Skodásnak Skodája
Szöveges ítélet
Sokáig gondolkodtam a címen. Másokkal ellentétben nekem nem volt betervezve autó vásárlása és Skodában nem is nagyon gondolkodtam. Elözö két autóm, mindkettö
Fiat Croma 2.0i (az egyiket a párom használja ma is) után szemet vetett rám egy Octavia.
Kezdjük a közepén. Valószinü sokan elfogultnak fognak tartani, (ám 10 évet dolgoztam szerelöként máshol, igy azért minden tipust utál kicsit az ember) én egy skoda szervizben dolgozom.
Egyik napon behoztak hozzánk egy sérült 1.9Tdi combit. Nem látszott különösebben vészesnek a dolog de elég furcsán nézett ki. A javitási árajánlat több mint 1milliót tett ki.
Egyébiránt csak a küszöb volt sérülve. Viszont mind a négy kereke más irányba állt, még a hátsók is. Céges autó lévén több mint 200ezer kilométerrel köszönték, de nem kérték a javitást.
Közel három hónapot állt ott az autó, de senki nem törödött vele nézték sokan üzletet sejtve de nem mertek belevágni.
Hosszas kalkulálgatás (alkatrész értékesitöként dolgozom) és a szerelö illetve lakatos kollégák faggatása, valamint otthon a költségvetés megvitatása után Skoda tulajdonos lettem.
Persze hitelböl amit még pár évig fizethetek de a piaci ár alatt annyival a sérülés miatt, hogy megérje számomra. A kanyar annyi volt a dologban, hogy el kellett érnem a fönökeimnél azt,
hogy megjavithassuk az autót mert törött autóra nem adnak hitelt. De vannak még csodák elsöre sikerült!
Viszont lépjünk vissza egy kicsit az idöben. Az autó állapota valóban siralmas volt.
A karosszéria a küszöb végén kapott egy ütést ami nem volt vészes, pestiek és nem túl jó parkolási tudással rendelkezök ettöl nagyobb sérülést nem is javittatnak.
Viszont megemelve már mást mutatott.
Szóval elsö futómü keret, lengökar, lengéscsillapitó, kerékagy és csapágy, összes szilent, még a sokak által átkozott nyikorgásként emlitett esöben elmúló hibát okozó stabilizátor szilentet is kicseréltük.(Csak zárójelben emlitem ez a javitás nálunk, mármint a szilentcsere megúszható tipustól függöen gyári alkatrésszel kb.:15-18ezerböl.
Ugyanez maszeknál utángyártott alkatrésszel 8-10 között mozog, de két három hónap eltelte után úgyis találkozunk)NNNA!!! Ennyit a reklámról! Továbbá az összes alsó motorburkolat, dobbetétek, lökháritó és a rácsai, intercooler hütö és burkolata, komplett hátsó futómü csere valamint a 15”-os gyári alufelnik görgözése után, boldogan nagy reményekkel telve egy decemberi napon hazaindultam az AUTÓVAL!!!
Na ekkor jött a meglepetés! Az autó menetteljesitménye nem volt egy lapon emlithetö az 1.3D Fiat Unoéval! Mert AZ jobb! Péntek lévén meg ugye tél is volt, valamint remélvén, illetve a telefonos lelki segélyszolgálat felhivása után (szerelö kolléga, nyugi hétfön megcsináljuk)
én azért bátran autóztam vagy 150km-t és hétfön remélve, hogy nincs nagy baj beálltam a mühelybe. Normál esetben, ha ügyfélnek van ilyen problémája(csak a saját szervizünket tudom példaként hozni) ez úgy történik, hogy felhivja a munkafelvételt, (ahol ha valaki márkaszerviz akar maradni) felveszik a telefont és egyeztetnek egy szerviz idöpontot.
