Higgadt Lady
Szöveges ítélet
Többedik autóm a VW konszerntől, professzionális vezetőként (a vásárláskor már 300.000km fölött voltam Octaviával, Rapiddal, Fabiával, stb.). A vásárlást az ár, a fogyasztás, a fenntartási költségek, a menetteljesítmény, a nyugalomra, biztonságra törekvő vezetési stílusom, az ár-érték arány, és a belső hely motiválta. Valamint bizonyos kedvezmények a márkaüzlettől.
Több, mint tíz országban jártam vele. Szlovákia, Csehország, Németország, Ausztria, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bulgária, Görögország, stb. Többször teszteltem a határait... és sosem hagyott cserben. Inkább én hagytam cserben őt, mert beleraktam olyan helyzetekbe, amire nem való. Rendkívül megbízható, húzós helyzetekben is. De el kell mondjam, NAGYON nem szereti a húzós helyzeteket. Például a Badacsony vagy a Mecsek oldalán (pl. Pécs, Mikszáth Kálmán utca) megcsinálja a manővereket, de a kézifékből indulásnál úgy ég a kuplung, hogy szörnyű. Általában véve nem a sportos, agresszív vezetésre és a hegyi utakra való.
Aktívan használtam nagyvárosokban(Budapest, Prága, Athén) is, és semmi baj nem volt vele. A menettartása nagyon jó, a váltó kicsit rövid, de szépen reagál mindenre. Sosem ragadtam be vele "egy pillanattal lemaradva" sehol.
Nagyon féltem a 3 henger és az 1000cm3 alulmotorizáltságától, úgyhogy tettem egy kör próbavezetést. Jó élmény volt. Sokan óvtak a kis TSI-ktől, hogy úgyis el fog baszódni rajta valami, és meg fogom szívni. Semmi ilyet nem tapasztaltam, de azért vannak korlátok. Ezek a következők:
Mire való:
- a motor szépen hozza kb. 2950 RPM-en a 130km/h-t, szépen gyorsul Érdnél a Balaton felé, 100-ról 130-ra
- 90 km/h-nál 2000, 110-nél 2500 körül van az RPM, az optimális fogyasztást 100-110 km/h körül éri el (klíma és egyebek nélkül 4,2-4,5 l / 100km)
- a turbót kímélni kell, tehát ha valaki hosszú utakat csinál, lassítson egy kicsit, mielőtt menetből beparkol az autópályáról. Ha nincs idő ezzel baromkodni (pl. hosszú, időérzékeny autópályás utaknál), akkor én 100-as benzint szoktam tankolni - például hosszú, külföldi utaknál mindig
Mire NEM való:
- erőltetett hegymenet, városi gyorsulás - az autó kifejezetten utazósebességre van kitalálva, hosszú sebességfokozatokkal
- fittizésre - a gyorsulása teljesen jó a polgári körülményekben, kb. az 1.4-6 TDI-nek felel meg érzésre, de ez nem versenyautó
- kapkodásra - egyszer túlmanővereztem egy csúszós kanyart a Mecsekben, és az autó beépített védelme fogta meg a kisodródást. Kormányozni csak higgadtan, okosan ajánlatos, az autó elég nagy a motorhoz és a kormányrendszerhez képest
- apró helyekre parkolásra
- nem való továbbá azoknak, akik 3000 RPM alatt félnek attól, hogy lefulladnak, és égetik a kuplungot egy sárgánál
Röviden: a vezetési stílusom és az autó adottságai egymásra találtak. Nem azt mondom, hogy elvből nem vezetnék egy sokkal bikább motorral felszerelt autót - csak azt, hogy az pazarlás lenne rám.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Long Life Service Veszprém, Auto Piedl
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Octavia 1.6 TDI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
