A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/Octavia Tour (1996-2010)

Octavia/Octavia Tour 1.6i Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kellemes csalódás, kár lett volna kihagyni.

Szöveges ítélet

Családon belüli darab, túl nagy volt beállni vele a garázsba, így hozzánk került. A legjobbkor, mert barátnőm Feliciája totálkáros lett, az én mercim pedig már kezdett öregedni 23 évesen.

Bevallom nem vártam sokat. Itt is nézegettem, olvastam a teszteket, láttam hogy mennyi van belőle az utakon, és próbáltam visszaemlékezni a céges 1.4-es változatra, nem voltam lenyűgözve. Viszont ha az ember jó áron, az autót 8 előző évét ismerve juthat egy autóhoz, akkor egy próbát megér alapon vágjunk bele. Nem a szomszédnak, vagy a banknak szerettem volna kocsit venni, nem felvágni kell, és mivel hétközben tömegközlekedünk, így a hétvégére, bevásárlásra kellett.

Kellemesen csalódtam. A jármű 1.6 102 lóerős, Elegance kivitelű (2002-2004-ig gyártották ebben a változatban). Előtte talán GLX kivitel lehetett, utána pedig 2004-2010 között maradt az Elegance kivitel, de egy-két hibát javítottak), automata klímás, bőrüléses, deréktámaszos, tempomatos limuzin, 4 légzsákkal, 8 hangszórós rendszerrel, esőérzékelős ablaktörlővel.

Méretre a 185 centi 110 kilóhoz még pont jó, az ülés az állítható deréktámasz miatt rendesen tart (anélkül olvastam kritikákat). Mögém egy vékonyabb ember fér csak be. Ülés magassága, és a kormány állítható. A belső tér kopogós műanyag, kartámasz van, még szokom, mert lehajtva nehéz hozzáférni a kézifékhez, és a pohártartóhoz (ami egyébként valami borzalom). Szivargyújtó szintén itt van, ez zavar. További gondom hogy nincsen a kocsiban hely arra, hogy egy napszemüveget csak úgy lerakjon az ember (a kézikönyv szerint az ülés mellé lehetne venni egy tárolót, ezt sehol nem találok beszerelésre). Igaz mind a kesztyűtartó, mind az ajtóban az oldaltartók, mind pedig a kartámasz pakolható. Hátsó ülések dönthetőek, és van bennük ISOFIX pont.

Kuplung adagolás nem az igazi, tolatásnál néha lefulladok, az előző 7 év hátsókerekezés nem múlt el nyomtalanul. Nem egy turbótűz, városban elég a lendület, 91-100-nál is, de 120-125 körül már bőg a motor, német autópályán 165-170-ig kínoztam, de nem élvezi. Az utasok sem, mert akkor már nagyon hangos. Tükrök (fűthetőek) jók, holtteret nem igazán találtam, a hátsó ablaktörlő jó hogy van. Fék ABS-es, elől tárcsa, hátul dobfék, fog rendesen, lehet benne valami vészrásegítő ami satunál még jobban berántja. A kilométeróránál csak sokadszorra látni 100 felett a sebességet, mert nagyon összesűrítették. Fedélzeti számítógép van, hőmérséklet, táv, átlagfogyasztás, pillanatnyi fogyasztás amit mutat.

A tempomat zseniális ötlet a kézi váltós kocsiba, nagyon szeretem használni.
Az automata klímával annyira nem vagyok jóban, nem automata vagy ECON módban sokat kell vele foglalkozni, viszont a párát másodpercek alatt fújja le.

Normális áron lehet hozzá kerekeket venni (195/65/15), Az első lökhárító mindenhol leér, és már össze-vissza van karcolva (hamarosan javítani kell). A hátsó ajtónak nincsen kerete,így sajnos nem lehet rá rakni bringatartót.
Viszont a csomagtartó bazi nagy. Hátsó ülések lapra dönthetőek, akár az ülőlap is kivehető, így nagyjából 190 centi hosszú tárgy is szállítható, az első ülések csesztetése nélkül. Sajnos a központi zárral kapcsolatos típushiba minket is elért, a jobb hátsó ajtót majd javítani kell.

Fogyasztás, itt is olvastam horror számokat, az elmúlt 15.000km nagyjából így alakul. Vegyesen 7.5-7.8 (klímával), csak városban 8-8.5., olajcsere 15.000 km-ként szükséges, a 11-12 éves autó két csereperiódus között nagyjából 4-5 deci olajat kért.

A fentiek alapján elégedett vagyok vele, az összes olyan extra megvan ami kell, viszonylag nagynak és tágasnak találom. Nem keresek lelket benne, mint a merciben, annál ez sokkal sterilebb, viszont úgy tűnik egyben van, és még pár évig biztosan kitart. Annak aki gyerekekkel keres pakolható autót, amihez normális áron lehet alkatrészt kapni (igaz a szokásos kopás, olajon túl, a kuplungot kellett eddig csak cserélni), és nem tolja ki a kocsija szemét, de nem is egy 1.2-1.4 kategóriában gondolkodik, jó választás lehet.

Update 2019: A második gyerek után pakolni még mindig nagyon jó volt, de valakit a két törpe közé beültetni, már kínlódás. Mivel a középső öv hátul nem hárompontos, így oda gyerekülést nem tudtam rakni. Az első légszák pedig csak 2003-tól lett kikapcsolható. Hosszú keresés után (szívóbenzines, a nagyszülők szállítása miatt hétüléses) végül egy B Zafira váltotta, nagyjából 90.000 együtt töltött kilométer után. A 2014-es leírás óta a normál szervizeken (olaj, gyertyák, vezérlés túl, kapott egy első lambdaszondát, pár futóműalkatrészt (szilentek, lengéscsillapítók), kiegyenlítőtartályt cseréltek, a két első elkorrodált doblemezt javították, kapott egy új önindítót, és váltóolajat cseréltek 250.000 km környékén. Összegezve az elmúlt 6 évet, szerintem nem volt rossz autó. Természetesen erre is kellett költeni - mint minden autóra - nagy meglepetés nem volt.

Hibalista

- Kuplung (200.000 km körül) - Jobb hátsó ajtó központi zárja nem megy, mióta megvettük, ha lesz rá idő, akkor végre meglesz az is. - Első lökhárítót kell fényezni/javítani, mert mindenhol felakad. - Update 2019: Eladás után verdict. Hűtőkiegyenlítő tartály, futómű alkatrészek, első két doblemez

Ide hordtam szervizbe

Skodadoktor (Káva)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 230E 1990-es évjárat Következő autója? Zafira B
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)