A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/Octavia Tour (1996-2010)

Octavia/Octavia Tour 1.6 Tour 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mindig elromlik valami,tipikus VW

Szöveges ítélet

Örömmel vettem meg 2014.06.13-án egy 1.BFQ motoros Tour felszereltségű Skoda Octavia 1FL autót.Örültem neki kb 2 hétig,aztán a sorozatosan elromló dolgok listája kezdődött egy szélvédőrepedéssel,majd pár hét múlva kiderült,hogy 2000km/1 liter olaj a fogyasztása.Gondos előző tulaj elfelejtett szólni,hogy olajtemető.Aztán jöttek szépen sorban az apróbb dolgok,kopóalkatrészek,ilyen-olyan elromló dolgok.Mindig valami.Egyszer hagyott az útszélén,amikor a fűtőradiátorcső elpukkant és elfolyt az összes hűtővíz a rendszerből.Pech,hogy messze voltam a hazai vizektől és így trailerezni kellett.
Alapvetően nem drágák az alkatrészek hozzá,közepes áron van minden és a VW-konszern miatt rengeteg a bontott alkatrész Skodából,Seatból,Audiból és VW-ból is,ami tökéletesen passzol beszereléskor.Persze van 1-2 alkatrész,ami húzós áron van,ilyen pl a fűtőradiátorcső (32800) vagy a BFQ motor átka,az 5 vezetékes lambdaszonda(ez is 30000 felett általában).
A típus hibája az elektromos ablakemelők elfáradása,majd eltörése,a mikrokapcsolók meghibásodása és az ajtózárak vacakolása.A kasztni,ha rendben van tartva és ki van takarítva a kerékdoboknál,akkor sokáig nem fog rohadni.Ez is jellemző típushiba.
A gyári ülései nem valami kényelmesek,de szerencsére egy az egyben passzol bele a Seat Leon/Toledo és a Golf4 ülésgarnitúrája,amik lényegesen kényelmesebbé teszik az utazást.Sajnos a Golf4 padlólemez átka a szűkös hátsó lábtér,hosszabb úton nem kényelmes a hátul ülőknek,ha termetesebb emberek ülnek elől.Inkább 4 személyes,mint 5.A csomagtartó viszont maga az álom.Még a sedan is hatalmas,főleg a hátsó üléseket ledöntve,a kombiról meg ne is beszéljünk.Mindent elnyelnek.
Vezetni elég jó,jól fekszi az utat még az emelt hasmagassággal is,de kell bele a minimum 101/102 lovas 1.6-os motor.Az 1.4 gyenge,a legjobb talán az 1.9TDI 90/110 lóval.Apropó...emelt hasmagasság.Nagyon hasznos tud lenni az a pár centis gyár emelés,nincs leverve az alja a kocsinak,nincs leverve a lökös,bátran lehet menni rosszabb úton is,mert nem fog leérni szinte sehol sem.
A fogyasztás télen-nyáron,klímázva,autópályán,főúton,lakott területen 7 liter fixen.Persze sebességhatárokat betartva.130-nál már kéri a 8 litert,140-nél 9 liter.90-100-as tempóval össze lehet hozni hosszú távon akár 5-5,5-ös fogyasztást is.
Nem lenne rossz autó,de a folyamatosan felbukkanó hibák miatt elég költséges fenntartani,főleg,ha azt is nézem,hogy menyit áll szerelőnél.Az előző autóm Opel Astra F-volt,1.4 16V (13 éves korától 16 éves koráig nálam),a családban volt Renault Thalia 1.4 és most van egy Opel Astra H 1.6 is,de a 3 kocsival nem volt annyi probléma,mint az Octaviaval.
Újabban nyikorog a bal első ablakom felhúzásnál,nem nyit/zár a jobb első ajtóm kp zárral,kezd hangja lenni a klímának is.A drágább buli most jön majd....kuplungszerkezet,komplett vezérlés vízpumpával,termosztátház csere másodjára,motortartóbakok,váltóolaj,motorolaj csere.
Lassan műszaki lesz és,ha úgy alakulnak a dolgok,akkor inkább Hyundai I30 vagy Kia Ceed felé fordulok.

Hibalista

- Kopóalkatrészek természetesen cserélve voltak mindig.Mindenből minőségi alaktrészt igyekeztem beszereltetni.Az árak forintban vannak megadva. - Toronycsapágyak(5200/db), első féktárcsa + betétek 2x cserélve(először Textar 40000,másodjára TRW 27000),fékdob+pofák(Textar 40000),mindkét oldali féltengely(24600/db),gyújtógyertyák 2x cserélve (összesen 11800) - - Első szélvédő,hengerfejtömítés(9900),hengerfejcsavarok(8600),szelepszárszimmeringek(1800),hajtókarcsapágyak(7500),dugattyúgyűrűk(29200),csomagtérajtóteleszkópok(8000),termosztátház 2x(első 21000,második 13000),első lambdaszonda(32000), váltókihajtásszimmering(2300), hűtővízkiegyenlítőtartály 2x cserélve(5800),kipufogócsonktömítés(2500),kipufogósortömítés(1200),vezérműszíj szett+vízpumpa(31800), lengőkarszilent, porvédő gumiharang ütközővel hátsó lengéscsillapítóhoz, hosszbordásszíj+feszítőgörgő 2x,ablakmosószivattyú,hátsó ablaktörlőmotor,fűtőradiátorcső(32800),szelepfedéltömítés(8000),üzemnyagszivattyú(20800),főtengelyszimmering,vezérműtengelyszimmering,,nívópálcabezetőcső,nívópálca,középső- és hátsó kipufogódob(33800),kipufogóbilincsek,alváz gumidugókészlet(14000),olajteknő(18000),vízcsőelosztó,motortartóbak,szívócsonk,kartergázcső,jobbelső kerékcsapágy.

Ide hordtam szervizbe

Helyi,jó szerelőkből el vagyok látva szerencsére.Így nem kellett márkaszervizbe mennem.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (5) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 129000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 88000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra F Következő autója? I30
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)