A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/octavia Tour (1996-2010)

Octavia/octavia Tour 1,9 TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Meglepett, megszerettem

Szöveges ítélet

Az egész úgy kezdődött, hogy a sógorom vett egy 90 lovas dízel Octáviát 180.000 km-el. Mondtam neki, hogy nem normális, bár a típust akkor még nem ismertem. Többször jöttek hozzánk 300 km távolságból, és mindig vagánykodott az átlagfogyasztással: 5 liter, az Accordom kb. 8,5 evett akkoriban. Persze piszkálta a csőröm, elvittem a kocsit egy körre. Meglepően dinamikusan gyorsult, nem akartam hinni a szememnek, csak ráléptem a gázra, és a mutató felugrott 60-ról 90-re. Elég közlekedős időszak volt, havi 3500 km-t mentem, az Accorddal csak a bajom volt, ezért úgy döntöttem, hogy szerzek egy ilyen jószágot. Használtan találtam egy 110 lovas példányt 6800 km-rel, 2 évesen. Egy telepen állt egy évet Grazban. Egy kereskedő segített a behozatalban, az egész egy kalandregény volt, de nem bántam meg, később aztán beleestem még a regadó visszatérítésbe, ami még javított az árán. Miután megérkezett Magyarországra a kocsi, Győrben bevittük a Vw és a Skoda szervizbe is átnézésre, mindketten megerősítették a futásteljesítményt.

Az autóról: a beltér az Accordhoz képest puritán, az ülések kevésbé kényelmesek, elég nehezen találtam meg a kényelmes vezetőpozíciót. A hátsó lábtér elég szűkös, de mivel többnyire egyedül járok, ezért ez nem okoz problémát. Az utastér variálhatósága nagyon jó, ledöntött hátsó ülésekkel, nyitott 5. ajtóval már kanapét is szállítottunk benne. A csomagtartó hatalmas, még úgy is rengeteg a hely benne, hogy bekerült egy terjedelmes mélynyomó. Raktunk bele csomagtér tálcát, hosszabb utakon levett kalaptartóval a két kutya simán elvan hátul. A karosszéria formája klasszikus, szolidan szögletes, nekem tetszik a mai napig. A fedélzeti komputer nagyon hasznos része az autónak, utánaszámolva viszonylag pontosan mér. A kormányzás számomra megfelelő, a fék jól adagolható, volt már néhány gáz szitu, de mindig megálltam, az ABS csak akkor szól közbe, ha már tényleg nagyon muszáj. A gyári fék van még az autóban (eredeti tárcsa és betét), a vastagság miatt még maradhatna bőven, de nagyobb fékezéseknél már egy kicsit szitálja a kormányt. A motorral teljesen meg vagyok elégedve, mióta nálam van, azóta 5,5 a fogyasztása télen - nyáron, elég sok Budapesttel (pesti alsó rakpart!). Sok autóst sikerült már meglepni a teljesítményével, országúton nem kell visszaváltani, 5-ben simán lehet előzni vele, 90-130 között igen dinamikus. Alapvetően nem gyorsulási versenyre termett, pl. 100-ig legalább kettőt kell váltani, míg egy benzinesnél csak 1-et, és ez nehezen behozható, de forgalomban, 4-esben már nehéz megfogni.
Utolérte az autót a rettenetes gyengülés, amiről már több ítéletben olvastam, menet közben erős gázadásnál torpan, és utána nem megy. Ezt a turbószelep cseréje orvosolta.
Lent van egy viszonylag hosszabb lista a javított dolgokról, itt azért figyelembe kell, hogy 4 év terméséről van szó, bizalmam maximális, bármikor bárhová elmerek vele indulni. Kizárólag a generátor szabadonfutó hibánál kell vontatni, az összes többi esetben saját lábán ment a szervizbe, utólag kiderült, hogy ekkor sem kellett volna, de amellett a hang mellett nem szívesen autóztam volna vele. A futóművel teljesen meg vagyok elégedve, pestre ideális, csak a nagyon mély kátyúk ütik fel az első kereket, a többin simán átsiklik. Voltam az autóval egyszer a Gerhardt Berger vezetéstechnikai centrumban egy tanfolyamon, a skodri teljesített a legjobban : )
Egy nagyon bosszantó tulajdonsága van az autónak - Nálam: vonzza a felpattanó kavicsokat, és ráadásul pont azokat vonzza, amelyek nem javítható sérülést okoznak. Eddig a 4. szélvédő van a kocsiban, és már ezen is van egy nem túl szépen javított kagylós törés.

Alkatrészekről annyit, hogy elég olcsón beszerezhetőek, nem kell heteket várni semmire, ha valami kell, max. 1 nap alatt megvan, vagy inkább azonnal.

Hibalista

- Két apró kütyü a futóműben, egy folytában nyöszörögtek az első kerekek - csere 2*1000 HUF
- Generátor szabadonfutója (meg ha már szét volt szedve, akkor a csapágyai is) - 34000 HUF
- Egy kisebb kocc miatt még az előző tulajnál megrepedt a bal reflektor háza - csere (gyári) 25000 HUF (ezt a vételárnál figyelembe vettük)
- 4. szélvédő van benne, mágnesként vonzza a köveket - 3 * Casco (utángyártott)
- Az utolsó cserénél a szélvédős kinyírta az esőszenzort, nem lett már cserélve, hanem egy új relét kapott, ami figyelmen kívül hagyja a szenzort, és így manuálisan kapcsolható a törlés - 8000 HUF
- Féklámpa kapcsoló - 2 * 4000 HUF
- Turbó szelep - 11500 HUF
- Motorhőmérséklet jeladó - 5000 HUF (előzővel együtt cserélve, hibakódot jelzett, inkább megelőző jelleggel lett cserélve)
- Nagyszerviz (vezérműszíj, vízpumpa, feszítők, összes szűrő, stb.) 70.000 HUF
-
- Összesen: 163500 4 év alatt, évente cc. 40.000, szerintem ez teljesen elfogadható.
-
- Átlag 15000-es szerviz kb. 15-17000 HUF szűrővel, olajjal, munkadíjjal (5W40 Castrol Softec-et használok)
-
- Utólag lett beépítve tempomat, ez nem számít a fenntartási költségek közé: 25000 HUF
-

Ide hordtam szervizbe

Skoda Palota, korrektek, de minden áruk napba nézett

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

UNICAR 96 Kft, BP. XX. ker. Nagyvárad u. 32 Tel:285-45-97
Hitetetlen jó árakon dolgoznak, semmi csicsa, egy kis szervíz, ahol az autókat korrekten megjavítják, szakértelemmel egyszer sem volt baj, lehúzástól nem kell tartani. (példa: turbószelepből kettő van, s mivel az első cseréje nem oldotta meg a problémát, ezért visszament bele a sajátom, cserélve lett a másik, az első árát beszámították a másodikba, 500 HUF-ot kellett ráfizetni)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 6800
Megbízhatóság (10) Vezetett km 84000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? ACCORD16 ILS Következő autója? nem tervezem lecserélni
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)