OCTAVIA a hosszútávú kapcsolat II.
Szöveges ítélet
Imádom! Ezért adom közre ismételten a tapasztalataimat, mivel hasonló címmel már korábban ugyanerről az autóról írtam.
Emiatt az autó miatt döntöttem úgy, hogy a következő autóm is, ha lesz, csak Skoda lehet.
Mások, a típust értékelő véleményéhez:
1. Ha használt autót veszel, abban benne van, hogy valaki egy alapvetően jó gépet szarrá vert régen, és emiatt te neked van a gépről negatív véleményed. Általában nem a járgányok rosszak, hanem a tulajdonosa idióta. Tehát: bár a használt autó olcsóbb, és az új hamar elveszíti értékének jelentős részét, ha teheted, VEGYÉL ÚJ AUTÓT! NE BAGÓZZ BENNE!
2. Minden autó folyamatos törődést igényel. (Akár BMW, Merci, Nissan, stb., akár Skoda)
3. Ha az autót nem hajtod szarrá (5500 ford vagy felette), ha a szervizeket időben megléped, ha a pirosnál nem mindenáron te akarsz kilőni elsőnek a melletted álló 4.2 V6 Audi mellől, ha minden indulás előtt megnézed az olajszintet, ha nem tyúkgórénak használod az autót (magyarán ha tisztán tartod, még a motorteret is! Így ugyanis látszik ha valahol probléma van! Nem fedi el a hibákat a mocsok.), ha nem hagyod, hogy a gyerek a fémautójával a kárpitot szaggassa, szóval ha odafigyelsz rá, nem lesz semmi gondod vele. (Amúgy igaz ez minden típusra, még a jó öreg Trabira is)
4. Az általam korábban hasonló címmel írtakhoz:
A gépet elsősorban hosszútávú (nyári) utakra használjuk. Az olajszintet folyamatosan a szervizkönyv által az autópályára ajánlott szinten tartom (tul.képpen olajcserétől-olajcseréig kevesebb mint 0.5 liter olajat kell utántöltenem! Igen, ez azt jelnti, hogy kb. 10-15000 km-ként ennyi az össz olajfogyás. ÉS EZ NEM VICC!). Minden út után kitakarítom. (A szervizben most 6 éves korában is azt mondták, hogy nyugodtan beállhatok vele az eladótérbe mert kívül-belül olyan mintha új lenne. lásd képeket)
5. Továbbra is javaslom: a sebességet váltani kb 3000 fordulatnál. Az 5. sebességet 2500 ford/perc alatt nem használni.
6. Fékezni soha nem folyamatosan, hogy majd kilóg a lábad az alján, hanem rövideket sokszor. Eredmény: 63 000 km után még az eredeti gumikat használom, megfelelő borda mélységgel! A fékbetétek csak az eredeti méretük felét fogyták el elől. Hátul még annyit sem.
6. Hegynek fel, időben visszaváltogatni, és nem nyomni a gázt ötödik, vagy negyedik sebiben mint a barom, hanem ha kell 3-at kapcsolni. lásd fentebb 5. pont. (Ehhez adalék, hogy érdekes módon, a Grosglocknerhez felfelé menet, nem maradtam le egy 3 literes BMW mögött, és a kocsi sem esett szét.)
7. Én mindig törekszem arra, hogy a fordulatszám autópályán se haladja meg jelentősen a 4000 ford/perc értéket. Így mindig van szükség esetére gyorsítási tartalékom, amit csak ritkán, és rövid ideig veszek igénybe.
Összegzésül: Láttam én már frankó, bőr kárpitos GPS-es Mercit is mocsokká hajtva, és első sorozatbéli 601 Trabantot kitűnő állapotban. Így a Skoda, és a többi sem rossz alapvetően, hanem sok esetben igénytelen a kedves tulaj, csak ezt igen nehezen akaródzik bevallani, főleg nagy nyilvánosság előtt.
Hibalista
- - vészvillogó relé - garanciális cserével
- - valami relé, ami normál állapotban a jobb oldalon dízeles ketyegést ad.
-
Ide hordtam szervizbe
Auto Fatér Zalaegerszeg
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Máshova soha nem viszem. Mindenkinek ajánlom, hogy ne váltogassa a szerelőket mint a gatyáját, mert ezzel lehet igazán pórul járni. Fontos: mindig olyan szervizbe vidd a járgányt, ahol van a típushoz telepített diagnosztikai rendszer! (Computeres!)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 63000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat 1,6 | Következő autója? | Skoda Octavia III |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
