Hülye, aki nem ilyet vesz:-)
Szöveges ítélet
Az átgondolt, megfontolt, racionális döntéshozatal végterméke. Aki mutat még egy olyan kocsit, aminek az átlagfogyasztása rendszeresen 4.7-5.2 liter között alakul, elfér benne 5 felnött egyén (az igazsághoz hozzátartozik: a hátul ülök szükös lábtérrel fizetnek...), a gigantikus csomagtartójában pedig akár három megtermett anyakocát is szállíthat (már amennyiben vannak ilyen tervei:-), az varázsló, ugyanis ilyet szerintem csak az Octi 1.9-es "klasszikus" TDI-je tud, abból is a leggyengébb, 90 lovas verzió (a 110-esek tudtommal már szomjasabbak). Papíron kevésnek tünhet a 90, a valóságban elegendö, szerintem tökéletesen húz. Az ellenfelei - úgy nagy általánosságban - az 1.6-os benzinesek, amelyeket simán lealáz hegynek felfelé, az üzemanyag pedig sokkal lassabban apad belöle, mint amazokból. No persze vannak fogyatékosságai a kedvencnek, nesztek néhány: ugyan már 140 ezer km-t futott, azért nem gondolom, hogy a kormánykeréknek ez idö alatt "el kellene fogynia", kis túlzással szétmálik az ember kezében, éppen ezért mostanra csúszóssá, kopottá vált. A beltér spártaian egyszerü, sokan fanyalognak emiatt...izlés dolga, végtére is egy faék is lehet szép... az viszont kétségtelenül bosszantó, hogy sehol egy tároló rekesz. Két alternativa: kesztyütartó, ajtó oldalzseb. Ez igy édeskevés. És azt se´ nagyon gondolták végig, hova rakják az egy szem pohártartót... Apró bosszúságok. Belül minden más OK. Nem, mégsem...a belsö megvilágítást csak egy lámpa segíti, a hátul ücsörgök a sötétben tapogatóznak, ami esetenként jól jön:-), többségében azonban dühitö.
Rengeteg pénzt lehet megtakarítani az üzemanyagon, egy kis részét mégis érdemes/szükséges "visszaforgatni", hiszen az olajat csak-csak jobban eszi, mint a benzinesek, meg aztán nem árt egy kis kényeztetés dizel adalékanyag formájában.
A kétkedöknek csak annyit: nézzenek végig a föváros utcáin. Ennyi taxisoför nem tévedhet...majd minden ötödik dizel Octival nyomja, nem egyben 700-800 ezer futott km van. Árulkodó. Tartós, viszonylag olcsó, megbizható, takarékos. És ezekért a hasznos tulajdonságokért nem kell (túl sokat) áldozni a teljesitmény és a minöség oltárán. Megemelem a kalapom a cseh-német együttmüködés láttán.
Hibalista
- Mióta nálam van... szóval eleddig semmi, maradjon is így.
Ide hordtam szervizbe
Dorogi maszek, a legkiválóbb, legprecizebb, legbecsületesebb szaki, aki ha nem autószerelönek áll, tutira világhírü érsebész válik belöle. (A szakszervizek szeretik elhitetni, hogy náluk van a bölcsek köve, a garanciális idöszakon túl ne lássak egyet se´! Tolvaj banda...)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Volvo s80 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
