Meglepett, megszerettem
Szöveges ítélet
Az egész úgy kezdődött, hogy a sógorom vett egy 90 lovas dízel Octáviát 180.000 km-el. Mondtam neki, hogy nem normális, bár a típust akkor még nem ismertem. Többször jöttek hozzánk 300 km távolságból, és mindig vagánykodott az átlagfogyasztással: 5 liter, az Accordom kb. 8,5 evett akkoriban. Persze piszkálta a csőröm, elvittem a kocsit egy körre. Meglepően dinamikusan gyorsult, nem akartam hinni a szememnek, csak ráléptem a gázra, és a mutató felugrott 60-ról 90-re. Elég közlekedős időszak volt, havi 3500 km-t mentem, az Accorddal csak a bajom volt, ezért úgy döntöttem, hogy szerzek egy ilyen jószágot. Használtan találtam egy 110 lovas példányt 6800 km-rel, 2 évesen. Egy telepen állt egy évet Grazban. Egy kereskedő segített a behozatalban, az egész egy kalandregény volt, de nem bántam meg, később aztán beleestem még a regadó visszatérítésbe, ami még javított az árán. Miután megérkezett Magyarországra a kocsi, Győrben bevittük a Vw és a Skoda szervizbe is átnézésre, mindketten megerősítették a futásteljesítményt.
Az autóról: a beltér az Accordhoz képest puritán, az ülések kevésbé kényelmesek, elég nehezen találtam meg a kényelmes vezetőpozíciót. A hátsó lábtér elég szűkös, de mivel többnyire egyedül járok, ezért ez nem okoz problémát. Az utastér variálhatósága nagyon jó, ledöntött hátsó ülésekkel, nyitott 5. ajtóval már kanapét is szállítottunk benne. A csomagtartó hatalmas, még úgy is rengeteg a hely benne, hogy bekerült egy terjedelmes mélynyomó. Raktunk bele csomagtér tálcát, hosszabb utakon levett kalaptartóval a két kutya simán elvan hátul. A karosszéria formája klasszikus, szolidan szögletes, nekem tetszik a mai napig. A fedélzeti komputer nagyon hasznos része az autónak, utánaszámolva viszonylag pontosan mér. A kormányzás számomra megfelelő, a fék jól adagolható, volt már néhány gáz szitu, de mindig megálltam, az ABS csak akkor szól közbe, ha már tényleg nagyon muszáj. A gyári fék van még az autóban (eredeti tárcsa és betét), a vastagság miatt még maradhatna bőven, de nagyobb fékezéseknél már egy kicsit szitálja a kormányt. A motorral teljesen meg vagyok elégedve, mióta nálam van, azóta 5,5 a fogyasztása télen - nyáron, elég sok Budapesttel (pesti alsó rakpart!). Sok autóst sikerült már meglepni a teljesítményével, országúton nem kell visszaváltani, 5-ben simán lehet előzni vele, 90-130 között igen dinamikus. Alapvetően nem gyorsulási versenyre termett, pl. 100-ig legalább kettőt kell váltani, míg egy benzinesnél csak 1-et, és ez nehezen behozható, de forgalomban, 4-esben már nehéz megfogni.
Utolérte az autót a rettenetes gyengülés, amiről már több ítéletben olvastam, menet közben erős gázadásnál torpan, és utána nem megy. Ezt a turbószelep cseréje orvosolta.
Lent van egy viszonylag hosszabb lista a javított dolgokról, itt azért figyelembe kell, hogy 4 év terméséről van szó, bizalmam maximális, bármikor bárhová elmerek vele indulni. Kizárólag a generátor szabadonfutó hibánál kell vontatni, az összes többi esetben saját lábán ment a szervizbe, utólag kiderült, hogy ekkor sem kellett volna, de amellett a hang mellett nem szívesen autóztam volna vele. A futóművel teljesen meg vagyok elégedve, pestre ideális, csak a nagyon mély kátyúk ütik fel az első kereket, a többin simán átsiklik. Voltam az autóval egyszer a Gerhardt Berger vezetéstechnikai centrumban egy tanfolyamon, a skodri teljesített a legjobban : )
Egy nagyon bosszantó tulajdonsága van az autónak - Nálam: vonzza a felpattanó kavicsokat, és ráadásul pont azokat vonzza, amelyek nem javítható sérülést okoznak. Eddig a 4. szélvédő van a kocsiban, és már ezen is van egy nem túl szépen javított kagylós törés.
Alkatrészekről annyit, hogy elég olcsón beszerezhetőek, nem kell heteket várni semmire, ha valami kell, max. 1 nap alatt megvan, vagy inkább azonnal.
Hibalista
- Két apró kütyü a futóműben, egy folytában nyöszörögtek az első kerekek - csere 2*1000 HUF
- Generátor szabadonfutója (meg ha már szét volt szedve, akkor a csapágyai is) - 34000 HUF
- Egy kisebb kocc miatt még az előző tulajnál megrepedt a bal reflektor háza - csere (gyári) 25000 HUF (ezt a vételárnál figyelembe vettük)
- 4. szélvédő van benne, mágnesként vonzza a köveket - 3 * Casco (utángyártott)
- Az utolsó cserénél a szélvédős kinyírta az esőszenzort, nem lett már cserélve, hanem egy új relét kapott, ami figyelmen kívül hagyja a szenzort, és így manuálisan kapcsolható a törlés - 8000 HUF
- Féklámpa kapcsoló - 2 * 4000 HUF
- Turbó szelep - 11500 HUF
- Motorhőmérséklet jeladó - 5000 HUF (előzővel együtt cserélve, hibakódot jelzett, inkább megelőző jelleggel lett cserélve)
- Nagyszerviz (vezérműszíj, vízpumpa, feszítők, összes szűrő, stb.) 70.000 HUF
-
- Összesen: 163500 4 év alatt, évente cc. 40.000, szerintem ez teljesen elfogadható.
-
- Átlag 15000-es szerviz kb. 15-17000 HUF szűrővel, olajjal, munkadíjjal (5W40 Castrol Softec-et használok)
-
- Utólag lett beépítve tempomat, ez nem számít a fenntartási költségek közé: 25000 HUF
-
Ide hordtam szervizbe
Skoda Palota, korrektek, de minden áruk napba nézett
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
UNICAR 96 Kft, BP. XX. ker. Nagyvárad u. 32 Tel:285-45-97
Hitetetlen jó árakon dolgoznak, semmi csicsa, egy kis szervíz, ahol az autókat korrekten megjavítják, szakértelemmel egyszer sem volt baj, lehúzástól nem kell tartani. (példa: turbószelepből kettő van, s mivel az első cseréje nem oldotta meg a problémát, ezért visszament bele a sajátom, cserélve lett a másik, az első árát beszámították a másodikba, 500 HUF-ot kellett ráfizetni)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 6800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 84000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | ACCORD16 ILS | Következő autója? | nem tervezem lecserélni |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
