Meg nem venném, de cégesnek jó
Szöveges ítélet
Céges autó, ezt szögezzük le.
És mint ilyen, nagyon jó.
De örülök, hogy nem én vettem.
Mert
1 - ronda (nagy bódé, kis kerék - ez sosem lehet szép)
2 - keskeny (nem vagyok egy szúmós, sőt, de kisebbik lányommal (Ő sem szúmózik) is összeér a karunk)
3 - utastér sivár, kopogós, felesleges "króm"... a kijelző olykor pont a szemembe tükrözi "magát"
4 - a konzolon a kezelőgombok ódivatúak
5 - zörgések az utastérben, futómű már kopog
6 - kurblis ablakok hátul... no comment - egy majd' 6M HUF autónál
7 - könyöklő és kézifékkar... erre nincs mit mondani
8 - ICE közepesnél gyengébb
9 - Nexen gumik hangosak (meg egyáltalán, majd' 6M HUF autónál ilyen gumik?)
10- váltókar már lötyög picit
11- rükit soha nem veszi elsőre
12- alacsony fordulaton már-már dadog
13- imbolyog, nem elég feszes futómű (oldalszélben meg...)
14- villanyablak csak vezetőoldalon automata (de legalább mindkét irányba)
15- manuális klíma...
16- Nem sokkal többért már Octavia is van...
De céges.
Használom, és ezek a dolgok nem bosszantanak, hisz nem marad meg nekem, nem dobtam ki rá egy rakat pénzt. Nem és szervizelem, tankolom... és elvisz mindenhová.
A motor (ez már az új, 115LE-s) elég hozzá, és alapvetően nem is hangos (nem úgy a gumik). A váltó egész jól viselkedik (rükit leszámítva), szerintem kicsit hosszúak a fokozatok (de persze csak 5 gangos). Enni nem eszik sokat, de nem is koplal.
Csomagtartó nagyon tágas és jól pakolható. Fényszórók jó fényviszonyokat biztosítanak. Ülések jók, ugyan nem sok oldaltartással bírnak, de simán kibírok bennük 800 km-t egy húzásra.
Eddig tényleg csak tankolnom kellett, de ez szerintem alap... nem egy olcsó autó, fiatal, és még kevés a km (persze lehet, hogy a 6M HUF ezért amúgy olcsónak számít - de szerintem annyi pénz nem kevés, de ezért a kocsiért érzésre sok)
Eddig ennyi.
-----------------------------------------------------------------------------------
40000 KM
Első komolyabb incidens, erő elveszett előzés közben. Nem vicces.
Amúgy elég sok kellemetlen (az előbbihez képest) "apróság" tarkítja a kapcsolatunkat.
- adott fordulaton kellemetlen, hangos zörgés a műszerfal/kesztyűtartó mögül
- szélvédő / oldalablak "fütyül" nagyobb (hahaha, 40 KM/H) felett
- kipufogó zörög (lamella, hővédő - nem javítják)
- kuplungra néha kiold a tempomat, néha nem... ez sem annyira vicces
- csomagtér világítás néha nem ég
- kormány középállásban, lassú tempónál tekergetve, érezhetően akadozgat
- olajat nem, de a hűtőfolyadékot azért eszegeti
- futómű már kopog, pedig Pestet nagy ívben (szó szerint :-D) kerülöm
- akárcsak a kátyúkat....
Szerviz? Ez egy Rapid, ezek ilyenek. Nos...
-----------------------------------------------------------------------------------
67000 KM
15 hónapos lesz nemsokára. Semmi új probléma nem ütötte fel a fejét. De régiek mind maradtak - hisz ezek ilyenek. Vicces. A fűtőventillátor amúgy érzékeny a motor fordulatszámára. Gázpedáltól függően hol alacsonyabb, hol magasabb intenzitású a légbefúvás. Persze, persze, ezek ilyenek. Csipegeti a hűtőfolyadékot is, elment ~2 dl az elmúlt 30e KM alatt, nem komoly, de a szerviz sem talált hibát (meg is lepődtem volna, ha másként alakul). Amúgy 1500-as fordulat környékén szeret bedadogni a motor, főleg enyhe gyorsításkor és/vagy emelkedőn (még ultralight emelkedőn is) - elég kellemetlen érzés. Hidegen a kuplung óvatos felengedése is fura, mert gyakran egy hatalmasat ránt a kocsi - mintha leugrottam volna a kuplungról. A szemüvegtartó rekesz is szeret magától kinyílni.
Hibalista
- még semmi, de 2 hónap és 11e km alatt talán nem is kellene - - 9 hónapos, 40e KM -> M1, előzéskor, meleg motornál, 3-asban, cirka 3e RPM-nél az erő elhagyta, izzítás ikon villog. Még jó, hogy a 90-et tudta ~tartani, mert nem emelkedő volt, és így nem ment át rajtam egy kamion (a temérdek közül, ami az M1-en jár) Félreáll, leállít (várakozás után, nehogy nagyobb baja legyen ennek az ipari remekműnek), újraindít, minden OK. Előfordul, mondják. Ló****t, mondom én. Valószínűleg VGT hiba, de röhej, mert nálam konkrétan nem tud lerakódás képződni... le kellene égnie, napi 2x100 km autópályától. Igen, minden nap 200 km autópálya. Kíváncsi vagyok, szerviz mit mond majd a tényleges vizsgálat után. - - Kiderült, semmit - előfordul, ez a motor ilyen (mikor megvolt a 2. kötelező szerviz is). Nem tudom, biztos sokat várok, de ez szerintem nem elfogadható. Sem a hiba, sem a magyarázat.
Ide hordtam szervizbe
Valamelyik PoHu partner, Tatabánya és/vagy Budapest
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 76 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 67000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Altea 2.0 CRTDi | Következő autója? | Mindegy, csak szívó és benzines. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
