A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/octavia Tour (1996-2010)

Octavia/octavia Tour 1.4 Tour 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

megszerettem e cseh remeket

Szöveges ítélet

Kezdjük az elején. Japán autó párti vagyok. Nekem japán gyártmányú van. Utálom a vw konszernes autók közül az 1.4-es benzineseket. Miért: mert volt olyanunk, egy 1.4-es vw golf IV. Ez betegebb volt, mint az első Ladám, de legalább többet evett és kb ugyanúgy is ment. Szánalmas fostalicska volt, eddigi legszemetebb hulladék autónk. 60e km-rel vettük, 105e-nél sikerült valahogy elsóznunk, azóta is csuklik a család : ). E szűk 50 e km alatt, csak a nagyobb meghibásodások: váltótörés, vw betegség: gyár nagylelkűen felajánlotta, hogy csak nekünk, csak most, csak 400e Ft – anyád. Bontott váltó, nagy nehezen, mert ugye minden vw-es ezeket keresi az országban – vajon miért? Komplett motorvezérlés elszállt, 400e Ft, fogyasztás horror, kb 10 l, de még csak nem is ment jól, fékproblémák, futóműgondok, egyéb motorgondok, stb, stb, stb.
Ezek után, jó öt évvel később Apám szól hogy nézzem meg az új szerzeményét: mikor megláttam, hát az undor kerülgetett: vw konszernes, 2007-es évjárat, 1.4-es benzines, 75 le, alig nyomaték, stb. Ja és SKODA Octavia Tour. Basszuskulcs, nekünk annyi. Meg is dícsértem Ősömet, ha jól emlékszem.
Na mindegy, hát ez van, bejárattuk a nagykönyv szerint, stb. És csodálkoztunk: szűk 6-7 literből eljárogatunk vele, haladós országút és városi vezetés esetén, autópályán 140-ig. Már bejáratás után 2-3e km-nél, tudja a gyári fogyasztást? És óvatos 90-nél 5,2? Mondom nem hiszem el. Kipróbáltam, annyi. Nem értem, a Skoda össze tud rakni egy motort, a névadó vw nem?. Csodát persze nem kell várni a kis motortól, de normál használatra, 140-ig egész jó (a fogyasztása is 7,5 alatt marad 140-nél). A motor egy liter olajat megevett az első 20e km-en, azóta semmit.
Végsebessége 180 körüli, óra szerint, de így nem szabad hajtani, talán egyszer próbáltuk. Versenyzésre alkalmatlan, a gyorsulása – mondjuk úgy, hogy komótos. Láss csodát, megtanultam … lassan vezetni : ). Kifejezetten pozitívan hatott a közlekedési morálomra. Megjegyzem, hogy a motor csöndes és hosszú távon, autópályán sem kellemetlen a hangja. A kasztni szintén csendes, masszív és szélzajoktól mentes.
Maga az autó nagyon nyugodt, nagy hajó, a külső méret a belső téren azonban nem érződik. Elöl még csak-csak jó, de hátul már nagyon szűk, kevés a hely a térdeknek – ez még a régi padlólemez. A fejtérrel nincs gond, sem elöl, sem hátul. Az ülések elég fapadosak, gerinctámasz nélkül, hosszabb távon nem kényelmes, de kényelmetlennek azért nem nevezném. Olyan átlagos. A kis belső tér hatalmas csomagtérrel párosul, 500 liter feletti, ha jól tudom. Elképesztő mennyiségű dolgot lehet belepakolni, ebben kategóriabajnok.
Világítás: jó fényerejű tompított és reflektor, a família „sólyomszemű” sofőrjeinek ez áldás. Ködlámpa nincsen ezen a felszereltségi szinten, eddig még nem hiányzott. Belül 2 elülső olvasólámpa és egy mennyezetlámpa található.
A váltója egész jó, ennél jóval kevesebbet vártam. Eleinte még jobb volt, aztán elkezdte az egyest kicsit nehezebben venni, de sokat nem romlott – megszokható. Egyébként elég könnyen veszi a fokozatokat, gyorsan is lehet vele váltani, nem reccsenik. Kuplung puha, nem túl hosszú úton jár.
Rendkívül előnyös, hogy sok is van e típusból és talán nem is értékelik annyira, de sem a hatóságok, sem a tolvajok nem figyelnek rá fel – stresszmentes a vezetés.
A fedélzeti számítógépe nekem tetszik, szinte mindent mér: átlagsebesség és –fogyasztás, pillanatnyi fogyasztás, hőmérséklet, még megtehető távolság, stb – e funkciók egész pontosak, a valósághoz közeli értékeket adnak.
Klímája az egyszerűbbik fajta, ismeri a ki-be üzemmódot, de azért jól teszi a dolgát. Hajlamos (volt) túlhűteni, fagyasztani, aztán megtanultuk kezelni: a fűtést egy kicsit ráadjuk és mindjárt jó – ennyit az automata klímáról : ).
Fék: kiváló. Erős, harapós, kevésbé fáradékony. A futómű is elég jó, kanyarban stabil és nagy sebességet enged.
A szerviz: nem győzött meg a márkaszerviz. Nevet nem írnék, de hihetetlen drága, a szolgáltatás pedig gyenge közepes. Az első kb 80e Ft-os pofon után magam jártam utána, saját szerelőnél: ez már költséghatékony. Végül is úgy gondolom, hogy egy ilyen átlagautóba drága a 7.500 Ft/l árú 10W 40-es olaj. Ugyanaz máshol: 2.500 Ft / l !! Márkaszerviz: 24.000 Ft munkadíj egy 30 ezres szerviznél. Saját szerelőm: 4.000 Ft + borravaló. Neki jár :). Szervizintervallum: 30.000, de az átlagolajjal 15.000 km. Nézőpont kérdése, hogy ez utóbbi mennyire kevés, de a longlife olaj sem olcsóbb kétszeres intervallummal sem, ezért ugyanazon az áron inkább 15 ezrenként cserélek olajat. Gondolom, az jobb a motornak is.
Írom a legfontosabbat: nem volt meghibásodás, csak egy kicsi: bal első izzó kiégett. Csere: egy H4-es izzót a benzinkúton vettem és saját kezűleg cseréltem, mert muszáj volt – ezen az autón lehet, mégpedig nagyon egyszerűen: 5 perc és 570 Ft, lényegében filléres költség!. Más hibára nem emlékszem.
Egy alkalommal keleti vendégmunkások fennakadtak a csomagtérajtón és lökhárítón. Eredmény: az ő autójuk eleje 40 centivel rövidebb lett, a Skodán karcolások, kisebb repedések a lökhárítón, a csomagtérajtó illesztési hézagjai megnőttek egy-két mm-rel. Hatalmas ütést kapott, de komolyabb sérülés nélkül átvészelte – kis szépséghiba. Nem is kell javíttatni. Elképesztően masszív a kasztni.
Mi az autót munkaeszköznek tartjuk, ennek megfelelően nem kíméljük, de nem is hajtjuk agyon. Csak nagyon sokat megy, ezért merem így leírni a tapasztalatainkat. Eddig teljesen meg vagyunk vele elégedve, kisebb hiányosságai ellenére.
Végül, de nem utolsó sorban: 10 hónapos a gép és 85.000 km van benne. Pedig nem is taxizunk :).

Mindenkinek balesetmentes vezetést kívánok!



Hibalista

- 1 db h4-es izzó

Ide hordtam szervizbe

márkaszerviz

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Saját szerelő

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 85000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? sokféle Következő autója? talán skoda?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)