Mindig elromlik valami,tipikus VW
Szöveges ítélet
Örömmel vettem meg 2014.06.13-án egy 1.BFQ motoros Tour felszereltségű Skoda Octavia 1FL autót.Örültem neki kb 2 hétig,aztán a sorozatosan elromló dolgok listája kezdődött egy szélvédőrepedéssel,majd pár hét múlva kiderült,hogy 2000km/1 liter olaj a fogyasztása.Gondos előző tulaj elfelejtett szólni,hogy olajtemető.Aztán jöttek szépen sorban az apróbb dolgok,kopóalkatrészek,ilyen-olyan elromló dolgok.Mindig valami.Egyszer hagyott az útszélén,amikor a fűtőradiátorcső elpukkant és elfolyt az összes hűtővíz a rendszerből.Pech,hogy messze voltam a hazai vizektől és így trailerezni kellett.
Alapvetően nem drágák az alkatrészek hozzá,közepes áron van minden és a VW-konszern miatt rengeteg a bontott alkatrész Skodából,Seatból,Audiból és VW-ból is,ami tökéletesen passzol beszereléskor.Persze van 1-2 alkatrész,ami húzós áron van,ilyen pl a fűtőradiátorcső (32800) vagy a BFQ motor átka,az 5 vezetékes lambdaszonda(ez is 30000 felett általában).
A típus hibája az elektromos ablakemelők elfáradása,majd eltörése,a mikrokapcsolók meghibásodása és az ajtózárak vacakolása.A kasztni,ha rendben van tartva és ki van takarítva a kerékdoboknál,akkor sokáig nem fog rohadni.Ez is jellemző típushiba.
A gyári ülései nem valami kényelmesek,de szerencsére egy az egyben passzol bele a Seat Leon/Toledo és a Golf4 ülésgarnitúrája,amik lényegesen kényelmesebbé teszik az utazást.Sajnos a Golf4 padlólemez átka a szűkös hátsó lábtér,hosszabb úton nem kényelmes a hátul ülőknek,ha termetesebb emberek ülnek elől.Inkább 4 személyes,mint 5.A csomagtartó viszont maga az álom.Még a sedan is hatalmas,főleg a hátsó üléseket ledöntve,a kombiról meg ne is beszéljünk.Mindent elnyelnek.
Vezetni elég jó,jól fekszi az utat még az emelt hasmagassággal is,de kell bele a minimum 101/102 lovas 1.6-os motor.Az 1.4 gyenge,a legjobb talán az 1.9TDI 90/110 lóval.Apropó...emelt hasmagasság.Nagyon hasznos tud lenni az a pár centis gyár emelés,nincs leverve az alja a kocsinak,nincs leverve a lökös,bátran lehet menni rosszabb úton is,mert nem fog leérni szinte sehol sem.
A fogyasztás télen-nyáron,klímázva,autópályán,főúton,lakott területen 7 liter fixen.Persze sebességhatárokat betartva.130-nál már kéri a 8 litert,140-nél 9 liter.90-100-as tempóval össze lehet hozni hosszú távon akár 5-5,5-ös fogyasztást is.
Nem lenne rossz autó,de a folyamatosan felbukkanó hibák miatt elég költséges fenntartani,főleg,ha azt is nézem,hogy menyit áll szerelőnél.Az előző autóm Opel Astra F-volt,1.4 16V (13 éves korától 16 éves koráig nálam),a családban volt Renault Thalia 1.4 és most van egy Opel Astra H 1.6 is,de a 3 kocsival nem volt annyi probléma,mint az Octaviaval.
Újabban nyikorog a bal első ablakom felhúzásnál,nem nyit/zár a jobb első ajtóm kp zárral,kezd hangja lenni a klímának is.A drágább buli most jön majd....kuplungszerkezet,komplett vezérlés vízpumpával,termosztátház csere másodjára,motortartóbakok,váltóolaj,motorolaj csere.
Lassan műszaki lesz és,ha úgy alakulnak a dolgok,akkor inkább Hyundai I30 vagy Kia Ceed felé fordulok.
Hibalista
- Kopóalkatrészek természetesen cserélve voltak mindig.Mindenből minőségi alaktrészt igyekeztem beszereltetni.Az árak forintban vannak megadva. - Toronycsapágyak(5200/db), első féktárcsa + betétek 2x cserélve(először Textar 40000,másodjára TRW 27000),fékdob+pofák(Textar 40000),mindkét oldali féltengely(24600/db),gyújtógyertyák 2x cserélve (összesen 11800) - - Első szélvédő,hengerfejtömítés(9900),hengerfejcsavarok(8600),szelepszárszimmeringek(1800),hajtókarcsapágyak(7500),dugattyúgyűrűk(29200),csomagtérajtóteleszkópok(8000),termosztátház 2x(első 21000,második 13000),első lambdaszonda(32000), váltókihajtásszimmering(2300), hűtővízkiegyenlítőtartály 2x cserélve(5800),kipufogócsonktömítés(2500),kipufogósortömítés(1200),vezérműszíj szett+vízpumpa(31800), lengőkarszilent, porvédő gumiharang ütközővel hátsó lengéscsillapítóhoz, hosszbordásszíj+feszítőgörgő 2x,ablakmosószivattyú,hátsó ablaktörlőmotor,fűtőradiátorcső(32800),szelepfedéltömítés(8000),üzemnyagszivattyú(20800),főtengelyszimmering,vezérműtengelyszimmering,,nívópálcabezetőcső,nívópálca,középső- és hátsó kipufogódob(33800),kipufogóbilincsek,alváz gumidugókészlet(14000),olajteknő(18000),vízcsőelosztó,motortartóbak,szívócsonk,kartergázcső,jobbelső kerékcsapágy.
Ide hordtam szervizbe
Helyi,jó szerelőkből el vagyok látva szerencsére.Így nem kellett márkaszervizbe mennem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 129000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 88000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra F | Következő autója? | I30 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
