Skodálatos
Szöveges ítélet
El?ször kicsit óckodtam t?le. 1,4-es motor, 75 le egy ekkora kasztniba? Háát.... Aztán viszonylag pozítívan csalódtam. Normális igényeket kielégíti, autópályán sem vall szégyent (külföldön mentem vele tartósan 170-et)és nem is fogyat túl sokat (városon kívül 6.5-7.5 l) Úgy vettem észre, hogy 4 ezres fordulat felett ugrik meg a fogyasztása+ városban nagyobb forgalmakban. A klímát is viszonylag jól bírja, de akkor már egy picit kevés az 1,4-es motor ereje.
Ami nem tetszik az az hogy nagyon sokszor "becsörög" a motor! Elinduláskor, váltásokkor. Erre a szervízben azt mondták, hogy ez sajna jellemz?je ennek a motornak, nem tudnak vele mit kezdeni! Na ekkor azért néztem egy nagyot! A Porsche pestr?l egyébként is megvan a véleményem! Lassúak és drágák! Legalább is a többi szervízhez viszonyítva.
Azonkívül elindulás kis gyakorlást igényel, mert az autó az alapjárat közelében könnyen lefulad. Kicsit játszadozni kell a gázzal, de ez egy id? után automatikussá válik. A gyári guminak (175/80*14) a nagy oldalfala miatt van egy kis mászkálása az autónak, de ezt csak autópályán lehet észrevenni. Városban viszont el?nyös, jobban nyeli a kátyúkat.
A futóm? jó, kicsit billeg?s, de jóindulatú és vannak tartalékai. Tetszik! Azonkívül strapabíró is. Már 60.000-nél jár az óra de még nem volt benne cserélve semmi. A fék szintén nagyon jó, harapós. Még az eredeti betétek vannak benne. A csomagtér hatalmas, de ezzel nem mondok újdonságot gondolom! Hihetetlen ami belefér! Az utastér egy kicsit puritán (classic), de nekem megfelel. 30.000-nél el?jött az alapjárati ford. ingadozás. Ismer?s mondta, hogy ilyenkor szokták azt mondani a szervízesek, hogy -lambda szonda csere!-hozzátéve azt, hogy nehogy bed?ljek ennek, mert akkor végeláthatatlan szervízelés lesz a vége. Jött a jótanács: miel?tt bármit tanácsolnának tisztítassam ki a folytószelepet!
Így is tettem, bár a szervízes egy kicsit kardoskodott a szondacsere mellet, de én gy?zetem, megcsinálták a folytószelep tisztítást és láss csodát! Megjavult az alapjárat!! Azóta is tökéletes! 40.000-nél aztán jött az újabb dolog: Olajfogyasztás! Van, hogy 1500 km-er alatt megeszik fél, 1 l olajat, van viszont hogy 2-3000 km-t is elmegyünk vele úgy hogy meg se mozdul az olaj a nívópálcán! Füstölni nem füstöl, olajfolyás nincs a kocsi alatt, motor porszáraz.(azóta is nézzük). Nosza irány a szervíz ahol megnézik az autót, (motorbontás nélkül) mondják, hogy semmi baja, biztos nagyon hajtom az autót! (err?l annyit, hogy ez a családi autó, annak megfelel?en is használjuk. Igyekszünk kíméletesen bánni vele) Még mindíg eszegeti az olajat az autó, azóta mondták már azt is, hogy gy?r? törés, de ezt már akkor mondták amikor már lejárt a garancia az autórol. (100 ezres nagyságrend? szervíz lenne így már) Amíg volt rajta mindíg csak azzal jöttek ez még normális, vagy hajtjuk az autót! Ezt leszámítva szeretjük az autót, de már tervezzük a cseréjét egy TDI-re.
Hibalista
- H?tés-f?tés kapcsolók világítása, Olajfogyasztás
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Dunakanyar autócentrum
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Sierra | Következő autója? | Octavia TDI |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |