Szeretnivaló szürke családtag
Szöveges ítélet
A dolog ott kezdődik, hogy szerelem volt első látásra.
23 éves első verdámra már nem akartam többet költeni, így megváltam tőle.
Sokáig túrtam a netet, hogy milyen az I-es Octavia, milyen nyűgjei vannak, mire figyeljek stb. Azt hiszem elég alapos voltam.
Két kocsit néztem meg, és a másodikat meg is vettem.
Felszereltség:
- 4 elektromos ablak
- Manuális klíma
- ABS
más extra talán nincs is, de nekem így is tökéletes.
Szempont volt, hogy 5 ajtós, mivel kerekesszékes is van a családban.
A ledönthető hátsóulések hatalmas plusz helyet adnak, így 1300 literes csomagtartót kapunk, ami szinte bármit elnyel.
1.6-os motor, 101 tagot számláló ménessel, szépen mozgatja az 1200 kilós bódét. kicsi motor ugyan, de szerintem egész nyomatékos a 8 szeleppel.
A belső térről annyit, hogy elől teljesen megfelelő. Nem is teljesen fapad, nem is luxus...amolyan arany középút. Hátul a lábnál nincs sok hely, de még senki se panaszkodott, hogy kényelmetlen lett volna, pedig hosszú utakat is mentünk vele. 3 embernek kicsit szűkös, de kibírható.
Szervó jó, váltó tökéletes.
Nem a nyújtott műszerfalas változat, az valahogy nem tetszett.
Ami nem jön kézre, az a szivargyújtó.
Elegáns forma, jó rugózás, kiváló úttartás.
Soha nem hagyott ott sehol.
Télen a -18-ban is pöccre indult. 2 másodperc hidrotőke hang, majd mikor felér az olaj, gyönyörű duruzsolás.
Nyári átlag fogyasztás akár 6,5-6,8 literre is levihető.
Nyáron autópályán 130-as tempónál klímával 7,2-7,4 liter.
Télen az átlag 7,5-7,8 liter, pályán 7,8-8,4.
Költöttem rá, de azt mondom, hogy minden egyes forintot megért. Most 18 éves, igényel némi törődést, de megadom neki, mert családtag és megérdemli.
A feleségem is szeret vele autókázni.
A csehek nagyot alkottak! Szeretem nagyon!
Utazás közben annyi negatívum, hogy az első ülések hosszú távon kicsit kényelmetlenek, mert nincs deréktámasz. De el lehet viselni.
Ami nálam előjött és figyelmet követel...hogy eszegeti az olajat.
15.000km alatt akár 4-5 litert is.
Több márkájú olajjal is próbálkoztam, de változást nem hozott egyik sem.
Ami eddig volt benne mind 10w40-es.
A.Z Maisterteile
Eni
Total Quartz 7000
Total Classic
Castrol Edge
XADO
A következő cserére már megvettem a Motul Synergi 6100-as csodaolaját.
Kíváncsi leszek...
Hibalista
- Ami ténylegesen elromlott rajta az "filléres" tétel volt. - Többsége azért volt cserélve, pl kuplung és gyertyák, mert éppen volt rá pénzem, és megelőző karbantartás képp előre megcsináltam/csináltattam. - Egy kis gatyába rázás nyárra, meg télre, mert eladás előtt az előző tulaj már nem nagyon akart rá költeni, de azért a vezérművet lecserélte, a kötelező tartozékokkal együtt. - - 2015. - 2db vízhőmérséklet jeladó => 2x 3500Ft - termosztát => 2000Ft - Gyújtótrafó => 23.000Ft - olajcserék => 12-15.000Ft - 1 szett (4db) NGK 3 pólusú gyertya 8000Ft - Sachs kuplung szett, főtengely szimering, váltóolaj csere, főtengely jeladó => 65.000Ft - Hátsó fékdob szabályozás, 2db fék munkahenger és fék betétek - 30.000Ft - Klíma feltöltés => 10.000Ft - bal hátsó ablakemelő műanyag mechanika => 3500Ft - bal hátsó ablakemelő mechanika komlpett javító készlet=> 8000Ft - 1 szett nyári gumi (Hankook Kinergy 425)+ felszerelés => 65.000Ft - 4db használt, de szinte vadi új eredeti 15"-os Skoda alu felni => 48.000Ft - Bontott klíma konzol => 8000 Ft (nem bírta sokáig) - Gyári eredeti klíma konzol vadi új (ebay) => 20.000 Ft - Következő tételek lesznek majd aktuálisak: Lambda szonda (kb20e) egy kis futómű karbantartás (max35-40e). - - Folytatás 2019.01.26. - - Az előző írás óta eltelt kb 30.000km. - Tavaly (azaz 2018-ban) első fék csere volt új tárcsával és betéttel. Brembo került bele, és harap is rendesen. - Útközben furán viselkedett, így 250.000km-nél kihajítottam belőle a még gyári lengéscsillapítókat. Hátulra Sachs, előre pedig Monroe került. Azóta sokkal jobb az úttartás, megszűnt a riszálás-hintázás, és az asszonynak sincs már hányingere utazás közben. - Kapott szeretetet és karbtartást, meg a tél előtt egy szett új Hankook téli gumit. - + felújított önindító és egy új 56Ah-s Varta akksi. - (Volt egy kis risztó baki...a tél elején behalt a régi akksi, és az utólag beszerelt riasztó teljesen megőrült. Állandóan vinnyogott, villogott nem lehetett kikapcsolni, mert mikor vettem a verdát nem adták oda a távirányítót, mint ez utólag kiderült. Ki kellett teljesen iktatni. - - 2019. - Az elégedettség töretlen...most márcuisban újabb karbantartások esedékesek, itt az ideje feltörni a malacperselyt. - Pár hét múlva elérkezünk a 270.000km-hez. - Jelenleg amiket csinosítani kell: - - Vezérműszíj plusz a járulékosok cseréje - - Hátsó lengőkar szilentek - - szervócső, mert a gumi és fém összepréselésénél könnyezik - - hátsó fékdob + fékbetétek + rugók és porvédő lemez meg fékolaj csere
Ide hordtam szervizbe
Amit lehetett magam csináltam, amit nem, azt egy cimborám vagy szerelő ismerősöm.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 201000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Space Runner 1.8 GLXI | Következő autója? | Octavia, Rapid vagy Toyota Avensis kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
