A gördülő nappali
Szöveges ítélet
A Roomster számomra jelenleg tökéletes, mivel mindazt nyújtja, amit egy kis családi autótól elvárok. A tapasztalataim : formailag nagyon tetszik, mert nem egy tucatautó, hanem van saját stílusa, ami a mai autóknál nem túl gyakori, (bár nem szép a skodától, hogy ezt az új csúnya swift külsejü fábiát Roomster orral gyártja, ezért szemből a Roomster és a Fábia között nem nagyon van különbség, de lehet hogy ez csak engem zavar). Elöl átlagos a hely, viszont (ami a lényeg) hátul hatalmas a tér, mintha tényleg egy nappalit varázsoltak volna oda, és a hatalmas hátsó oldalablakoknak hála nagyszarü a kilátás, és ez számomra fontos tényező, mert a kislányom szuperül kilát, és így mégjobban élvezi a kilátást. A belső tér műanyagokkal böven ellátott, igaz azon részek amelyekkel fizikai kapcsolata is van az embernek, azok puha minőségi műanyagok, de a többi műanyag az bizony a kopogos fajta. Ami nagyon bosszantó (lehet csak számomra), hogy odáig fajult a skoda gyár, hogy vízhőfokmérő egyáltalán nics a műszerfalon, és a benzinszintet is csak egy digitális kijelző mutatja. Azért ennyi pénzért szerintem nem lenne luxus, egy korrekt benzinszintjelző, és egy vízhőfokmérő. A gyári magnót kihagytam, mert horror áron nyújt átlag alattit, viszont a gyári 8 hangszóró egy teljesen alap sony fejegységgel meglepően tisztességes hangot ad. Asebváltó egész jó, bárvéleményem szerint autópályán jó lenne egy 6. gang. A motor 1,4-es 16 szelepes ez esetben 86 lóerős, ami városban elegendő, esetleg autópályán is, ha az ember türelmes, mert a kis motor 100-nál pörög 3000-et, és 140-nél van olyan 4000-nél, ha ezt a 140-et tartja az ember akkor még reális a fogyasztás, e felett azonban igen megnő, mivel sokta járok vele vidékre, főleg autópályán, én nem mindíg bírom ki, hogy csak ennyivel menjek, a 160-at még könnyen tartja, a fogyasztás ilyenkor 9 liter környéke, a véga az 180 felett van egy picivel, de azt már nem igazán szereti, és elég hangos is, mivel nem éppen egy Cw érték bajnok. Rendeltem bele, asztalt a hátsó ülések közé( ez úgy néz ki, hogy a középső ülés hátulját lehajtja az ember, és oda van szerelve egy ilyen műanyag konzol, ami pohártartót, és könyöklőt is magába foglal). A hátsó ülések egyébként szuperek,előre hátra állíthatóak, ill a támlájuk is több fokozatban állítható, és egyenként is kiszedhetők, negatívum, hogy elég nehezek, tehát gyengébb fizikumu hölgyeknek, nem könnyű ki-be pakolgatni az üléseket. Rendeltem bele rakodássegítő csomagot, ami a gyakorlatban különböző(amúgy hasznos) kis kampókból, és pöckökből áll, amik a csomagtartó különböző pontjain vannak, így megkönnyítve a csomagok esetleges rögzítését. Rendeltem tetőlécet rá, ezt gondolom nem érdemes külön magyarázni. A fényszórói szépek, és ha tiszta az üvegük, akkor remekül világítanak, de ha egy kis kosz kerül rá akkor már nem az útra vetití a fényt, hanem az üvegen lévő piszokra, és felére csökken a hatásfoka, tehát mindenképp érdemes fényszórómosot venni rá, én most gondolkodom valamilyen utólagos megoldáson. A gyár 195/55/R15-ös Bridgestone turanza gumikkal adta, amielöször nagyon tetszett, de eza z a méret ami aátlag másfélszer többe kerül, mint mondjuk ugyanez csak /60, vagy /65-ben, ez is negatívum szerintem, és akkor még a H(210km/h) sebességindex létjogosutlságát sem igazán értem, de ez tulajdonképp apróság. Jópofa a bicskakulcs amit adtak hozzá, ez is egy apró részlet a minőségi benyomáshoz. Szóval, aki reális áron szeretne venni egy kis családi autót, az mindenképp jól jár a Roomsterrel,de a szörnyű 1,2-es motort el kell felejteni, és ha valaki sokat jár autópályán, annak mindenképp az 1,6-ost érdemes venni, vagy az 1.9-es dízelt, de az mondjuk iszonyat drága. ROOMSTER FOREVER... :)
Hibalista
- Eddig semmi, azért ez nem is rossz...
Ide hordtam szervizbe
Azt a két olajcserét ami volt eddig, azt magam végeztem, mert aránytalanul drága a szakszervízben, és nem vagyok meggyőzve, hogy ténylegesen le is cserélik az olajat, mert voltak bizonyos rossz tapasztalataim...Az olajszűrőt 1000 ft-os áron, a shell helix olajat 3500-5000 ft-ig lehet megvenni, maga az olajcsere, egy jó fél óra alatt megvan, de csak azért tart eddig is, mert le kell bontani a motorvédő burkolatot a kocsi aljáról (torx fejes csavar), és mert elég nagy a zsúfoltság az olajszűrő körül...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 18 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 39000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | fabia | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
