A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/octavia Tour (1996-2010)

Octavia/octavia Tour 1.4 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Második menet

Szöveges ítélet

Skoda Fabia (2001) után azt nézegettem, hogy milyen autót kellene beszerezni helyette.

Számomra fontos volt a helykínálat, gazdaságosság, a vételára.

Két befutó látszott, az egyik Dacia Logan MCV (7. szem, diesel), Skoda Octavia Tour. Látszik, hogy alma és körte. Össze hasonlítani nem igazán lehet, csak mérlegeni a kettő közötti tulajdonságokat.

A Dacia-val majd 4 hónapig szemezgettem, gyűjtottem az infót. Az Octavia szerelem volt. Amikor a Fabiam vettem már akkor is szemezgettem ezzel a változattal.

Legvégül az ára döntötte el a kérdést, illetve az, hogy hamar eladtam az autóm, és sajnos bejött az a tényező, hogy rövid időn belül másik járművet kellett szerezni.

A Dacia a dízel motorral nagyon gazdaságos lett volna, de leghamarabb is másfél hónapot kellett volna várnom rá, valamint a vételára is legalább 400e Ft-tal hosszabb lett volna (ennél a felszereltségénél alább nem adtam volna). Valamint a dízel felárához képest keveset autózom.

Nos a lényeg, hogy a nyíregyházi Platán Autóháznál 2007.10.20-án (előzőleg a Fabia-t is 20.-án :)) vettem át Skoda Octavia Tour 1.4 16V-s autóm.

Régebben az volt az elvem, hogy 1.4-es motorral Octavia-t megvásárolni nem szabad. Igen ám, de akkor az 1.6-os motor 75 lovas volt. Nos, mára az 1.4 is ennyire combosodott. Ezen kivül az elvem felülbírásában segített, hogy az előző autóm kg/LE aránya is ilyen volt. Nem voltam egy idegbeteg vezetés szempontjából (80000 km-rel adtam el 6.5 éves korában, és akkor még a gyári fékgarnitúra volt benne) ezért erősödött tovább az elhatározás.

Nagyban segített a döntésben a Octavia Tour csomagtartójának mérete (528 l). Ezt viszont nagyon gyakran ki fogom használni, tehát ez is pozitív volt. Valamint az, hogy ez egy kiforrott technika, 10 év gyártás alatt folyamatosan fejlesztették.

A külső megjelenése igaz régiesnek tűnik (a sok cicaszemű (pl Pegueot 307 és társaihoz képest), de még mindíg megállja helyét. Nekem bejött.

Motorja a száguldáshoz alulmotorizált. Ez tény. Arra való, hogy A-ból B-be elvigyen, előzéshez elegendő az ereje (nem autópályán értendően). 100-120 km/h között még az étvágya is türhető lesz. Városban bőven elegendő.

Az úttartás nem sportos. Inkább nyeli az úthibákat, gyorsabb kanyaroknál bizonytalan lehet, de nem veszélyes. Ezzel azt akarom mondani, hogy sportos helyzetekben inkább bamba maciként fog viselkedni. Nem vészes. Jó gumiabroncs sokat segít het (sajnos az átvétel pillanatában a "széria" Matador Elite II volt).

Fék. Jelen pillanatban számomra érdekesen működik. Elsőre hosszú a pedálút, aztán pedig szinte átmenet nélkül elkezd erőteljesen fogni. Aztán a lendület miatt hosszabbodik a fékút, de ennek ellenére ki lehet számítani, és ha kell megfogja az autót. Ugye az ABS (széria) is segít.

Belső tér. Izlés kérdése. Szerintem teljesen jó. Minden benne van ami minimálisan kell. Vannak tőle jobbak is, és rosszabbak is. Kormánykereke a Fabia után nyezege (vékonyka), hozzá kell szokni. Kormányzás ereje közepes (Fabiahoz képest valamivel nehezebb, de pl. Lada 1200-hez képest pedig vaj). A váltógombot (mivel nem túl nagy beruházás) azonnal cseréltem (ez is nyezegének tünt).

