A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/octavia Tour (1996-2010)

Octavia/octavia Tour 1,6 Tour 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható céges autó

Szöveges ítélet

Az autót szalonból hoztam el, 8 km volt benne. Másnap mentem már vele Németországba, így a bejáratás autópályán történt meg, ami nem is baj, szerintem. Először nagynak találtam, kisebbet szerettem volna helyette, de most már örülök annak, hogy ilyen nagy autót kaptam (szolgálati autó).

13000 km-nél egy külföldi utam alkalmával jelzett, hogy lecsökkent a motorolajszint, ezért vásárolnom kellett egy liter olajat - sajnos nem mondták meg, hogy mi van benne, ezért találomra vettem olyat, aminek jó volt a jelzése (az értékesítőt is felhívtam, de nem tudta, mit pakoltak bele). Az egy liter olajat a szervízig bele kellett töltenem.

Az első szervíz esedékességét kijelezte már jó előre, a baj csak az volt vele, hogy 24000 km-nél, ami nem 30000, ahogyan a könyvében szerepel. Ez 3 nappal egy németországi kiruccanás előtt volt, ami rosszul érintett, és pont hétvégén. Kis tanakodással az értékesítő azt mondta, hogy el kell vinni szervízbe, különben a garancia elvész. Lakóhelyemen bevittem a Skoda szervízbe, ahol elvállalták aznapra (hétfő) majd délután mehettem is vele Németországba. A szervízben sajnos valamit átállítottak az elektronikában, és 15000 km-es szervízintervallumos lett a gépjármű.

A második szervíz a vásárlás helyén lett esedékes, sok mindent kicseréltek, drágábbak is voltak, mint a vidéki szervíz, de legalább nem állítgattak össze vissza az elektronikán. Negatívum a drágaság - a cég kifizeti, de akkor is. Ők adtak motorolajat, de már nem kell. A biztonság kedvéért azért jó, hogy van.

A következő szervíz majd jön egyszer, kíváncsi vagyok, mi mindent kell a járműn kicserélni. A szervízekkel meg vagyok elégedve, gyorsan, pontosan dolgoznak.

Az autót egyszer feltörték, a biztosító fizetett is, így relatíve olcsón megúsztam a javítási költségeket. Nemsokára fényezésre viszem, egy biciklis nekemjött, és meghúzta a csomagtartót - még mindig nem tudom felfogni, hogy a fenébe ment a kormány az igen magas csomagtartó fölé.

Átlagosan 500-1000 km-t megyek vele hetente, így elég jó tapasztalataim vannak a géppel. Havi rendszerességgel megyek Németországba, hosszabb utak is befigyelnek. Még a kezdet kezdetén mentem vele Rómába, egy nap alatt majd 1200 km, jól bírta. Mivel egyedül hajtom, a német autópályákon a végét is ki tudom próbálni. Először 180-nál nem mertem többel menni, de mivel bírta, néha ki kell hajtanom belőle a végét is, ami jobb esetben kb. 195-200 a kilóméteróra szerint - a 6000-es fordulatot ekkor már eléri, sőt, meg is haladja. 170 felett már nem igazán gyorsul, de azért jól meg lehet hajtani. Ha sietnem kell akkor odakint a 180-as tempót tudja tartani, igaz ekkor már a fogyasztás is a magasba szökik, 11-12 l/100 km. Nyugalmasan lehet vele 150-nel menni, ennél nagyobb sebességben egy hatodik fokozat nem ártana. Jól megpakolva lassan gyorsul, a motor nagyon pörög már 140-nél is. Szeretem, hogy kint legalább kihajthatom belőle, amit tud, és nem kell szégyenkezni vele. Igaz nem is BMW, de a nagyobb márkák modelljeivel is felveszi a versenyt.

Átlagfogyasztása hazai viszonyok közt autópályán légkondival kb. 7,2-7,8 liter, országúton 6,5-7 liter. Városi közlekedés esetén akár a 10 litert is jóízűen megeszi.

Eddig csak a fűtéskapcsoló gombok világítása romlott el, nem zavar, tudom, mi merre van.

Nem zörög, igaz nem is régi, majd egy éves, de km alapján sok van benne szerintem. Most 56000 km-nél tartok.

Nehezen tudok vele parkolni, a hátulja túl magas, rossz a kilátás. A visszapillantó tükröt a vezető oldalon nem lehet rendesen behajtani, furcsán kiáll, a másik oldalon minden további nélkül teljesen behajtható a tükör.

A csomagtartó műanyag részei könnyen karcolódnak, elég csúnyán néz ki, pedig nem sokat használom.

Az autó tetszik, szeretek vele menni, a következő is Octavia lesz, ha egyáltalán kapok még másikat.

Hibalista

- A fűtéskapcsoló gombok világítása.
- Jobb oldali első ajtónál beázik, a hibát nem tudták többszöri szereléssel sem javítani

Ide hordtam szervizbe

Tárkány Autóház - Hódmezővásárhely - 24500 km
Az autón valamit elállítottak, így a változó szervízintervallum 15000 km-re módosult, ami nem tetszett.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Duna Autóváros - Budapest - 39500 km
A furcsa elállítást itt módosították, mivel a motorolaj lehetővé tette a változó szervízintervallumot.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Escort Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)