Jó. Nagyon jó
Szöveges ítélet
Szubjektív:
Sok kocsit vezettem, részben a munkám során. Voltak megingásaim, de végülis kiderült, hogy nekem a skodák jönnek be. Kezdtem egy 105-össsel (szüleimnek is az volt, abban nőtem fel), majd egy feliciát használtam nagy megelégedéssel, és most kb 3 hónapja vagyok az Octavia boldog tulajdonosa. A Feliciát szerettük, nagyon jó kocsi. Azonban megszületett kislányunk, akinek szükséges velejárója a babakocsi. A Felicia csomagtartójába az éppen belefér, de akkor semmi más. Így jött az ötlet, vegyünk egy octáviát. Jó magyar szokás szerint ódzkodtam tőle, mert olyan nagy (bár régi szerelem, amióta az utakon van, azóta nézegettem). Tényleg az. Benn a babakocsi állandóra, tartozékká vált, mint a pótkerék. Két nagy láda szerszámokkal, egyebekkel, és még mindig akkora a hely, hogy sok kocsi kiproszívozott csomagtartóval sem ér a nyomába. Egy alkalommal kislányunkat be kellett pelenkázni, de nem volt megfelelő hely, csak egy koszos füves placc. Babakocsi ki, kicsilány be, és feleségem prímán megoldotta a dolgot nehézség nélkül a csomagtartóban. Az első ülések kényelmesek a hely nagy (186cm és 125kg vagyok). Hátul már nem ennyire jó a helyzet, de ott nem szoktam ülni. Amúgy apukám, aki 180cm és 95kg, kényelmesebbnek mondja mint a feliciat vagy a suzukit. Mindegy, hátra nem akarok ülni. A kislányunk meg még pár évig kényelmesen ellesz ott.
Térkínálat:
Elöl tökéletes. Hátul elmegy. Csomagtartó hatalmas.
Futómű:
Rettenetesen kényelmes. Jó értelemben egy hatalmas ringó hajó. Igaz nekem a legfapadabb 14 colos lemezfelnik vanak rajta. Így a gumi nagyon jól véd az úthibáktól. Igaz, különösen heves kanyaroknál érezni, hogy kicsit húzódik a gumi, de nem zavaró. Sajnos az első tengely alatt van egy összekötő elem, ami kb 8cm magasan van az út felett. Így földúton, padkákon rettenetesen vigyázni kell, nehogy leérjen. A padkákkal amúgy is baj van, mert az első lökhárító(-szerű műanyag) nagyon mélyre lóg, és kicsit sem rugalmas, de fényre van fújva. Így semmilyen padkára sem lehet vele felmenni, mert rögtön leér és mivel kemyén műanyag, könnyen törik is. A futóműre jelmező, hogy nagyon fordulékony, nagyon könnyű vele kanyarodni, parkolni.
Motor:
Nagy szerencsével vettük a kocsit, mert aránylag kevés km volt benne és 1.6-os 103 lovas kivitel. A piacon ha van egyátalán octavia, azok rendre 75 lovas 1.4-es vagy 1.6-osok. Azokkal soha sem mentem, így nem ismerem őket. Ez azonban nagyon jó. Már alapjárattól tekintélyes nyomatéka van, de kb 1300-tól megjön a teljes ereje, és húz egészen 5000-ig ugyanolyan vehemenciával. A kocsi súlya nem kicsi, de ha kell vehemensen mozgatja, tökéletes. Ja és meglepően csendes. Érdekes jelenségre lettem figyelmes, a motor kb 4400 fordulatig csendes puhán jár. Ez felett a motor hangja(vélhetően üzemmódot vált) hirtelen megkeményedik, megerősödik. 4 súlyos egyéniséggel, fullon tele csomagtartóval is kényelmes könnyedséggel mozgatja a kasztnit.
