Tartós, megbízható, de nem rakéta
Szöveges ítélet
Bemutató autóként vettem. Így a felszereltsége adott volt. Mechanikus klíma (kicsit lehetne hatásosabbbb is, de így is megfelelő volt) A fényszórómosónak egy hibája van csak. A rászáradt sarat nem viszi le teljesen, egy kevés fátyol mindig marad. A kötelező szervizeken kívül tulajdonképpen a hátsó csomagtartó zárján kívül nem volt "magától jelentkező" meghibásodása. Az első futómű nyekergése egy félév múlva jelenkezett. A szervíz szerint tipushiba, állítólag valamelyik persely a stabilizátornál. Nem is igazán foglalkoztatott. Az időszakos felülvizsgálatok alkalmával olajozták (sprayvel befújták), minek következtében néhány hétig jó volt. A harmadik évben jelentkező hiba, hogy nagyobb hidegben a bendixnél valami beragad, így a kulcs elfordítására semmi sem történik. Persze többszöri próbálkozásra megjavul. Szervíznek még nem szóltam, csak hidegben fordult még elő. Kíváncsi vagyok ezen a télen jelentkezik e, lehet nem is lesz olyan hideg.
Az autó kényelmes, komfortos utazást biztosít az elöl ülőknek. A hátsó üléseken lévő személyeknek viszont meglehetősen szűk a hely. Főleg aki mögöttem ült, mivel szeretem a kényelmet. És ugye utazáskor a sofőr kényelme az első biztonsági okok miatt.
Hosszabb utakra is kiváló. Tartósan lehet menni 160-170 -et (még 180-at is, azonban itt leszabályoz az elektronika, úgyhogy többet nemigen megy a lejtős út kivételével - egyszer ment 190 -et egy ilyen szakaszon), nem fog panaszkodni. Csupán az étvágya lesz jobb. Ilyenkor 100 km- en 12 liter is lecsurog a torkán. Viszont konszolidáltabb tempónál (~120-130 körül) mértékletes, kijön 7 liter körül. Klímával +1 liter. (Bár a 12 litert még azzal sem lépte túl.) Ez az utazósebessége is. Kiváló az úttartása, az egyenenetlenségeket jól veszi. Kivéve a nagyobb kátyúkat. Az első ülések hosszú távon is kényelmesek, Vezettem már 12 órát is egyhúzásban (apróbb kávészünetekkel) 160 - 170 -es tempóval az út nagy részén.
A teljesítménye ugyan nem túl izmos, azonban 3000-es fordulat felett azért jól el lehet közlekedni vele. A hegyi szerpentines utakat nem szereti. Ha elfogy a lendület az emelkedőn, alig bír magához térni. Ilyenkor kicsit jobban kell pörgetni, hogy meg legyen a fordulat. (3200 körül van a nyomatékcsúcs) Ez okozhat meglepetést autópálya emelkedős, hegyi szakaszán történő előzéskor is, amikor az előtte lévő miatt lassítani, majd a lehúzódása után újra gyorsítani kell(ene).
Visszatérva az utazásra. A csomagtartó mérete miatt a fél házat be lehet pakolni. Nem kell gondolkozni, hogy mit lehet vinni és mi az aminek maradnia kell. A parkolásnál a magasabb járdaszegélyeknél vigyázni kell, mert felakad. Meg lehet szokni. Az aerodinamika szerint viszont szükséges lehet.
Nekem mind belsőleg, mind külsőleg tetszett. Szerettem a kényelme és a tágassága miatt. Alapvetően a teljesítménye hagyott kívánnivalót maga után, persze aki nem száguldozni akar vele, annak szerintem megfelelő, és megszokható. Tartós, megbízható autó, még soha nem hagyott ott sehol. Nyugodtan mertem vele bármilyen hosszú külföldi útra indulni komolyabb átvizsgálás nélkül is. Tudtam, hogy nem lesz vele gond. Persze az előírt szervizeket elvégeztettem. Az olajcserével soha nem vártam meg a ciklus végét. 3-4 ezer km-el korábban cseréltettem, és csak szintetikus olajjal, kicsit segítve a viszkozitásán némi (ez itt a reklám helye) adalékkal. Érdemesebb jobb minőségű benzint tankolni - 98 -assal jártam. Meghálálja.
Csak ajánlani tudom mindekinek, aki kényelmes megbízható autót szeretne, de nem a sportos vezetés megszállottja.
Hibalista
- Hátsó, csomagtartó zár kulccsal nem mindig zár, mire a szervizesek rájöttek mi okozza, lejárt a gari. Mivel központi záras (a riasztó távirányítóval működik) nem foglalkoztam vele.
- Első fékbetétek + tárcsa 78000 km után (érthető)
- Első futómű nyöszörög
- Nagyob hidegben (kb. -10 fok alatt) önindító beragad és csak többszöri próbára indul.
Ide hordtam szervizbe
Multi-Turbo Kft
Néhányszor előfordult, hogy a megadott időre érkezve még kb. 2 órát is kellett várni. Általában viszont tartják a megbeszélt időpontokat. A munka minősége szerintem megfelelő, nem is túlzottan drága.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Felicia 1,3 Ratio | Következő autója? | Skoda Octavia RS 2.0 TFSI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
