A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Rapid (2012)

Rapid 1.6 TDI Ambition 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olcsó keleteurópai céges-flottás mindenes

Szöveges ítélet

Gépjárműflottakezelésben dolgozom egy nagy cégnél, több mint 30 Rapid van/volt a flottában. 2013-as autók, 1.6 TDI 105 lovasak, futásuk jelenleg 150 és 220ezer km között mozog. A Rapid alapvetően egy keleteurópának szánt olcsó családi autó, lényegében egy nyújtott lépcsőshátú Polo/Fabia, viszont ez az autó azért sokkal jobban sikerült, mint amilyenek voltak régebben a segges kisautók (lásd Thália). Egyrészt ki is néz valahogy, olyan mint egy kisebb Octavia, másrészt mivel 5 ajtós, sokkal praktikusabb. Nem túl széles, de nem is arra van, hogy 5 darab 90 kilós férfi üljön benne, a belsőtér anyagminősége gyatra, mármint mindenütt kopó műanyagok vannak, viszont idővel kiderült hogy legalább strapabíró. Igazából elmondható a belsejéről hogy távol ál majdnem bármelyik kortárs kompakt kategóriájú autótól (Ceed, Astra, Golf stb.), de megszokható, nem gáz. Újkorában olcsó volt, mint egy Polo/Fabia, de nagyobb mint egy Golf (legalább is hosszában és csomagtérben), tipikus flottaautó lett Magyarországon, ezért rengeteg ilyen autó fog zúdulni a használtautó piacra. A futóműve egyszerű, elég jól bírja a rossz utakat, télen nyikorognak a szilentek de nem kell vele foglalkozni, szerpentinezni meg nem ezzel fogsz telivigyorral. Az 1.6 CR TDI 200ezer km futásig ha normálisan van használva, nem tartogat különösebb meglepetést, utána persze elő fog jönni a szentháromság (turbó, nagynyomású szivattyú, kettőstömegű lendkerék), ez elkerülhetetlen, de merem kijelenteni hogy nem egy problémás motor. A vezérléscsere 210ezerre van kiírva, bírja is, egynél sem szakadt még el a szíj, viszont a vízpumpa érthető módon nem bírja olyan sokáig, 120ezer környékén várható a halála, először fogy a víz, majd csepeg, végül tréler. Az olajfogyasztása kb. fél-1 liter két olajcsere között, a hűtővízé úgyszintén, ezzel számolni kell, mind ilyen. Ahhoz képest hogy itt is elmebetegen hosszú, 30ezer km-es az olajcsere periódus, a motor jól bírja. A főleg városon kívül használt autóknál nem szokott előjönni, de azok a példányok amik városban is többet mozognak, szintén 120ezer környékén, az EGR szokott még meghalni. A részecskeszűrő eldugulási hajlama más autó típusókhoz képest nem kirívó. Néhány példánynál volt még izzítógyertya, esetleg injektor probléma, de ez sem jellemző, más bajuk nem szokott lenni, nem nagyon van útszélén lerohadás, rejtélyes kideríthetetlen probléma, a 200ezerhez közelítve télen előfordult már valamilyen érzékelőnek a meghibásodása, de vészüzemmódba (max 2500-as fordulat és gyenge gyorsulás) közlekedő képes maradt. Érdekesség hogy ez a motor érintve volt a dízelbotrányba és visszahívás keretében kapott valamilyen szűkítőt, amely nagyon enyhén rontott a gázreakción, a robbanékonyságon (de a tuningbox ezt majd úgyis megoldja). A kaszni elég könnyű, így ezzel a motorral dinamikusan mozog, miközben botrányosan keveset tud fogyasztani. A váltót személy szerint utálom, kemény, kelletlen (olyan mint a régebbi Golfok, Octáviák, szörnyű), de legalább jó hosszú a fokozatok kiosztása, városban simán lehet hármasban járkálni, az ötödik meg elég hosszú hogy jó legyen autópályán, ami jót tesz a fogyasztásnak. Használtan annak ajánlom, akinek egy – mondjuk fiatal - teljesen átlagos érzelemmentes egyszerű és olcsó autóra van szüksége, főleg akinek sokat megy, mert a dízel jobb mint a benzines. Itt már a benzinesek mind TSI-k voltak, szóval ha már nagynyomású szivattyú, turbó, kéttömegű meg kutyafüle akkor legalább fogyasszon keveset. Egy ilyen ex flottás céges autót szabad venni használtan, csak legyen félretéve félmilla minden esetben a fiókba a szentháromság meghibásodása miatt (mint minden modern dízel esetén, szóval egy modern dízel nem való annak, aki hónapról hónapra él meg a fizetésből és nincs semmilyen megtakarítása) és meg kell felezni az olajcsereperiódust, nagy baj nem lehet. Ez sosem lesz kultuszautó, sosem lesz féltve örzött családi kincs, ezt használni kell (ingázni pld tökéletes) és nem sajnálni, arra tökéletes.

Hibalista

- vízpumpa döglik meg idő előtt

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2013
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Octavia 1.6 TDI Következő autója? i30 1.6 CRDI
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Rapid 2012 (2013)

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)