Octavia a népek autója
Szöveges ítélet
Mit is mondjak majdnem az 1000000-ik Octavia lett az enyém, ami egy fullos TDI lett volna. Pár órával korábban kellet, volna kocsit venni. Így csak az 1000004-ik maradt nálam. Ez van. Az autót szeretem, de nem egy nagy élmény. Kéne bele egy 1.6 16v motor, de sajna ilyen nincs a Skodánál. A formáját igazán szeretem, nekem nagyon bejön csak a belsejével nem vagyok megelégedve ez a csúnyábbik műszerfalú. A Tour felszereltségűeknek szebb a belseje. 4 emberre tágas 5 emberre viszont szűkös, az első üléseknek nincs valami nagy oldaltartása, ami olykor kellemetlen főleg egy izmosabb kanyarban hosszú távon nem túl kényelmes. A motor nagyon jó nem egy nagy valami, de igazán igénytelen, nem nagyétkű vegyesben 6.7 autópályán 7.3 (4 fő+csomag, 140-150) volt a fogyasztás. Lassan gyorsul, elég lomha, de ez a motor miatt van nagy neki a kasztni. A tökéletes választás egy frankó TDI lett volna, csak sajna az akkor 4600000, az enyém meg 3075000 pénz volt. Ajándékba kaptam bele egy manuális klímát, rádiót, meg egy gumiszőnyeg garnitúrát.
Hibalista
- A kocsinak hibái a "megszokottak" a váltó nekem is akadt, míg be nem kopott, ami kb. 10000 km. -től már jónak mondható. Úgy egy éves korában a katalizátort kellett cserélni, ami ingyen volt. Második életévét betöltve a kipufogó dob adta meg magát, amit még garanciában kicseréltek pedig már nem lett volna, muszáj megtenniük (Köszi Platán Autóház) A futómű felöl, nyikorog valami, de érdekes módon csak nyáron. Egyszer-kétszer a féklámpák is világítottak a kocsiban pedig már nem is ültem benne, egy beállítás megoldotta a dolgot. Ennyi, ha lesz valami, még majd írok. Most írok, 2 év telt el az említett féklámpa gond óta, most ismét előjött így hát kicseréltettem a féklámpa kapcsolót. (5000 Ft nem márka szerviz) Most 50000 Km. van benne és semmi gond csak ez a féklámpakapcsoló ami apróság.
Ide hordtam szervizbe
A szerviz nem a legjobb, de elmegy különösebben nincs velük gond csak kissé figyelmetlenek, mivel az említett katalizátor csere kicsit nehezen ment.
Az első 2 kötelező szerviz a Platánnál volt ami nem kicsit drága mulatság.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
A 3. és a 4. szervizt már egy ismerős szerelő csinálta. Ami nem állt másból, mint olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő cseréjéből. Harmad áron volt meg az egész, mint amit a márka szerviz kért volna.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort kombi | Következő autója? | Octavia csak kombi és dízel |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
