Hormonzavaros VW
Szöveges ítélet
Tisztelt Olvasók!
2005 végére megérett a régi autonk a cserére(2-es golf gti 8v),mely 310 ezer kilómétert futott.Azt hittem fellélegzünk egy kicsit.Nem igy lett!
Az akciors "rendörségi tenderes" oktáviára esett a választásunk.
Az autó ára "extrákkal". 3m 450ezer ft,
-régi autó piaci ár alatti beszámitása ,
+Üzembehelyezési dij. Ez Kb olyan 3,7 milla összesen.
Ebbe beleudvaroltunk egy kp. távirányitót,meg egy nagyon primitiv tolatoradart 2 szenzorral.(Kb 15 ezer ft)
Azért az vicc ,hogy sem cd-játszó, sem kp-zár nem jár ezért az összegért.
Mindegy a skoda mindig is a kisember autoja volt gondoltam én.
Az átadást nem minösitem.A számlák részletes ismertetéséböl nekem az derült ki ,hogy nincsen mentödoboz ,és háromszög az autóban.Hát nem is volt.
Kérdeztem :" Hogy van ez ? Hogy ment át a müszakin ez a szegény pára?"---Nem pénz kérdés az ilyen .--Kötelezö tartozék--
Azt felelte az eladó ,hogy "miért nem vettem" ki a régi automból?
Vicc a 21 százaban.(Ezt melyik tanfolyamon oktatják?)
Kerestem az eredeti Skoda-Blaupunkt autorádiomat,mert ugye cd-rendeltünk a skodriba,nem pedig csereberéltünk a Pe-Csá-ban.....
Felelet: "már keresik".... ( Gazsi hazaugrott érte) Mire minden "megkerült",tapasztalom ,hogy nem müködik a kp.zár! Utánanéznek.Sajnos vissza kell jönni jövö héten ",beátállitani."....Hiányoltam a Gyári könyöklöt ,amiért 22 ezret kértek.Az sem jött.....Közben a csomagtartóba betették az ajándék háromszöget és eü-ládát.Beülök vigyorral a kocsiba és tapasztalom ,hogy kopog a kormánymü alul.
Megismerkedés a szervizfönökkel.------"Ez igy van jól ,mert nincs nyomás alatt a rendszer".feleli...-------(Svájcban sem volt nyomás alatt mégis kicserélték a kormánymüvet késöbb). Megkerült közben az eredeti Skoda -Blaupunkt rádiom ,amit akkor 53 ezer ft ért láttam az alkatrész katalogusban!!.......Vicc!
HAzaérek ,másnap reggel olajfolyás a motor alatt.Szervotömités csere.Egy hét mulva megjött az utángyártott ( Nem a gyári) könyöktámasz 22 ezerért!!!!( Nem Tugrikban,forint) EMBER!
Szóval igy indult a vásárlás .Késöbb ugy 16 ezer km -nél ,melegen nyöszörgött valami a motorbol.Szerviz válasza :" nincsen semmi baj".Majd rá másfél évre a garancia utolsó napján,megadta magát a vizpumpa ugyanezzel a zajjal.( Tehát én jöttem rá megint).... Csere külföldön szó nélkül.
Végül is rengeteget jártam szervizbe apró-vagy komoly gondokkal.Olyan 25 ezer km után kezdtem észlelni ,hogy a kormány erösen kotyog ha a tetején , 12 óránál fogom.Ugy mint az átvétel napján,csak itt menet közben.Szakszerviz: " Várjak amig nem erösödik ez a hatás,majd akkor jöjjek vissza".Nem mentem .! ...Külföldön kicserélték + csereautó. Nem akarok megdögleni ...(Jöjjek vissza ha megdöglöttem egy skodában)
25 ezer km körül ,mikor már nincsen garancia a kopó alkatrészekre ,s igy a féktárcsákra sem, a tárcsafék kezdett rakoncátlankodni fékezéskor.Gyakorlatilag a kormánykerék berezgésével jelzett .Irtam is az a Autodokinak a Totálkárra . Ö irta ,hogy a golf 4-esre épült kocsiknál találkozott konkrétan ilyen esettel ,és akor minden futómü alkatrészt kicseréltek akkor is vissza -vissza jött a jelenség.Azota olvastam másnak is volt ilyen panasza.
