Vegyes érzelmek.
Szöveges ítélet
Összességében az autó megfelel az elvárásoknak, újan vettük, de azért kicsit többet reméltem.
A szélzaj egy országúti, vagy autópályás tempónál már zavaró.
A fűtés katasztrófa, illetve inkább digitális. Vagy hideget fúj, vagy megsülünk. Köztes állapotot beállítani lehetetlen küldetés, valószínűleg a pocsék szigetelés húzza ki a langyos fokozatot a listáról.
Az elektromos ablakok működtetésekor a világítás fényereje rendesen lecsökken, éjszaka nem ajánlatos az ablakokkal játszadozni.
Az első szélvédő nagyon párásodik. Oka egyelőre ismeretlen, talán a gyenge szigetelés...
Amivel viszont nagyon elégedett vagyok, az a fogyasztása. Jelenleg 5.2 l/100km az átlag, de hosszú távon már volt 4.6 is.
A csomagtartó mérete is megfelelő, elnyeli a szerszámokat, de még mellé fér a családi nagy bevásárlás gyerekestül, asszonyostul.
Vegyes érzelmeim vannak az autóval kapcsolatban. Egyik oldalon ott a rengeteg apró bosszantó hiba, másrészről viszont teljesen használható, szerethető autó. Mégiscsak életem első új autója. Bár az előző autóimmal összesen nem voltam ennyit szervizben, mint ezzel a 3 év alatt.
3 millió körül tényleg egy használható és jó ár/érték arányú autó lenne, de azért 5 millát nem ért meg szerintem.
Legközelebb már nem biztos, hogy Skodát választok.
Hibalista
- Már átvétel után adódott egy apró probléma, ugyanis a hátsó szélvédő beázott egy ragasztóhiba miatt. Az első mosásnál vettem észre, hogy folyik a víz az ablakon, de belülről... A szerviz ezt a hibát (és az ezután következőeket is, hahaha...) gyorsan és hatékonyan elhárította. - 40000km megtétele után lekopott a sebességváltó gombjáról az elvileg bőr bevonat. Csere. Persze a kormányon semmi karcolás, pedig azt gyakrabban fogdossa az ember. - 70000 környékén az első futóműből fura zajok jöttek. Stabilizátor szilentek cseréje után elmúlt. Ja és megint lekopott a sebváltó gombról a bőr... Csere. - 90000 környékén jöttek elő a különböző zörejek a hátsó futóműből is. Szerencsére csak a bal hátsó gumi volt kagylósra kopva, de az oka egyelőre ismeretlen. Gumi lecserélve, azóta minden rendben. - 100000-nél ismét ki kellett cserélni a sebváltó gombot, mert hát az a fránya "bőr" megint jobb helyet talált magának... - Mindkét első ajtó borítása idegesítően zörög, ha kicsit hangosabban hallgatok zenét (13-14-es fokozat, ami még közepes hangerőnek mondható). Azt hiszem, ezt magamnak megoldom némi rezgéselnyelő anyag használatával. Mondjuk a Swing rádió sem egy high-end cucc, az is cserélve lesz a hangszórókkal együtt. :) - A kédergumik halálát okoztam azzal, hogy gumiápolóval kezeltem őket. De hát mi a jó franccal kellett volna??? Természetesen elkezdtek nyiszogni. Még szép, hogy erre nem vonatkozik a garancia! Javító készlet (teflon lötyi) 18.000.- +ÁFA (10ml). Meg még mit nem! Fél évente átkezelem teflon spray-el (1.500.-, ami elég lesz vagy 10 évre), jobb, mint újkorában! Bár közben kiszakadt a vezető oldali, így az cserélve lesz. - A könyöklő fedele is megadta magát, letörtek a műanyag zsanérok. Próbáltam műanyagossal megjavíttatni, de megint letörtek, úgyhogy csere. A gari erre sem vonatkozik persze... Természetesen csak egyben lehet kapni, 40.000.-!? Kínai webshopban 4.000.-, ingyen postával... ;) - Néha kiég 1-1 tompított izzó, pedig a nappali menetfény megléte miatt csak éjszaka van használva. - - Update: 2016.12.11. - - Egyszer csak fura csörgést lehetett hallani hideg indításnál a motor felől. - Irány a szerviz... Hát ahogy sejtettem, a vezérműlánc feszítő patronja adta meg magát. Szép... Csere. - Nem sokkal ezután az első futóműből ismét előjött a nyiszogás. Talán ismét a szilentek? A szervizben befújták zsír spray-vel. Mi????? Jelzem, ezeket már egyszer kicserélték. Aszongya: gyári utasítás ezeket megzsírozni. Akkor eddig miért nem zsírozták soha? És meddig fog ez kitartani? 4 napig tartott a zsírzás hatása... Kezdem elveszteni a türelmem! - Nem azért vettem új autót, hogy állandóan a szervizt látogassam!!! - Az előző autóimmal összesen nem voltam ennyit szervizben, mint ezzel. - Arról már nem is merek szólni, hogy tegnapelőtt délelőtt leparkoltam a ház elé és tegnap este nem indult be az autó. Lemerült az akku. A ku.........!!! - 2 éves autó? Pfffff...... Még szerencse, hogy a szomszédom pont akkor ért haza és van bikakábelem. - - Magnó csere projekt: - Végre kidobhattam a Swing rádiót és beépítettem egy kifejezetten Skodához való, 9"-os Androidos csodakütyüt. Kínai létére meglepően jobban szól a gyári hangszórókkal, mint az előző! - - Megkímélt, rendszeresen karban tartott, keveset futott, nem dohányzó Skoda Rapid eladó... - - Update 2017.07.21.: - - A sebességváltó gombja ismét cserére szorul, lekopott a bőr. A kormányon még mindig nem látszik semmilyen kopás. - Az első szélvédő találkozott egy nagyobb kaviccsal,így kicserélték. Azóta a parkolójegyet nem tartja meg a nagyon clever tartója. - A vezérműlánc feszítő patronja valószínűleg ismét halott, ugyanis megint csörög hidegen, indításkor. Vihetem a szervizbe. - Vásároltam hozzá egy tolatókamerát, amit a kedves szervizesek miatt lehet cserélni. Egy baleset után cserélték a csomagtérajtót, de a kamera kábelét nem rakták normálisan vissza, megtört valahol... - Feltűnt még, hogy az ajtók belső műanyag borításai egyre karcosabbak. Nem valami biztató... - Az első szélvédő párásodásának oka továbbra is ismeretlen.
Ide hordtam szervizbe
Autó-Körös Kft, Békéscsaba, mivel "garanciális". Még...A szerviz hozzáállásával nincs baj, kedvesek, szinte azonnal orvosolták, amit lehetett, de a kötelező szervizek árazásával nagyon el vannak szállva...Ez nem feltétlenül az ö hibájuk, de irreálisan magasak az anyagárak!Pollenszűrő 12.000.-??? 1.500.- aktív szenes az autósboltban, kedvezmény nélkül...Olaj és olajszűrő csere 38.000.-??? 16.000.- a gyári longlife olajjal együtt az olajszűrő (Castrol Edge olaj és Tecneco szűrő) és egy leeresztő csavar... Bosszantó, na.Persze ez nálam duplán szívás, mert nem bízom a 30000km-es szervizperiódusban és 15000-ként cseréltetem az olajat.Ha törik az autó, ezt a szervizt nem ajánlom. Lassan dolgoznak és nem túl jól... 3,5 hétig volt ott a kocsi, és nem vagyok megelégedve az eredménnyel...
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | Model S P100D |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
