Lomha, de kényelmes... Nyugdíjasok előnyben!
Szöveges ítélet
Az autó újan került hozzám cégautóként. Nagyon vártam, hogy végre megérkezzen és kipróbálhassam. Az első élményem elég negatív volt> köszönhetően a borzasztó gyenge motornak. Szeretek sportosan vezetni, de itt igen csak meg kell gondolni mikor dugjuk ki a kocsi orrát az előttünk haladó segge mögül. Persze mit várunk egy 1,6os 75 (AZAZ HETVENÖT!!!!) lóerős 1250kg-os kocsitól? Leginkább, hogy nyugdíjas napjainkban kényelmesen elérjünk A-ból B-be. Más kérdés, hogy nekem a nyugdíj még távoli álom... Erejétől eltekintve nagyon szeretem a kocsit. Rendkívül tágas mind az utastere mind a csomagtér. Az ember első benyomása mikor kinyitja a csomagtartót: Itt egy új nappali... eddig nem sok dolog volt amit ne tudtam volna elrejteni benne. Megbízhatóságát tekintve> 8év közel 280.000Km. Gurul... A beltér személy szerint engem meggyőzött. Ilyen árért jó anyagok. Még ennyi idő után se zörög semmi, nincs kilazulva egyetlen illesztés sem, nem koptak le a gombokon a felratok... stb stb. Ami a motort illeti: Általános hiba hogy az alapjárati motort cserélni kell. Előbb vagy utóbb> de csere lesz. Ennek a jelenségnek a tünetei: Az autó alapjárata ingadozik. Nyáron pl légkondi mellett már 800-ra is lecsökkenhet. Aztán jön a kellemetlenebb rész. Egyszer csak lefullad. Nálam az első ilyen egy előzésnél volt. Át a tulsó sávba, kuplung be (szokásos visszaváltás), kuplung fel, gáz padlóig> nem történik semmi... Szemből már jönnek... fék (erőteljes lábmunkával a megszűnt rásegítés miatt), kormány elteker vissza a sávunkba.... Persze ez is erőteljes izzadás közepette a megszűnt szervó miatt... Aztán le az út szélére.. És jön a gondolkozás, hogy most mi is történt??? És a lefulladások egyre gyakoribbak lettek. Persze szervízek kellemes öszegekért megjavították a nagy semmit. Míg egy okos kitalálta, hogy ez bizony az alapjárati motor lesz. Csere után minden ok volt. Kivéve az ember bankszámláját. Ezt leszámítva komolyabb gondja nem volt a kocsinak. Jelenleg az index reléje ázott be egy eltört műanyag takarólemez miatt. És a fék rángat. Mindezek egy korábbi balesetem eredményei. APROPÓ! Fék!! A virsli kerekeknek köszönhetően és az ABS hijján ne várjunk csodát. A felfüggesztés se kimondottan a menjünk bele a kanyarba 500al sofőrökre lett tervezve.
Fogyasztás: a gyenge motornak és a nagy tömegnek köszönhetően kissé magas... 7,5-8 körül azért megáll.
Összefoglalva: átlagos használat mellett a kocsi tökéletesen megállja a helyét. Az első skodám volt, de nem kizárt hogy a jövőben lesz még ilyen autóm. Pl az új Octavia...
Hibalista
- Alapjárati motor (általános hiba), index relé beázás, fék
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 280000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
