A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/octavia Tour (1996-2010)

Octavia/octavia Tour 1,6 SLX 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Sokoldalú, szerethető gépezet

Szöveges ítélet

Családi autónak vettük, született egy kislányunk és várjuk a további gyerekeket. Így családi autó után kellett nézni, ár/érték arányban az Octavia jött fel az első helyre a Vectra-val együtt. Szerelő javasolta az Octavia-t, mint megbízható, igavonó jószágot. Jó döntés volt. Az átlagnál többet vezetek, heti 300 Km megvan, így hamar megismertem az autót.

Az 1,6-os, 103 lovas verziót hajtom, örömmel (szerintem nem érdemes a 75 lovas motort választani). Ekkora tömeghez (1230 kg) kell a 100 ló, ha országúton előzni akarunk. 80-al közlekedő teherautó előzés 3 mp. Gyors, biztonságos.

Elég tisztességesen meg tud indulni, olyan 4200-4500 környékén van a nyomatékcsúcs, 5400 körül pedig a nyomaték maximum. Szeret menni - persze nem versenygép. 140-160-at tartja minden áron, ha ez a cél. A vége valahol 180 körül van, addig nem hajtottam. (Update: tényleg bírja :))

Kényelmes a jószág, elfér benne a kis család. Hátul gyerekülés+anyu, a csomagtartóba alulra a járóka (1m x 1m),fölé a fürdőkád, babakocsi, kismillió csomag remekül elfér. A hátsó lábtér csekély, ha elől 180+ magas személy ül.

A futómű jól korrigálja az úthibákat, inkább billegős mint feszes. Kanyarban dől picit a kasztni, de csak csekély mértékben alulkormányzott (talán a nagy hátsó túlnyúlás is segít a jobb súlyelosztásban).
Motor-, futómű- és szélzaj 140 km/h felett jön igazán, az a tetőablak felől (ezt a tetőablak szerelés megoldotta, azóta alig van hangja). 120 alatt teljesen csendben végzi a dolgát, alvó baba mellett lehet beszélegtni a 2. sorban ülő anyukával.

Az SLX felszereltség ráfér az autóra, a kulcsal fel/le húzható ablakok, a légkondi (manuális), a 2 légzsák igazából alapnak kéne legyen minden családi autóban. Az elektromos/fűthető tükör jó szolgálatot tesz, a belső fényerő változása pedig csak élmény számba megy (szinte az összes belső térben lévő elem fényerejét lehet változtani, pl. műszerfal, ablakemelők, tetőablak konzolja, stb...).

A ködlámpa a fényszóró burkolatába van beépítve, erősen lefelé világít (kb. 15-20 m-ig látszik az úton a fénycsóva), bár néha így is azt gondolják a szembejövők, hogy reflektorral haladok éjjel. Rossz minőségű utaknál fel szoktam kapcsolni, jelentősen javítja az útburkolat szélének láthatóságát. A hátsó ködlámpa szintén a lámpatestbe van építve.

Hátra nem lehet rendesen kilátni, bár ez az ősszes újabb autótípusra (főleg a sedan-okra) érvényes. Kapott nemrég tolatóradart, azzal már tűrhetően lehet vele manőverezni.

Összeségében nagyon jó vétel volt, bátran ajánlom másoknak is. 1.4 és alap felszereltség kerülendő a 1997-2001-es modellek esetén, sok bosszúságot szerez magának, aki nem így dönt.

Hibalista

- Elektronikai gebasz - időnként égve marad az ABS lámpa, ilyenkor se a km óra, se az index nem működik. Lekapcs, bekapcs és működik. Nyomozok utána. Update: A kulcsot túlmozdítva az indítási zónán produkálta néha a fenti problémát. A záron kicsit "húzva" orvosolta a szerelő.
-
- 1500 és 3000 -es fordulatnál fura zörgés a motorból, szintén nyomozás alatt. Update: A zörgésről kiderült, hogy csak a motort takaró műanyag elem lazult meg, 1 perc alatt orvosolva lett.
-
- Update 2009. április
- Időközben 35 000 km ment az autóba, hibalista:
- - Hűtő kilyukadt, csere (26 000 Ft),
- - Baleset miatt jobb oldali elemek fényezése, lakatolása (100 000 Ft),
- - Tetőablak nem nyílik hátra csak buktatva mióta nálam van, a szerelő nem tudja javítani,
- - Szélvédő alján lévő szigetelő gumi elöregedett, emiatt (és az eltömődött vízelvezetők miatt) befolyt a víz az anyósülés lábteréhez (25 000 Ft).
-
- Egyébként csak kopó/fogyó alkatrészek, mint motorolaj (nem kell utántölteni 2 csere között), légszűrő, olajszűrő, fékbetét. Egy 12 éves autónál ilyen futásteljesítmény mellett szerintem nem rossz adatok ezek.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős, Pécsett

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Most keresek, mert a korábbi korrekt szerelő megőrült és nem hajlandó tisztességesen dolgozni.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 145000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fiesta, 1985 Következő autója? Kb. 2015 körül lesz esedékes, odébb van még
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)