Strapabíró, szeszélyes, szeretherő, pakolható
Szöveges ítélet
Az autó "elözö életében" egy nyugdíjas korú bácsi "kimenő autója" volt. "Hétköznap" furgonnal járt.
Az autót összel újszerű állapotban vettem. Néhány hét alatt leamortizáltam az első spoiler alsó részét parkolások alkalmával.
Télen néha menet közben megállt a motor. Rövid hibakeresés után kiderült, hogy az akku a hibás, gyors csere.
A gyári alkatrészek tényleg drágák, azonban utángyártottból sokszor még jobbat is lehet kapni. (Eredeti szikentek kb 100 000 Km Csere másik gyárira fél év A legolcsóbb utángyártott még megy)
Többször "sikerült" összetörni. Mindig sértetlenül száltunk ki. A partner autó, azonban néha elég rendesen összetört. Utoljára egy Opel Vivaro "ért utol" Nekem a lökhárítót kellett újra fényezni, neki nem nyilt a motorháza.
Fogyasztás:
Országúton éjszaka akár 5.8 (1X Salgótarján-Csepel vonalon) 6.2 tartható
Hóban dugóban 12
Autópálya 8-13 sebességtöl függöen
Városi éves átlag 7.5-8 l
Az osztrák benzinböl 0.3-0.6 l -el kevessebet eszik
A 98-as vagy egyéb "prémium" üzemanyagok tankolása nem járt mérhető eredménnyel (na jó a pénztárnál igen).
Szeretem:
Nagy, nehéz, biztonságos
Kényelmes (szerintem hátul is)
Kivül, belül tetszik (esztétika)
A csomagtartó eddig csak 2X bizonyult kicsinek
Nem szeretem:
Kétszer "megállt" (ilyet velem se 100-as Skoda, se Lada se Trabant nem tett, mindig sk. tovább tudtam vinni)
A 75 ló néha kevés, de nem vészes
Ha kezdek nagyon elégedett lenni valami apróság mindig elromlik
Nincs légkondi
10 év után zörögnek a műanyagok
Nincs csillag az elején :) (majd veszek)
Eddig hosszabban használtam:
Skoda S100, Lada 1200, Trabant 601, Trabant 1.1, Suzuki Swift 1.3 (A "régi"), Ford Mondeo
Hibalista
- A rendszeres karbantartáson kivül
- A központi zárak motorjai (2 hónap alatt mind a négy)
- Kipufogó dobok "elfogytak"
- Egyszer (autópályán) eltört a benzinszivattyúhoz menő villamos vezeték.
- Kétszer kilyukadt a kuplung hidraulika csöve (Egyszer márkaszervíz elött) Márkaszervizben 2 nap 35 000 Ft körül
- "Sufni" fél nap 15000 körül
- Az oldalablakot felhúzó műanyag izék az első két ajtón eltörtek.
- Vezetőoldal Teljes mechanika csere, mert a bowden is "megkócolódott"
- Utasoldal 500 Ft csak műanyag
- A napokban (2008 feb. eleje) az üzemanyagszűrő eldugult, az autó (kereszteződés közepén) megállt.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Márka szervízek (kettő):
Aranyár, mindkét helyre addig hordtam, míg egyszer "el nem felejtették" - olajcsere alkalmával - az olajat kicseélni. (úgy gondolom, ha kettőből kettő ilyen "feledékeny" a többi is kavingtonra szorulhat)
(A korrektséghez: Ez más márkával is előfordult)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Kis "sarki" szervíz: Bár szerintük egy autó orrán csillag van, gyorsak, általában még aznap kész is vannak (tipikusan meg szoktam várni az autót), még nem felejtettek el semmit megcsinálni (5 év alatt).
Azért 8 mert:
- Cikizik az emblémát (a csillag tényleg "szebb")
- Elsősorban csillagos autóval foglalkoznak, ezért néha nehezen azonosítják be a problémát.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1.3 fapad | Következő autója? | Octavia? Fabia? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
