Nagyautós beütések, kisautós részletek
Szöveges ítélet
Anno az autó egy kicsit sötét ló volt a számunkra (kívülrõl imádtuk az elsõ pillanattól), de a tesztek alapján eldöntöttük, hogy ez lesz az. A limitet az ár szabta, ár/érték arányban jó az autó (klíma, ABS, EDS, tetõablak, 4 elektromos ablak, alufelni és sok apróság - mindez ~4m). Amit mindenki tud már: a csomagtartó óriási, az elöl ülõk tere szintén, hátul viszont nincs túl sok hely - akit zavar, annak ez baj. Ez egy viszonylag korai Octavia, érdekes, hogy az autó jobban egyben van, mint a késõbbi Octaviánk, kevesebb gond van vele. A mûszerfal a legelsõ verzió, elég csúnya, elég kopogós, de a funkcionalitása hibátlan, és még a számomra kellemesebb, narancssárga fénye van. A motor (AEH) még a gázbovdenes verzió, emiatt érzékenyebb a gázadásra, mint az elektronikus gázpedállal szereltek, az autót kifejezetten fürgén mozgatja, bár városban számomra néha zavaróan nyomatékszegény alacsony fordulaton, ~20 alá lassulva nem is nagyon érdemes kettesben maradni, ha gyorsulni is szeretnénk vele. Városban számomra egyértelmûen nem ez, hanem az AEE (1.6/75 LE) motor a nyerõ az 1.6-osok közül, de 80-90 felett fordul a kocka. Az útfekvése kellemes, nehéz zavarba hozni, bár az alacsony alja eléggé könnyen leér. Az ülés kényelmes, aki a VW-csoport autóit szereti, annak csukott szemmel is minden azonnal kézreáll. A váltó jó (noha nem túl gyors), idõnként meg kell a bowdeneit zsíroztatni, utána rá sem ismer az ember. Tulajdonképpen minden flanc nélkül hozza az elvárásokat: nagy, kényelmes, benne vannak a szükséges dolgok és meglehetõsen megbízható - de a belsejével optikailag nem kényeztet (de ez nem zsákbamacska-jellegû adottság). Akkor ez (SLX) volt a csúcsfelszereltség, azóta a Skoda is rájött, hogy sokkal magasabbra kell a csúcsverziót pozícionálni a piacon, ilyen "gondok" a késõbbi Elegance verziónál nem nagyon voltak. Magas elvárásokkal kezdte az autó a pályáját nálunk, és nem okozott csalódást - igazából ez az, ami számít.
Hibalista
- bh ablakemelõ (beesik lentre az ablak, ~5 év után)
- eldugulult tankszellõzõ (motor nem kap elég benzint, ~6 év után)
-
Ide hordtam szervizbe
Tétény
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Mentes
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
