőként ezeket az infokat 153.000km környékén kezdtem keresgélni, mikor is nagyon enyhén elkezdett csiripelni hidege időkben. Nem sokkal utána kicseréltettem, de azóta se egy csepp folyás, vagy bármi hiba...
A fogyasztás 2 személlyel 110-120 km/h átlaggal 6.3l, 4 személlyel 7l körüli, ha sietek 5 személlyel, klímával, akkor lehet belőle 10l is, főleg autópályára gondolok, de ezt igyekszem kerülni.
Aki megbízható autót keres, amit (a szegedi pénzintézetet leszámítva) minimál pénzből lehet fenntartani, elvisz bárhova mindenféle aggodalom nélkül, szerintem ne is keressen tovább...
--- A kezdetek ---
A héten hoztam el a kis Roombolót, Óceán kék, mintha a hirdetésből jött volna ki. Még nincs nagy tapasztalatom róla, hiszen alig 50km-t tettem eddig bele, de azért belevágok...
1.2-es 3 hengeres 70 lóerős csoda, morgós, behallatszik a motor hang, de más nem nagyon a külvilágból. Még csínnyán bánok vele nagyon 3-3500 fölé nem pörgetem, de fürgébbnek is hat, mint az 1.6-os Fiat Stilom, pedig az 100kg-mal volt nehezebb, viszont 102 lóerős volt, 32-vel több...
Eddig csak városban jártam vele, de hétvégén lesz egy jó 300km-es vidéki túra, kíváncsi vagyok milyen hosszabb távon a kicsike.
Pakolni nagyon jó bele, nagy a csomagtartó és az ajtaja is. A gyerekülés kicsit nehézkesen fér el (nem isofix), az ajtó meglöki becsukáskor, illetve 2en már kényelmetlenül ülnek mellette a hátsó soron, de a gyerkőc elfér bent simán, lóbálhatja a lábát (nem rugdalja az első ülést hacsak nincs egészen hátra tolva), nézelődhet a naaagy ablakon kifelé. Neki is tetszik, azt mondja... :) Elöl-hátul jó nagy a hely lábnak, fejnek egyaránt, én 183cm vagyok, ha beülök "magam mögé", akkor is simán elnyújtózhatok. A Fabia-ban ezt nem tudtam megtenni ily módon, bár sokáig nem is próbálgattam.
Az ülés elég kényelmes, bár a régi mondeo-m plüss foteljeivel nem kell összehasonlítani :) De erről is bővebben majd több km után érdemes beszélni.
Ma 4 hónapos az autó! Azt hiszem nagyjából bejáratódott már 6000km-en. Mostanában sokat jártam vidékre, volt, hogy siettem (120-130km/h), akkor max 7.8l, de volt, hogy 100 fölé nem mentem, akkor 6.0l volt az átlagfogyasztás 170km-en. Nem az autópályára termett, az fix, de amíg nem épül meg az M6, addig engem annyira nem is érint ez a dolog... Lehet addigra már meg se lesz? :)
A kényelemről annyi, hogy 183cm magas vagyok, az ülést nehéz nekem jóra pozícionálni. Ha felemelem, akkor a térdem eléri a középkonzol bal alsó sarkát, ami egy-egy döccenőnél nem kellemes. Ha hátrébb húzom, akkor ez nincs, de akkor nem tudom padlóig nyomni a gázt. Úgyhogy most egész lent van az ülés, ami végülis nem baj, de így nem tudom kihasználni a magasság állítást.
A motor morgós, de 110nél még takar a hangszigetelés.
Jópofa, vidám autó, eddig amit akartam mindent elnyelt a csomagtér, beleértve 2 biciklit is. Most nyáron maratont fog futni, kíváncsi leszek milyen hosszú távon!
Mindent összevetve én teljesen elégedett vagyok a kis csodával.
Hibalista
- Első gömbfelyek, egy "kutyacsont" és a hátsó lengéscsillapítók porvédő gumijai. ENNYI!
Ide hordtam szervizbe
Pécs, Megyeri út.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 173000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Stilo | Következő autója? | A8 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