Végül is a péceli srác nézett a kocsira ,ö VW-ben ig igen profi!
Kérdés : "Járok hegyen? Igen ,felelem....--- Ha lejössz a hegyröl ,megállsz piroslámpánál ,és féken tartod lábbad ?----" igen" felelem.--" Jo akkor sül meg a gyári féktárcsád,elvetemedik ,megsüti a fékbetét egy ponton, "---vicc nem? ( made in dobdel) .Ekkor már a második cserénél tartottunk ,mert az uj tárcsa is berángatott fékezéskor.Visszaadtam a garanciában tönkrement második tárcsát is.Ekkor jött a Brembo max,tárcsa ,ami réselt és igy jobban hül.Ez meg a még gyári rohadt kemény fékbetétet kezdte zabálni.Elvagyunk............ szervizröl szervizbe...problémátol -problémáig ,uj a kocsi ,de már bizonyos részeire garancia sincsen.Jön a fékbetétcsere 43 ezernél.Persze Lokheed márka ..Az auto 59 ezer km-nél lett eladva ,az eladáskori probaut során sem volt megfelelö fék az autón pedig 60 ezer ft lett az elsö fékekre költve(59 ezer km normális morál, ,autopálya ,svájci utak).
Szoval jol járt aki megvette ,mert még garanciális volt böven a fékrendszer.
Egyébiránt rosszakat nem irok az autorol ,mert azt megtette már más,csak a puszta tényeket irtam le.
Tehát a költségek 59000 km ig a következök voltak:
--- Fékekkel való bohockodás: 60 ezerft számlásan,
---- Kötelezö 30 e km-es szerviz :65 ezerft számlásan
---- Zöldkártya,assistance:18 ezerft szintugy.
____ A TÖBBI GARANCIÁBA MENT!
Soha többé s-betüs autó,akinek kedve van hozzá sok szerencsét.
Még megemliteném a svájci forgalmazó AMAG-VW csoport tevékenységét.Nekik aztán semmi közük a felvetödött ( de ,ök javitották ki a legtöbbet) problémákhoz ,de rengeteg kulturprogram ,szinházjegy ,koncertjegy ,cirkuszjegy ,kiállitások ,szervizbonuszok,és egyéb kedveskedéseket kaptunk tölük.Pedig nem tölük vettük a skodát.(Kárpótlásként)
Most már Jetta van egy éve,és nem bántam meg ,most látja majd meg az elsö közelezö szervizt.Bemutatom majd neki ,hogy ilyen egy jó szakszerviz.( Remélhetöleg).Nekem meg bemutatta magát a Jetta ,hogy tud jo kocsit csinálni a VW-konszern.
Üdvözlet mindenkinek: "Alles über VW"
Hibalista
- Már elsö nap folyt a kormányszervo,olaj, Kormánymü,Szélvédö ragasztás buborékos,(Viz aláfutott)5. zár(csomagtartón) beszart ,váltó a kettest akadozva vette eladásig, féktárcsák elvetemedtek,deformálodtak 27 ezernél,majd (35 ezernél ,a kicserélt is) , szélvédö- mosó fuvoka elromlott,vizpumpa garancia utolsó napján felsirt, belsö keringetés gomb eltörött a sorja mentén ,ezért együtt csere az egész konzollal,a csodás mübör váltóbritás egy év alatt kiszakadt (Kirágta a mikimauszika),élete végéig zörgés a kalaptartó felöl.
Ide hordtam szervizbe
Auto Derzbach-kötelezö ,garanciális szervizek,
Führer és Német-Speciális féktárcsa csere, (Brembo -Max-ra)
Pirmin Strickler Garage,garanciális javitások,Baar-Zug ,Svájc,
AmaG-Cham -Steinhausen, svájc-kormánymücsere.
Szép Gábor, futómüspecialista, Pécel.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Egyéb alkatrészek:krom kiegészitök,pollenszürök,ablaktörlölapátok stb :Béba kft
(Én még hülye diszitgettem kromokkal ,nemesacél diszekkel ezt a fos kocsit): )
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 59000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Sok Bogár,Golf II.GTI 1,8 | Következő autója? | Vw Jetta 2008-as |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
