A családi
Szöveges ítélet
Szóval családi autónak vettem, két gyerek mellé ideális,
összevissza állítható hátsó ülések, nagy csomagtér.
És gázos.
A formáját és az abból eredő kilátást nem érdemes kritizálni.
Ha valakinek tetszik, akkor elfogadja hogy előre szinte kevesebbet látni,
mint hátra. Ha valakinek meg nem tetszik, ne vegye.
Egyedül az első ajtók felső sarkai nem tetszenek, mert hegyesek.
Mindíg attól félek mikor fogom a garázsfalnak csapni, mikor kinyitom,
vagy hogy nyitott állapotban mikor veri majd ki a szememet.
A motor tényleg hangos, és sokat eszik. De jól húz, nyomaték is van benne.
Néhányszor gondoltam, hogy majd manuális módban használom a váltót,
de nem igazán lehet okosabbnak lenni az automatikánál, ami szerintem ügyes.
Én takarékos lábú vagyok, és az automatika is szinte mindíg akkor kapcsol,
amikor én magam is kapcsolnék.
A gázpedál lusta és lassú.
Gázzal nekem vegyesben 9 litert eszik, benzinnel 8-at.
Szerintem az ülései kényelmesek, és a könyöklő magassága állítható vagy
akár fel is hajtható, nem kell gerincferdülést kapni.
Fűtés-hűtés teljesen rendben van, jól szabályozható, a klíma félautomata.
A hülye 15"-os peres gumik miatt ráz a kocsi mint a fene. Francért kell egy
egyterűt ilyennel szerelni? A családdal úgysem kanyarvadászkodik az
ember. Alig várom hogy elkopjon mindkét (téli/nyári) garnitúra, fogok venni
valami jó ballonosat.
Nekem sajnos pont nem fér be a pótkerék függőlegesen a csomagartóba,
felnyomja a kalaptartót, de ha sok a csomag akkor csak felállítom, egyébként
fekszik és foglalja a helyet.
A hátsó ülések hátába gumipókok vannak beépítve, azért ez elég klafa.
A csomagtartóban vannak még kihajtható kampók, egypár fémfül az ülések
hátán alul, és a csomagtérajtó küszöb alatt is, ami szintén tutkeráj, oldalt
vannak műanyag fülek is, szintén gumipókozás céljára, de bénán sikerültek,
nem igazán használhatók jól, de legalább vannak.
A két kesztyűtartó tényleg elég kretén megoldás. Azért meg lehet szokni,
legalább nem egy helyre van bezsúfolva minden.
A fényszórók hullagyengék. H7-es, azért. Egy 55W-os izzó próbálja meg
allátni a tompított és a refi funkciót projektoron keresztül.
A régi swiftem H4-ese, ehhez képest országházi díszkivilágítás.
Nagyjából ennyi.
Második olajcserén vagyunk túl, hibája eddig csak a két kiégő izzó volt,
bizom benne hogy ez így is marad, mert most jó ideig nem akarok másik autót
venni. Ezt addig akarom használni míg szét nem hullik.
Ja, még egy dolog:
a központi zár nem zárul automatikusan, ha elindul az autó.
Pedig a rendszer tudja ezt, egy kollégám laptopon keresztül be is állította
nekem. 15km/h felett az ajtók záródnak, a Battyhány-tér következik...
Hibalista
- Először kiégett a jobb oldali fényszóró. Kaptam egyet ingyen egy haveromtól. - Nem sokkal később kiégett a bal is. Vettem egy másikat 900Ft-ért. -
Ide hordtam szervizbe
Skodák Palotája, Szentmihályi út. Korrektül dolgoznak, de mocsokdrágák.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Sós és Társa Bt. Csak szuperlatívuszokban lehet beszélni erről a két mandróról. Tisztességesek, becsületesek, korrektek. Ha valamihez nem értenek, vagy nem akarják, azt is megmondják. A család összes autóját hozzájuk hordom.Nem mondom meg, hogy hol találhatóak, sőt felejtsétek el, hogy megemlítettemőket, mert a végén még ti is velük akartok dolgoztatni, és már így is egy csak egy héttel későbbi időpontot tudnak adni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 2007 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
