A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/octavia Tour (1996-2010)

Octavia/octavia Tour 1.6 kombi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelmetlen Lassú Aszkétáknak

Szöveges ítélet

Az első gyerekem megszületése után kicsit át kellett gondolni az autóparkunkat feleségemmel, így a közel 10 éves Toyota Celicámat eladtam és elkezdtem nézegetni a családi kombikat.
Egy jó áron meghirdetett autó miatt (2010-ben 2 millió Ft-ért adtak egy 40 ezret futott 2007 év végi 1.6-os benzines Octaviát) hirtelen támadt az ötletem és megvettem a metálszürke kombit. Persze előtte átnézettem egy szak-szervizben, akik megerősítették, hogy minden OK a géppel. A sztori így szép is és igaz is 18.000 km-t tettem bele a következő közel egy évben és a legkisebb meghibásodás vagy hiba nélkül ment el bárhova a megbízhatóság szobrát lehetne mintázni a szerkezetről.
A megbízhatóságét igen, de a kényelemét és gyorsaságét, vagy a kellemes vezethetőségét véletlenül sem. Valószínűleg ott követtem el a hibát, hogy nem olvastam utána, a „Tour” modelleknek, amik az 1997-ben bevezetett Octavia tovább gyártott verziói. Így egy 13 éves konstrukciót vettem, ami rendesen érződik a kocsin, főleg, hogy ezért a pénzért akár jobbat is vehettem volna.
A beltér műanyag-luxusát, kormány és kézifék bőrözéssel, a technikai színvonalat tolatóradar beszereléssel próbáltam feldobni, de őszintén ez sem segített a lehangoló, teljesen műanyag műszerfalon, az évtizedes kezelőszerveken és a nem túl kényelmes ülés-kormány-pedálok-sebváltó négyesen.
A kocsi gyenge, mint harmat a sivatagban, 102 lóerőből valaki 40-et biztos elkergetett, mert ennél több egyszerűen nem érezhető benne. Kínszenvedés volt a kocsival sztrádán menni (3 hetente mentünk 325 km-t – oda-vissza 650 km-t feleségem szüleihez), mivel 140-es tempón sokat evett (4000 körül pörgött a motor), viszont nem húzott, ellenben olyan hangos volt, hogy beszélgetni, zenét hallgatni nem lehetett, az úttartása pedig hagyott némi kívánnivalót maga mögött, a gyors sávváltásokról gyorsan leszoktatott – itt nem sikerült 9 liter alá vinnem a fogyasztást. Ennél szörnyűbb csak városban volt, mivel a kuplung valahol 30-40 cm-el a kinyomott állapot felett fogott, így a baloldali hasizmom minden dugó után kockásodott egy kicsit (Bp-en lakom…), városi fogyasztás télen simán elérte a 12 litert. Országúton nemigen jártunk vele, mert nem mertem előzni kisgyerekkel, így több órán keresztül mehettünk 1-2 lendületes kamion után. Tisztára visszajött a Skoda 120 L érzés, amivel egyetemistaként 2000 előtt jártam – akkor még bírtam a kiképzést – és jövőbe láttam 3-4 percre az előzéseknél, de ez elmúlt. Ez a motor 1982-ben biztos nagy ásznak számított, de aki ezt hozza fel érvnek mellette, az használja az 1982-es mosógépét, TV-jét és számítógépét, mert azok is nagy fejlesztések voltak valamikor. Nem hittem, hogy van egy ilyen lassan gyorsuló, sokat zabáló, erőtlen, ámde hangos motor a modern autókban, mint ez – pozitívumaként annyit tudok felhozni, hogy ezeket megbízhatóan az örökkévalóságig és még azután 5 évig biztosan, meghibásodás nélkül produkálja.
A beltér olyan puritánul volt felszerelve, hogy hátra már világítás sem jutott, így bármi leesett, vagy bármit kerestünk, ezt kizárólag napfelkelte után vagy zseblámpával volt érdemes. A hátsó lábtér egy vicc, ha nem volt sok csomag, inkább a feleségem Citroen C3-sával mentünk, mert az tágasabb volt hátul – tényleg kritikán aluli. A csomagtartó, bár nagy volt, de a megvilágítás itt is csak az egyik oldalon volt, ha valamit ki akartál venni a tele csomagtartóból sötétedés után, kizárólag zseblámpával volt esélyed.
Egyszóval majdnem egy évig bírtam a folyamatos szívást, a kényelmetlenséget, a magas fogyasztást, és minden más finomságot, ezt követően eladtam. Itt jött a második pozitív csalódás – a meghirdetés után 2 héttel meg is vették.
Összefoglalva kétszer örültem a kocsinak, amikor megvettem és amikor eladtam, a maradék közel egy év folyamatos szenvedés volt.
Ezzel együtt, ha valaki nem szereti a vezetés élvezetét, a kényelmet, a praktikus részleteket, az ergonomikus kialakítást, a sebességet, az alacsony fogyasztást, akkor biztos örömmel fogja vezetni a kocsit, mert A-ból B-be megbízhatóan gond nélkül elvisz néhány embert és csomagot – kényelmetlenül, hangosan, sokat fogyasztva, az élvezet legkisebb jele nélkül, de elviszi hosszú-hosszú éveken át.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Skoda Ferihegy (azt hiszem ez a hivatalos neve - márkaszerviz. Gyors volt, olcsó, profi, ráadásul segítőkész is.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Celica Következő autója? Mondeo
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)