Megbízható céges autó
Szöveges ítélet
Az autót szalonból hoztam el, 8 km volt benne. Másnap mentem már vele Németországba, így a bejáratás autópályán történt meg, ami nem is baj, szerintem. Először nagynak találtam, kisebbet szerettem volna helyette, de most már örülök annak, hogy ilyen nagy autót kaptam (szolgálati autó).
13000 km-nél egy külföldi utam alkalmával jelzett, hogy lecsökkent a motorolajszint, ezért vásárolnom kellett egy liter olajat - sajnos nem mondták meg, hogy mi van benne, ezért találomra vettem olyat, aminek jó volt a jelzése (az értékesítőt is felhívtam, de nem tudta, mit pakoltak bele). Az egy liter olajat a szervízig bele kellett töltenem.
Az első szervíz esedékességét kijelezte már jó előre, a baj csak az volt vele, hogy 24000 km-nél, ami nem 30000, ahogyan a könyvében szerepel. Ez 3 nappal egy németországi kiruccanás előtt volt, ami rosszul érintett, és pont hétvégén. Kis tanakodással az értékesítő azt mondta, hogy el kell vinni szervízbe, különben a garancia elvész. Lakóhelyemen bevittem a Skoda szervízbe, ahol elvállalták aznapra (hétfő) majd délután mehettem is vele Németországba. A szervízben sajnos valamit átállítottak az elektronikában, és 15000 km-es szervízintervallumos lett a gépjármű.
A második szervíz a vásárlás helyén lett esedékes, sok mindent kicseréltek, drágábbak is voltak, mint a vidéki szervíz, de legalább nem állítgattak össze vissza az elektronikán. Negatívum a drágaság - a cég kifizeti, de akkor is. Ők adtak motorolajat, de már nem kell. A biztonság kedvéért azért jó, hogy van.
A következő szervíz majd jön egyszer, kíváncsi vagyok, mi mindent kell a járműn kicserélni. A szervízekkel meg vagyok elégedve, gyorsan, pontosan dolgoznak.
Az autót egyszer feltörték, a biztosító fizetett is, így relatíve olcsón megúsztam a javítási költségeket. Nemsokára fényezésre viszem, egy biciklis nekemjött, és meghúzta a csomagtartót - még mindig nem tudom felfogni, hogy a fenébe ment a kormány az igen magas csomagtartó fölé.
Átlagosan 500-1000 km-t megyek vele hetente, így elég jó tapasztalataim vannak a géppel. Havi rendszerességgel megyek Németországba, hosszabb utak is befigyelnek. Még a kezdet kezdetén mentem vele Rómába, egy nap alatt majd 1200 km, jól bírta. Mivel egyedül hajtom, a német autópályákon a végét is ki tudom próbálni. Először 180-nál nem mertem többel menni, de mivel bírta, néha ki kell hajtanom belőle a végét is, ami jobb esetben kb. 195-200 a kilóméteróra szerint - a 6000-es fordulatot ekkor már eléri, sőt, meg is haladja. 170 felett már nem igazán gyorsul, de azért jól meg lehet hajtani. Ha sietnem kell akkor odakint a 180-as tempót tudja tartani, igaz ekkor már a fogyasztás is a magasba szökik, 11-12 l/100 km. Nyugalmasan lehet vele 150-nel menni, ennél nagyobb sebességben egy hatodik fokozat nem ártana. Jól megpakolva lassan gyorsul, a motor nagyon pörög már 140-nél is. Szeretem, hogy kint legalább kihajthatom belőle, amit tud, és nem kell szégyenkezni vele. Igaz nem is BMW, de a nagyobb márkák modelljeivel is felveszi a versenyt.
Átlagfogyasztása hazai viszonyok közt autópályán légkondival kb. 7,2-7,8 liter, országúton 6,5-7 liter. Városi közlekedés esetén akár a 10 litert is jóízűen megeszi.
Eddig csak a fűtéskapcsoló gombok világítása romlott el, nem zavar, tudom, mi merre van.
Nem zörög, igaz nem is régi, majd egy éves, de km alapján sok van benne szerintem. Most 56000 km-nél tartok.
Nehezen tudok vele parkolni, a hátulja túl magas, rossz a kilátás. A visszapillantó tükröt a vezető oldalon nem lehet rendesen behajtani, furcsán kiáll, a másik oldalon minden további nélkül teljesen behajtható a tükör.
A csomagtartó műanyag részei könnyen karcolódnak, elég csúnyán néz ki, pedig nem sokat használom.
Az autó tetszik, szeretek vele menni, a következő is Octavia lesz, ha egyáltalán kapok még másikat.
Hibalista
- A fűtéskapcsoló gombok világítása.
- Jobb oldali első ajtónál beázik, a hibát nem tudták többszöri szereléssel sem javítani
Ide hordtam szervizbe
Tárkány Autóház - Hódmezővásárhely - 24500 km
Az autón valamit elállítottak, így a változó szervízintervallum 15000 km-re módosult, ami nem tetszett.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Duna Autóváros - Budapest - 39500 km
A furcsa elállítást itt módosították, mivel a motorolaj lehetővé tette a változó szervízintervallumot.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
