A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/octavia Tour (1996-2010)

Octavia/octavia Tour 1.8T 20V RS 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Igazi széltoló

Szöveges ítélet

Az első pár kilómétert sosem fogom elfelejteni, hiszen úgy vettem meg a járatot, hogy korábban próbálni sem tudtam az RS-t. Ha jobban bele gondolok még csak nem is ültem Octaviában. Különös érzés volt araszolni a városban egy 90 LE-s autóból átülve. 3 évesen vettem meg, de nagyon megkímélt, szép állapotban volt. Elsősorban az Olasz autópályán futott, így szinte újszerű volt a futómű. Régóta kerestem valami sportosabb, gyorsabb, de a hétköznapi használhatóság terén nem sokat áldozó autót. Sokáig a Celica volt a kijelölt préda. Véletlenül akadtam rá itt a Totalcar oldalon a bemutatott sárga Octavia RS tesztre. Azonnal felkeltette az érdeklődésemet és talán rögtön bele is szerettem az autóba. Bejött. Szép, klasszikus forma, fantasztikus vezetési élmény, de hétvégére ideális családi autó négyünk részére. Szép a félbőr kárpit (elsősorban férfiaknak ajánlott fekete-fehér belső) és egyszerű, de szép a műszerfal éjszakai képe. A fogyasztása a fele ennyi lóerővel poroszkálókéval azonos 7,1-11 l. Városban nem hajszolva 9 liter az átlag. Mondanom sem kell, hogy senki nem hiszi el, de bizony az annyi. Gyors, lendületes vezetéssel, de feleslegesen nem pörgetve. Autópályán kb. 10 liter tempósan (160). Külföldi nyaralás a tengerparton szabályosan hajtva (na jó néha kicsit többel) átlag 7,1 l. 4 fős család és teli pakolva. A hazai útviszonyokat nem szereti a 17"-os felnivel, de valamit valamiért. A nagyobb kátyúkat, keresztbordákat igen zajosan veszi. Ilyenkor, ha nem sikerül kikerülni, az ember ijedten nézi a tükröt nem maradt-e ott a kerék. 225/45 ZR17-es Continental gumikkal van szerelve, és mostanság több mint 32.000 km van bennük. Hátul nem kopik, de elől dupla úgy fogyott. Még cserélni nem kell! A többi autós tiszteli. Nagyon könnyű vele bekéredzkedni, sávot váltani. A pirosnál kicsit hátrább állnak meg mellettem, és igen lassan indulnak vigyázva, hogy ne előzzenek le. Érdekes, mert én nem tartanám ekkora becsben az autót a külseje alapján. A csomagtartó még egy mélyláda elhelyezése után is több mint kellő. Ellenben a láda és néhány hangszóró az kell. A gyári 8 hanszórós HIFI azért nem halott ügy. Vásárlásnál érdemes xenonnal szereltet példányt keresni. Szépen világít, és ami a lényeg hamarabb is kapjuk a szabad utat. Ez fontos lehet az (Német) autópályás 160-180-as tempó esetén. Negatívumként, mint azt többen is megtették a 3-as fokozat gyors kapcsolása kíván említést. Valóban akad egy kicsit. Visszafogottabban kell, mint a 2-esbe. Az enyémben nincs ülésfűtés és bizony télen nagyon hiányzik. A bőr nagyon hideg. Arra figyelni kell, hogy átlagos tempót gondolva nem átlagos tempót megyünk. Ezt csak a km óra jelzi vissza, néha nézzünk rá! (Erről jut eszembe. Ez a ránézés nem annyira egyszerű. A számomra kényelmes üléspozíció, alacsonyra állított kormánnyal kicsit beletakar a műszerfal képbe. Autópálya tempó leolvasása egy szemmel lehetséges.) Kényelmes sétakocsikázás a városban és az óra, ha megnézzük 100 körül mutat. Ezt az értéket a Trafipax készséggel megerősíti!
A kanyarokat szinte észre sem veszi, úgy tapad. Téli gumi nincs rajta és hamar megtanított, hogy ha nagyon csúszós, akkor inkább otthon maradna. Az ESP még így is visszahúzza az autót ívre, de mint mondtam családom van, többet nem kísértek szerencsét. A turbót kicsit szokni kell, nem olyan komfortos, mint egy nagy V6-ost vezetni. Induláskor, ha a turbó elkezdi éreztetni a hatását, kicsit vissza kell venni a gázt (ha nem akarunk kilőni) és ilyenkor nagyot torpan az autó. Ha vannak előttünk, érdemes kicsit kisebb gázzal indulni, így a hirtelen kiugrás majd visszablokkolás elkerülhető. A kisebb "kényelmetlenségért" kárpótol a hasonló teljesítményű nagyobb szívómotorokhoz képest akár 6 literrel kevesebb fogyasztása. A jó állapotú használt darabok alig kerülnek annyiba, mint egy új, de teljesen átlagos kivitelű, kis teljesítményű alsó-középkategóriás autó. Érdemes gondolkodni rajta. A szervizköltségek (anyag) dupla akkorák, itt és a gumikon kell csak jelentősebb többletköltséget vállalni. Egyetlen kerékagy (jobb hátsó csere) 42.000 Ft, vezérmű szíj készlet 37.000 Ft anyag áron volt, de a szerviz munkadíj költségek már átlagosak. Már 1,5 éve nálam van, de, ha le van mosva még mindig nagy hatással van rám a fekete gyöngyház autó. Csak ajánlani tudom az autót, hiszen a luxus érzésen kívül mindent tud. Megbízható, gyors, nyomatékos és takarékos. Láttam több sárgát, pirosat és ezüst színű RS-t is. Mind gyönyörű volt.
Mostanában sokszor összeakadtam az új RS-el. Nem tudom úgy nézni, hogy szépnek lássam. Talán pár év múlva....

Hibalista

- Hidegen nyöszörög a futómű (télen), egyik ékszíj csúszott, cserélve lett.
- Jobb hátsó kerékagy búgott, csere.
- Kipufogó középső tartó rögzítő fülek elengedtek, vissze kellett hegesztetni.
- 107000 km-nél a szívócsonk alatti többfunkciós szivattyú megadta magát. Az alapjárat elment, majd az alacsaony fordulatnál csak ugrált. Csere 27000 Ft.

Ide hordtam szervizbe

Posta Auto Kft - 90 ezres szervizt rendesen megcsinálták
a vége 110 eFt. (vezérmű szíjak csere is)
kicsit sokáig tartott
105 ezres szerviz gyors és korrekt áron történt ugyan itt.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Xsara Picasso Következő autója? ha lesz jobb autó ilyen, vagy jobb árban (ha)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)