Roomcájsz, a derék katona
Szöveges ítélet
Mivel a munkámhoz a megbízhatóság a legfontosabb tényező egy gépben, ezért szerintem, valamint ismerősök szerint is, jó választás volt. Nálunk ugyanis családi hagyomány bebukni a kocsivásárlást (vételár 2-3x-osát otthagyni a szerelőnél) ezért remélem sikerült szakítanom a hagyományokkal. (Ez tényleg VW minőség) Heti 1000-1500Km amit mennie kell és jól bírja. Autópályán jól tartja a 140-et is bár ahogy érzem a 120-130-as tempó ami neki igazán megfelel (fogyasztásban is) közúton 100, főúton 120, ezzel a tempóval 6l körül van a fogyasztása, nem mondom, hogy kevés, de belefér. A fentiekből látható, nem száguldozásra vettem, bár az 1.4-es dízelmotor felülmúlta várakozásaimat, ugyanis max 80-90Km/h-ás átlagot jósoltam neki. Aztán lehet, hogy arra is van kitalálva, mert 100 fölött már van hangja rendesen. De lehet vele előzni! 2000-es fordulat körül ha kapcsol a turbó érezhető húzása van, és valahol 2500-2800 között adhatja le a max. nyomatékot, mert addig gyorsul. Tehát autózni jó, aki meg tolni akarja neki, azt szeretettel várják az Audi illetve BMW szalonok. Ami még jó benne, hogy nem túl fárasztó vezetni. Nem alhat el benne az ember, mert ébren tartja a jó kis traktorhang (mert hát nem egy hibrid :)
Ennyit a jó dolgokról. Nézzük mi az, ami szerintem, vagy mások szerint hiányosság:
Hát nincs központi zár, sem riasztó (faterom szerint ez jó, mert irtózatosan meg tudják szivatni az embert, pláne ha elromlanak és költeni kell rájuk) Igaz a központi zárral egyszer én is koppantam (bezárt kulcs esete gondolom sokak előtt ismerős) és jó hogy nem forgalmas helyen történt, mert így is néztek a járókelők amíg a dróttal szerencsétlenkedtem.
Tehát a központizár témát pozitívumként is fölfoghatnám, de mégis hiányként értékelem, mert dobozokkal a kézben bénázva ajtót nyitogatni a gombbal nem a legfajább dolog.
Ami még nem tetszik, hogy nem tudok kikönyökölni az ablakon, csak ha úgy fölhúzom az ülést, hogy beverem a fejem, de akkor nem látok ki rendesen. És hogy a motor se maradjon ki: amíg a turbó nem kapcsol, olyan mintha dagonyában lenne a kocsi, aki ezt másodikban lefullasztás nélkül elindítja kezetcsókolok neki. A beltér kicsit fapados, kevés a kárpitozás és a tárolóhely, az ülésekkel meg úgy elvagyunk, azzal viszont kevésbé, hogy nem túl jó a kilátás. Az oldalsó ablakok kicsik, nagyon sok a holttér, a tükrök épphogy jók valamire. A műszerezettség gyenge, sebesség, fordulatszámmérő analóg, az üzemanyag szint digitális, de nekem még minimum egy vízhőmérséklet mérő hiányzik. Na meg a mosás! az fölösleges. Mész 100 métert és úgy felveri a sarat a hátuljára, hogy olyan mintha megjártad volna vele a Dakart, de minimum Babodot. Úgyhogy inkább megvárom az esőt.
De ezek csak pusztán kényelmi tényezők. A lényeg, ha már elindult, agyonverni nem lehet, van benne hely rakodni, és hogy az emberek megdicsérik, mert hát sokkal szebb, mint egy berlingo vagy egy Kangoo...
Hibalista
- semmi egyelőre
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 13499 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | vw vento | Következő autója? | vw passat vagy/és transporter |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