Na az nekem alapból megvolt! Majd ha az ügyfél elmondja a problémáját a munkafelvevö
a megfelelö szerelöhöz beosztja. Ugye esetem jó példa erre, foggalma sem lehet róla telefonon keresztül (tényleg két g-vel) mi a hiba tehát: villamosság! NODE! Lehet az csak egy vákumcsö vagy bármi viszont itt jön elö a technika, amit az otthoni és kisseb sufnituning mühelyek (dolgoztam ott is) nem igazán használnak viszont a SZAKSZERVIZEK igen és ez a müszeres diagnosztika. Nyomáskülönbség hiba. Ez eddig egyszerü, ha nem fúj ki sehol és jó a turbó akkor nyomáskülönbség jeladó. Na itt jön megint a szakszerviz és a szerelök tipusismerete valamint tapasztalata. Egy kávémba került ha jól emlékszem, jött a villanyász kolléga kivette az elsö fényszórót (majd visszarakod jelszóval) szétszedte a jeladón lévö csatlakozót visszadugta bele a kicsúszott vezetéket, kitörölte a hibát a tárolóból, inditás és ment is. OK! Visszaraktam a lámpát és irány a próba. 90 lóerö nem sok de én nagyon örültem neki! Na ez volt körülbelül kávéval együtt 40-50 perc. Ha ügyfélként jössz természetesen otthagyattuk volna az autót egy napra de akkor sem kapsz többröl számlát mint egy óra munkadij meg a müszeres diagnosztika.
Nem nagyon értem azokat az irásokat ahol sorban szidják a szervizeket és elégedetlenkednek. Jó-jó. Értem én, hogy drága a szakszerviz meg minden de mondjuk egy ilyen esetben mennyibe jönne a maszek? Oda viszi javittatni az autóját mindenki ahova akarja de hallgasson a megérzéseire. A Porsche Hungária mert a Skoda is oda tartozik nagyon sok idöt, energiát, pénzt áldoz arra, hogy a vásárlók elégedettek legyenek.
Tanfolyamok tömkelege sulykolja belénk azt, hogy az autós ember a mi barátunk.
Az nem baj, hogy Ö nem szeret minket de nekünk mosolyogva kell a legnagyobb baromságot is végighallgatni ÉS megoldani a problémát. Ha nem tesszük, Ö elégedetlen lesz, nem jön többet és az ismerösei sem valamint akinek csak tudja sokszorozva elpanaszolja mert ilyen az ember mennyire átb…szták. Szóval ahol felveszik a telefont már elsö hallásra meg lehet állapitani, hogy az akivel beszélünk tud-e segiteni vagy csak telefonközpontos volt elözö életében. Kérjünk árajánlatot vagy ha rejtett hibával álunk szemben kérjük a munkafelvevöt tájékoztasson bennünket ha az árajánlattól eltérhet a javitási összeg. Nem feltétlen kell egy szervizhez ragaszkodni árajánlatot mindenhol adnak, persze ha lehet kérjük irásban, mert akkor nem csak körülbelüli árat kapunk, hanem normál szerviz esetén konkrétan a mi autónkra szólót. Minden Skodásnak Skodája van csak ez a gyár is mint a többi elörukkol néhány modellel és nem biztos, hogy az 1.2-es Fabiánal örülnénk egy SuperB árajánlatnak.
Természetesen nekem is volt gondom a Fiat-tal, amihez szakszerviz kellett volna de szerencsére, bár ehhez meg kell egy kis tipusismeret a telefonos bejelentkezéskor kiderült, hogy nem kell hozzájuk fordulnom. Mondjuk a hiba itt is egy 6ft-os kábelsaru volt de ez külön történet és a fiatos oldalban már elregéltem.
