Hiányzik a kis cafka! 1,8 20V turbo
Szöveges ítélet
Céges autóként kaptam, használtan, jó felszereltséggel. A formáját már korábban is imádtam, nekem bejönnek a kicsit szögletes autók. Mikor megkaptam, nem tudtam mibe ülök, sosem vezettem turbós autót, meg nem is tudtam, hogy az Oktáviának van ilyen. Megnéztem a forgalmit, bele volt írva, hogy 100valahány, de akkor még nem vettem észre, hogy nem lóer? hanem Kw. Aztán elindulva kezdtem érezni, hogy 2500 fölött akarna t?lem valamit. Hát akkor mondd, mit akarsz! Aztán a küls?-Szentendrei úton megmondta, egy 9.5-ös Saab és tulajdonosának bánatára. Máig emlékszem rá. 160-nál elvettem a gázt és hagytam menni (no nem ronggyá vertem, kb fél orrhossznyit kapott), de szerintem máig borzong attól, hogy egy Skoda vert neki oda. Csak ültem a kocsiban, kurjongattam, mint a szüzességét veszt? kamasz, és simogattam a m?szerfalat.
Szerintem az konszern legjobb motorja karakterét tekintve. Mindenhonnan húzott, 3500 felett állat módjára, a hosszú váltóval keveset forgott és szerintem evett (8,5 átlag).
El?l kényelmes volt, egyszer?, de áttekinthet?, a váltó a skálán 6-os (ha eddigi etalonom, a Toyota Corolla váltója számít 10-nek), de máig fáj, hogy a rövid két év alatt 3-szor szállt el a felt?lt?je, persze kés? este hazafelé, amikor még 40 kilométerem volt hátra. Olyankor kb. 3 hengeresként viselkedett, és a max tempó 60 volt.
Hátul használhatatlan volt, legfeljebb két gyerek viselte el hosszú távon, bár ezt teherautónyi csomagtartóval hálálta meg. Sajnos a Golf alap (a Golf nem egy autó, hanem egy sport.) letagadhatatlan volt ebb?l a szempontból, hisz ugyanezet tapasztaltam el?z? autómban, egy Seat Toledóban. Én a futóm?vel meg voltam elégedve (bár egyes tesztek kicsit keveselték a teljesítményhez), de én nem voltam nagy csapató. Sajnos az autót elöttem már megtörték, és sosem tudott egyenes kormánnyal egyenesen menni. Röhögve tartott 150-es utazó tempót, teljesen viselhet? körülmények között. Mindet összevetve imádtam (bármennyire is a japán autókat figyelem jobban), különösen azért, mert halványan visszaidézte az egy évvel annak el?tte abbahagyott motorozás dinamizmusát. Mit tagadjam, hiányzik a kis cafka.
Hibalista
- Turbófeltölt? 3-szor.
Ide hordtam szervizbe
Céges volt, nem tudom, hová vitték.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Seat Toledo | Következő autója? | Toyota Corolla |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
