Szép, hűtlen, drága, cseh "élettárs"!
Szöveges ítélet
Először szerettük. Szép. Elegáns. Kényelmes. Belül "nagyautós". BMW-s-repülős, mélynarancs színű belső fények. Jó műanyagok. Hatalmas csomagtér. A Volkswagen motor nem erőlködik, hangoskodik és zabál annyit benne, mint egy Volkswagenben - hiába: mínusz több száz kilogramm! Aztán kezdődtek a lehangoló jelenségek: városban éhes (akár 11 liter, nem "nagy lábbal"), a hatalmas, egybefüggő-felületű, műanyag lökhárítója olyan törékeny, mint a meisseni porcelán, Audi A 4-es - és nem olcsóbb Volkswagen - fékek vannak benne (kettőször annyiba kerül)...és...MEGBÍZHATATLAN AZ ÓTVAR, FRANCIA ELEKTRONIKÁJA!!! (Miért kell egy német-cseh autóba megbízhatatlan, csigaevők által "gyártott" alkatrész?!) Egyszer csak eltűnt az alapjárat, mint az aranyóra. Annyira, hogy akár egy lassabb váltás üresjáratában leállt a motor 60, vagy akárhány km/h-nál! Ez egy háromutas katalizátoros autótól elég veszélyes mutatvány (leállt motorral gurul: katalizátornak reszeltek: legalább 200.000.-Ft), a hirtelen levegő nélkül fuldokló kormány- és fékszervóról ne is beszéljek...A piros jelzésnél folyamatos motorbőgetés, mint egy városban versenyző idióta! A robotok által, 20 centes befektetéssel készített, préselt műanyagházas, csinos, kis elektronikus alkatrész, a pillangószelep-érzékelő ára 80.000.-Ft és még be is kell szerelnie valakinek. Javítani nem lehet, mint írtam préselt-házas tömegtermék. Mint kiderült: a Skodánál fogyóeszköz. Hát annak kissé drága! Eredmény: a bíztató kezdetek után bizalmatlanságba átcsapódott csalódottság. A hatalmas műanyag lökhárítók csak arra nem jók, amire elvileg valóak lennének: lököt hárítani! Könnyedén szilánkosra-, diribdarabra-, rommá-, atomjaira törik; azonban, legalább sokba kerül ez is. Gyalogosként, kisebb sebességű balesetnél, körülbelül olyan érzés lehet hozzávágódni, mintha az ólomkristálybolt kirakatába ugranánk fejest - valószínűleg ugyanolyan eredménnyel is járna. Ha lenne pénzem sem biztos, hogy mernék Skoda-t venni, mert már nem bízom benne. Pedig szép.
Hibalista
- A legrosszabb a pillangószelep-érzékelő halála volt: 80.000.-Ft+szerelési költség! A fülembe súgva: ÁFA nélkül: 40.000.-Ft+szerelési költség! (FAIR PLAY!!!)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | BMW 520 i | Következő autója? | Suzuki Swift 1.0 GL (1994) |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