Váltó:
Ami nekem nem tetszik annyira, hogy az 5 sebességes váltó rövid. 100km-es tempónál a motor kb 3000-et forog 5.-ben. Ez azt jelenti, hogy 140 körül már bőven 4000 felett forog. Jobban örülnék, ha lenne egy kímélő 6. fokozat, ahol mondjuk 140 körül megelégedne 2500-3000 körüli fordulattal. Viszont az érem másik oldala, hogy 150-es tempónál komoly erőtertalék van a kocsiban, bármikor könnyedén meglódul, akár telepakolva klímával is. A váltó másik gyengesége, hogy 1-esből kettesbe húzva, amennyiben nem várok egy fél icipici időt, akkor kerreg rendesen. Rajtam kívül ezt senki más sem tapasztalja, mert normális ember, amúgy is kicsit lassabban vált, mint én. Érdekes, hogy ez a jelenség teljesen független attól, hogy meddig huzatom ki a motort. Az elmúlt pár 1000km alatt már megszoktam, most már nekem is szépen csendben teszi a dolgát. Ugyanezt a jelenséget tapasztaltam a céges golf III-ban is. De ott is csak én. Másnál ez nem jelentkezik. Amúgy kiemelkedően precíz, pontos váltó és nagyon könnyedén jár.
Vezethetőség:Nekem tetszik. A VW-s rokonság tiszta. A Golfhoz hasonló élmény vezetni. Egy opel rajongó vélhetően nem szeretné. Ahhoz képest, lágyabb, billegősebb, puhább. A motor is kiegyensúlyozottabb, azaz alacsony fordulaton erősebb, de fenn kisebb a vehemencia. A pedálok, a kormány, minden, minden vajpuha.
Fogyasztás:
Kényelmesen vezetve (nem lassan!) azaz városban 60-70 között, országúton 110-120 körül, kb 30% város, 70% országúti üzenben, klíma nélkül 7 liter, akár alá is mehet. Tempósan, azaz 140-150 körül 7.5 liter körül. Ezen a klíma tud módosítani, az plusz kb 0.5-0.8l. Nyáron volt egy komoly menetünk 500km egy nap alatt kb fele autópálya, fele műút, végig klímával, akkor 8l volt az átlag. Persze talpig gázzal szerintem símán fel lehet nyomni 9 liter fölé, de nekem még eddig (5000 km alatt) 8 liter volt a max.
Összefoglalva:
Ez a kocsi egy hatalmas, arisztokratikus autó. Könnyű vezetni, nagyon kényelmes, megfelelően erős.
Közben eltelt újabb 5000km. Minden rendben, semmi gond, sőt....
106.000km-nél váltóolajat cseréltünk. Jó drága gyári olaj került bele. Azóta nem recseg. Nem kínoztam, nem eröltettem, de mindenképp jelentősen csökkent a recsegésre való hajlam.
Amúgy megminden tökéletes. Szuperjó.
Most 6 éves a kocsi. Műszaki előtt elvittem egy ismerős szakihoz alváz és üregvédelemre. Nagyon dicsérte. Egyrészről egyetlen körömpiszoknyi rozsdát sem talált a kocsi kasztniján (a futóművön voltak már megindulások, de kezelte, azért kapta a kezei közé), másrészről könnyedén hozzáfért az üregekhez, könnyű volt szétszedni a hozzájuk vezető utat és utána össze is lehetett rakni mindennemű roncsolás nélkül.
Szeretjük.
Hibalista
- Az indexkapcsolót cserélni kellet nagyon hamar. A szerelő szerint szériahiba. Valami műanyag cső eltört a motor szivóoldalán. Sajna az is szériahiba. Minden más tökéletes.
Ide hordtam szervizbe
Salga Csaba, Belsőbáránd, 22/432551
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én :)
Gyűlölök autót szerelni. De néha nekiállok, hogy ezt a tényt tudatosítsam magamban :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 88000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Felicia 1.3 | Következő autója? | Octavia 1.8 turbó, majd soká.... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