Ja! Az autóról akartam véleményt irni. Most járunk 250ezer kilométernél. Természetesen azért mertem ennyi kilométerrel megvenni mert vezetett szervizkönyve volt és nálunk javittatták. Egyébként a megjelenésén változtattam az elmúlt egy év alatt RS designt kapott
az autó emelt hasmagasságot (mert ilyen is létezik) és 16”-os kerekeket na meg egy chip-tuningot. Nem tépi le igy sem a karomat de a csodálkozó BMW tulajdonosok arcát kémlelve nem rossz. Nekem meg érthetö módon nagyon is tetszik. Egyik barátom pesti forgalomban bekapcsolt chippel kidobta a taccsot. Mondjuk neki CSAK egy 2000-es benzines mercije van. Kapott egy generátor szijtárcsát újat na meg a feszitögörgöt és szijat is kicseréltük de ezt elöre tudtam, mert az elözö tulajdonos cég 180ezres szerviznél nem kérte ezek cseréjét mert még semmi baja nem volt viszont célszerü olyankor kicserélni, igaz 240ezernél cseréltettem én is. 250ezer km van most az Octaviában es eljött az ideje a kettöstömegü lendkerék cseréjének. Szerettem volna gyárit beletenni de azt azért nem engedhetem meg még én sem magamnak. Bérböl fizetésböl élö normál ember vagyok én is és a 250ezer forintos mókán azért nem tudtam nevetni. Normál autósnak eszébe sem jutott volna kicserélni de én azért úgy gondoltam most amig van legalább az utángyártottra keret- akciós áron kaptam,örök hála az egyik autósboltnak, még most sem értem mi volt nekik benne az üzlet hacsak nem le akarták tudni az elkövetkezö ötven év jócselekedeteit- megcsinálom, mert nem akarok úgy járni mint egy Volvós ismerösöm, hogy három hónapja áll az autója mert szétment a lendkerék és nem akaródzik neki kedvezményes áron 350ezret adni az alkatrészekért. Mindkét esetben bár nem nagy vigasz de kuplungszettel együtt értendö az ár.
Mindezekkel együtt én meg vagyok elégedve a Skodával. Családi autónak nagyon jó, két személy és két gyerek tökéletesen elfér benne rengeteg csomaggal. Négy felnött számára elfogadható a mérete. A háromméteres lambéria már nem fér bele de ne legyünk elégedetlenek. Viszont ha bárki aki elöször látja a csomagtartót felnyitva felhördül ne csodálkozzunk. Az elsö Auchanos bevásárlásnál tudatosult bennem, hogy a csomagrögzitö hálót mégiscsak vissza kell rakjam, mert akkor nem kell összeszedegetni a fullra pakolt kosár tartalmát a csomagtartó sarkaiból. Fogyasztása 5-6 liter körüli átlagban föleg városi használattal, országúton képes a fogyasztásmérö 3-assal kezdödö értéket is mutatni.
Legjobb országúton kilencvennél lenne a fogyasztás de annyival még soha nem sikerült mennem annyit, hogy tényleg mérhető lett volna.
Hibalista
- Igazából semmi mert nem vártam ki azt, hogy megálljon alattam az autó és ha csak nyösszen egyet inkább kicserélem ami beteges mint majd az okozatot amit a rossz alkatrész tönkretesz is ki kelljen cserélnem.Viszont leirtam mindent a verdiktben.
Ide hordtam szervizbe
Nem akarok reklámot csinálni a saját szervizünknek.
Majd megteszik az elégedett vevöink.
Száz km-röl is járnak hozzánk ügyfelek, biztos csak a mosolyunkért.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A párom Megörökölte a Fiatot. Azt is nálunk javitjuk és nem csak azért mert ott dolgozom, hanem nyugodtan rábizhatom a kollegákra nem kell ott állni mellettük és figyelni, hogy nehogy simliskedjenek. Ha szabira mennék és otthagynám az autót javittatni akkor is tudnám, hogy kész lesz és nem b...szák össze.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 234000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Croma 2.0ie | Következő autója? | Ha majd lesz SuperB Combi Használtban(még nincs SuperB combi sem) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
