PRAKTIKus
Szöveges ítélet
HASZNÁLHATÓSÁG:
Haszongépjármű, mely a hátsó üléstől, és csomagtér kárpitozástól eltekintve 100% Roomster.
2,5 év, 84.000 km. Város, autópálya, vidék, külföld, rakottan, üresen, horgászat, erdei romok, sáros földutak, bakancs és kutya. Ez az autó folyamatos és intenzív használatban van mióta elődje egy Caddy totálkárral bevégezte egy balesetben. Előtte közel 1.000.000 km-t hajtottam különféle személyautókat, francia és német furgonokat 1-16 m3 –ig, de igazából csak e kettő utóbbi – a Caddy és a Roomster volt kedvemre való.
A PRAKTIK:
A hátsó kárpitok hiánya miatt kicsit hangosabb, mint a szgk. Roomster, és sajnos a spórolás áldozata lett a két kesztyűtartó is, így az utastérben egyetlen zárható rekesz sincs! Ez hiba. Viszont az előre-hátra állítható hátfal egy magam fajta magas (187 cm) sofőrnek áldás. Okos még az ülések alatt és mögött kialakított fedéllel takart rakodórész is.
ÁR:
Szerintem bőven nyújtja azt, amit egy alapáron nettó 2,8 milliós autótól el lehet várni.
(az enyém extrákkal meg ÁFÁ-val növelve 3,9 M Ft, csak hogy egy személyautóval összehasonlítható legyen az ár)
Főbb felszereltség: 4 irányba állítható kormány, magasságban állítható ülés, ülésfűtés, climatic klíma, vezérelt elektromos ablakemelők, távirányítós központi zár, rugalmas szervizintervallum (28-30.000 km.) alsó védőburkolat, elektromos differenciálzár (fékdiff. zár), tempomat, ASR, ABS, MSR, ködfényszórók, 4 légzsák, motoros állítású és fűthető tükrök, tetőléc, fűtött ablakmosó fúvókák.
MŰSZAKI:
A Roomster egy kisautóból (Fábia) konstruált egyterű-féleség, ahol a VW csoporttal közös platformok gyakran előnyként, néha pedig hátrányként jelennek meg.
Előnyök az elfogadható ár mellett, a motor, a váltó, egyéb szerkezeti egységek, kezelőszervek, illetve az összeszerelés minőségében jelentkeznek, míg a hátrányok az említett szerkezeti egységek nem tökéletesen összehangolt/összetervezett állapotából adódnak. Vagyis az autó ennyi használat után sem zörög, sőt egyre bejáratottabb, és most van az eddigi legjobb formájában, de azért van némi konstrukciós sajátossága is, amit meg kellett szokni. Például a motor és a váltó egy 900 kilós Polóban biztos remek párosítás, de az 1.200 kilós önsúly mellett kissé rövidebbre kellett volna venni az alsó fokozatokat, a könnyebb városi kezelhetőség érdekében, aztán megtoldani egy 6. –al, hogy nagy tempóban is takarékos legyen. Bizony előfordul, hogy városban egy szűk lassú kis kanyarban 2-esben „turbólyukba” esik az autó, és vissza kell tenni 1-be! Pedig a motor nagyon jó! Jól tol a turbó működési tartományában, gyorsan reagál a gázra, ezért kicsit sajnálom is, hogy a pumpe-düse kiment a divatból. A használható fordulatszám-tartomány 1500-nál kezdődik, de jobban szereti a 2.000 – 3.500 közötti használatot. Aztán a hátsó dobfék… (Octavia I. hátsó híd) többször állították, nedves időben nyikorog, néha be-bekap, amíg a pára el nem illan belőle…
ÜZEMANYAG:
Egy tanács: alacsony fordulatszámon nyomatékban, kezelhetőségben és fogyasztásban is meghálálja a rendes gázolajat!!!
Fogyasztása kirándulótempóban 5,5 liter, autópályán rakottan igencsak igyekezve veri a 7,0 litert. A nagy vegyes átlag 5,9 liter/100 km.
SZERVIZ:
Szervizköltségei a VW haszonjárműveknek a fele, és az sem probléma, hogy a longlife olajat nem a márkakereskedésben veszem meg méregdrágán, hanem viszem a szomszéd boltból. (mindig csak Castrol-t) A gyári két éven túl +1 év garancia jár annak, aki márkaszervizben végezteti el az inspekciót. Ebben a +1 évben akadt probléma az ablakemelővel, de azonnal és
készségesen javították.
ÖSSZEGZÉS:
Elégedett vagyok az autóval, azt kaptam, amit vártam. Persze ha tehetném, még mindig az egyel nagyobb, erősebb és drágább elődbe ülnék, de ha már így alakult, örülök, hogy ezt a modellt választottam. A hibáival pedig simán együtt lehet élni.
Hibalista
- Elektromos ablakemelő végálláskapcsoló. Mivel egységbe gyártják, komplett csere garanciába.
Ide hordtam szervizbe
Skoda Derzbach Bp. XVII. kerület Korrekt pontos szerviz.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 84000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Caddy 1,9 pdTDI | Következő autója? | 200.000 km.-ig marad |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
