Kellemes csalódás, kár lett volna kihagyni.
Szöveges ítélet
Családon belüli darab, túl nagy volt beállni vele a garázsba, így hozzánk került. A legjobbkor, mert barátnőm Feliciája totálkáros lett, az én mercim pedig már kezdett öregedni 23 évesen.
Bevallom nem vártam sokat. Itt is nézegettem, olvastam a teszteket, láttam hogy mennyi van belőle az utakon, és próbáltam visszaemlékezni a céges 1.4-es változatra, nem voltam lenyűgözve. Viszont ha az ember jó áron, az autót 8 előző évét ismerve juthat egy autóhoz, akkor egy próbát megér alapon vágjunk bele. Nem a szomszédnak, vagy a banknak szerettem volna kocsit venni, nem felvágni kell, és mivel hétközben tömegközlekedünk, így a hétvégére, bevásárlásra kellett.
Kellemesen csalódtam. A jármű 1.6 102 lóerős, Elegance kivitelű (2002-2004-ig gyártották ebben a változatban). Előtte talán GLX kivitel lehetett, utána pedig 2004-2010 között maradt az Elegance kivitel, de egy-két hibát javítottak), automata klímás, bőrüléses, deréktámaszos, tempomatos limuzin, 4 légzsákkal, 8 hangszórós rendszerrel, esőérzékelős ablaktörlővel.
Méretre a 185 centi 110 kilóhoz még pont jó, az ülés az állítható deréktámasz miatt rendesen tart (anélkül olvastam kritikákat). Mögém egy vékonyabb ember fér csak be. Ülés magassága, és a kormány állítható. A belső tér kopogós műanyag, kartámasz van, még szokom, mert lehajtva nehéz hozzáférni a kézifékhez, és a pohártartóhoz (ami egyébként valami borzalom). Szivargyújtó szintén itt van, ez zavar. További gondom hogy nincsen a kocsiban hely arra, hogy egy napszemüveget csak úgy lerakjon az ember (a kézikönyv szerint az ülés mellé lehetne venni egy tárolót, ezt sehol nem találok beszerelésre). Igaz mind a kesztyűtartó, mind az ajtóban az oldaltartók, mind pedig a kartámasz pakolható. Hátsó ülések dönthetőek, és van bennük ISOFIX pont.
Kuplung adagolás nem az igazi, tolatásnál néha lefulladok, az előző 7 év hátsókerekezés nem múlt el nyomtalanul. Nem egy turbótűz, városban elég a lendület, 91-100-nál is, de 120-125 körül már bőg a motor, német autópályán 165-170-ig kínoztam, de nem élvezi. Az utasok sem, mert akkor már nagyon hangos. Tükrök (fűthetőek) jók, holtteret nem igazán találtam, a hátsó ablaktörlő jó hogy van. Fék ABS-es, elől tárcsa, hátul dobfék, fog rendesen, lehet benne valami vészrásegítő ami satunál még jobban berántja. A kilométeróránál csak sokadszorra látni 100 felett a sebességet, mert nagyon összesűrítették. Fedélzeti számítógép van, hőmérséklet, táv, átlagfogyasztás, pillanatnyi fogyasztás amit mutat.
A tempomat zseniális ötlet a kézi váltós kocsiba, nagyon szeretem használni.
Az automata klímával annyira nem vagyok jóban, nem automata vagy ECON módban sokat kell vele foglalkozni, viszont a párát másodpercek alatt fújja le.
Normális áron lehet hozzá kerekeket venni (195/65/15), Az első lökhárító mindenhol leér, és már össze-vissza van karcolva (hamarosan javítani kell). A hátsó ajtónak nincsen kerete,így sajnos nem lehet rá rakni bringatartót.
Viszont a csomagtartó bazi nagy. Hátsó ülések lapra dönthetőek, akár az ülőlap is kivehető, így nagyjából 190 centi hosszú tárgy is szállítható, az első ülések csesztetése nélkül. Sajnos a központi zárral kapcsolatos típushiba minket is elért, a jobb hátsó ajtót majd javítani kell.
Fogyasztás, itt is olvastam horror számokat, az elmúlt 15.000km nagyjából így alakul. Vegyesen 7.5-7.8 (klímával), csak városban 8-8.5., olajcsere 15.000 km-ként szükséges, a 11-12 éves autó két csereperiódus között nagyjából 4-5 deci olajat kért.
A fentiek alapján elégedett vagyok vele, az összes olyan extra megvan ami kell, viszonylag nagynak és tágasnak találom. Nem keresek lelket benne, mint a merciben, annál ez sokkal sterilebb, viszont úgy tűnik egyben van, és még pár évig biztosan kitart. Annak aki gyerekekkel keres pakolható autót, amihez normális áron lehet alkatrészt kapni (igaz a szokásos kopás, olajon túl, a kuplungot kellett eddig csak cserélni), és nem tolja ki a kocsija szemét, de nem is egy 1.2-1.4 kategóriában gondolkodik, jó választás lehet.
Update 2019: A második gyerek után pakolni még mindig nagyon jó volt, de valakit a két törpe közé beültetni, már kínlódás. Mivel a középső öv hátul nem hárompontos, így oda gyerekülést nem tudtam rakni. Az első légszák pedig csak 2003-tól lett kikapcsolható. Hosszú keresés után (szívóbenzines, a nagyszülők szállítása miatt hétüléses) végül egy B Zafira váltotta, nagyjából 90.000 együtt töltött kilométer után. A 2014-es leírás óta a normál szervizeken (olaj, gyertyák, vezérlés túl, kapott egy első lambdaszondát, pár futóműalkatrészt (szilentek, lengéscsillapítók), kiegyenlítőtartályt cseréltek, a két első elkorrodált doblemezt javították, kapott egy új önindítót, és váltóolajat cseréltek 250.000 km környékén. Összegezve az elmúlt 6 évet, szerintem nem volt rossz autó. Természetesen erre is kellett költeni - mint minden autóra - nagy meglepetés nem volt.
Hibalista
- Kuplung (200.000 km körül) - Jobb hátsó ajtó központi zárja nem megy, mióta megvettük, ha lesz rá idő, akkor végre meglesz az is. - Első lökhárítót kell fényezni/javítani, mert mindenhol felakad. - Update 2019: Eladás után verdict. Hűtőkiegyenlítő tartály, futómű alkatrészek, első két doblemez
Ide hordtam szervizbe
Skodadoktor (Káva)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 230E 1990-es évjárat | Következő autója? | Zafira B |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