Hátul a helykínálat kissé szűkös. Négy személy közepesen kényelmes utazására elegendő.

Szerviz: Elvileg 2 év, vagy 30e Km (vagy ha az autó hamarabb berendel). Olajjal nem tudom mennyire célszerű ennyit várni. Ez mindenkire rá van bízva. A szervíz és alkatrész árak nem vészesek. Valamivel olcsóbb mint pl egy Renault.

Jelen pillanatban (2007.10.21) még sok km-t nem tettünk meg együtt. Amit leírtam, az ennyi idő alatt tapasztalt dolgok leírása. Szeretném későbbiekben hozzáírni a tapasztaltakat.

Fogyasztás: Nyers állapotban 7.6 l fedcomp szerint (40% város)

Autómban később fejlesztendő dolgok: könyöktámasz (kényelem), ködlámpa (biztonság), két szólamú erőteljesebb kürt, belső hömérséklet mérő műszer, audiórendszer minőségének fejlesztése. Nem feltétlen ebben a sorrendben.

Kinek javaslom: Azon vásárlóknak, akik nem akarnak száguldozni és viszonylag gazdaságosan szeretnének A-ból B-be eljutni, szükséges részükre egy viszonylag nagy koffer, szeretnének egy időálló formát, de nem ragaszkodnak a modern (divatos?) megjelenéshez. Ja az ára az új Fabia hasonló felszereltségű változatával vetekszik. Helykínálata... nem össze vethető.
(Fabia 1.4 Ambiente kb 2.9 M Ft, Octavia Tour 3.14 M)

308 km - Hiba: Nincs - 2007.10.21
1037 km: Hiba: Nincs
A váltó egyre kezesebben viselkedik. Az elején elég darabos volt. Mostmár kezdjük megszokni egymást.

Volt szerencsém kipróbálni az ABS-t. Meglepő annak aki még soha nem vezetett ilyen jellegű autót hosszú távon. Szerintem, ha eljönnek a csúszósabb idők elmegyek egy biztonságos terepre és megnézem, hogyan is alakulnak a dolgok, nem szeretnék meglepődni.

A fogyasztás az 7.1 szerint alakul fedcomp szerint (20% város). Úgy tapasztalom, hogy nyugodt tempóban (óra szerint 90-100 között) 3 személlyen hozzávetőlegesen sík terepen 6.5 liter körül jön ki (természetesen klíma használata nélkül) országúton.

Szeretem, ha az autóban a hangrendszer (relatíve) jól szól, és ezért bekukantottam a gyári hangszóróhoz. Sajnos nem olyan jó mint a Fabia. Úgyhogy ez idő előtti upgrade-n esik át (Somogyi RFX 16SNEO-t), egyelőre a hangváltót nem tervezem beépíteni. Sajnos a gyári 8 hangszórós szett 18 ezerért nagyon nem éri meg :(.

Érdemes beruházni első sárfogó műanyagokra is, mert csúnya időben nagyon összecsapkodja magát az autó. Egy kecses kis műanyagdarab, ami nem csúnya, de hasznos. Kb. 5000 Ft-os vételárát bőven megéri.

A Fabia után az első fényszórók szintén meglepetés. Ugye a Fabia H1-H7 rendszere után ez sima H4. Az autón gyáriag picit magasra voltak állítva a lámpák. Aztán belőtték. De valami most sem stimmel a beállítással, szóval ezzel még próbálkozni kell. A gyári izzókat próba képpen kicseréltem Osram Silverstar izzókra. Rövidebb az élettartama, de a gyártó szerint 50% fényesebb mint egy normál izzó. Valóban fényesebb. A többit majd meglátjuk.

Gondolkodom egy tempomat beépítettésén. Viszonylag jó áron szerelnék, és teljesen gyári megoldás. - 2007.11.04

Az autó képe átvétel előtt (nyers állapotban).

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 1037
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Skoda Fabia 1.4 MPI 68 LE Comfort Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)