A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/octavia Tour (1996-2010)

Octavia/octavia Tour 1,6 kombi Tour 

Az ítélet értékelése
2,7(3 db)

Hányinger

Szöveges ítélet

No nem arról van szó, hogy az autóról nyert összbenyomás olyan gyenge, amit csak a címben szereplő jelképpel lehet érzékeltetni. Hányingert a tengeri betegek fognak érezni, ha az autóval utaznak a jelentkező ringatózás, dülöngélés, bólogatás hatására. A vezetési élményt negatívan befolyásoló jellemzők közül ez jelenti a legkisebb gondot. A kocsira szerelt Matador Elit 2 típusú gumiabroncsok két esetben nem csikorognak, amikor a kocsi parkolóhelyen áll, illetve ha egyenes vonalú mozgást végez egyenletes sebességgel. Kanyarban, fékezéskor, induláskor még akkor is megszólalnak, ha a vezetőnek nincsenek sportos ambíciói. A kocsi kanyarban enyhén túlkormányozott, de mindig elegendő idő van arra, hogy észleljük, a kocsi keresztbe akar állni. Ez még mindig nem olyan nagy gáz. A gáz akkor van, amikor a vezető megtapasztalja a terhelésváltási reakciókat. Az autót nem kell feltétlen egy szerpentinen forszírozni, elég ha egy lendületes kanyar után egyenesbe állítjuk és a hátulja elemi erővel indul meg az ellenkező oldalra. Az első szűk utcában abszolvált S kanyar után - amikor kis híján elsodortam egy sor műanyag kukát - mellőzőm a gyors kanyarvételeket. A kocsi oldalszélre az átlagnál érzékenyebb. A kormányzás pontatlan. A váltó pontos, de egyáltalán nem alkalmas gyors váltásokra, különösen az 1-ből a 2-be váltás megy nehezen. Aki szeret sportosan vezetni, vagy csak egyszerűen élvezi a vezetést, annak ez az autó a legnagyobb bukta. A sportos vezethetőség legenyhébb látszatát is sikeresen kerüli el az autó. Nem is értem, hogy lehet ebből RS változatot készíteni, ha meg lehet, akkor az alapváltozatot miért nem tudták rendesen megcsinálni?

Az autóba ülve minőségi benyomás jó, a beltérben alkalmazott alkatrészek alapján egyből tudjuk, hogy a Volkswagen konszern autójában ülünk. Ez jó hír, én személy szerint sokra értékelem a német autókat. Van azonban néhány bosszantó apróság elsősorban az ergonómiát, a beltér kialakítását illetően, ami előtt értetlenül állok. A hátsó fejtámlák használaton kívül nem süllyeszthetők le, így a belső visszapillantóból bármikor megszemlélhetjük azokat. Az ülések oldaltartása gyenge. Én a háromból kettőt a gardróbban tartok. (Az új Octaviában már süllyeszthetőek.) A műszerfal megvilágításának erőssége nem szabályozható. A kesztyűtartó nevetségesen kicsi és az utastérben szinte egy papírzsebkendőt sem lehet lerakni, mert hiányoznak a rakodóhelyek, ami van, az meg kicsi. A légbeömlőkön érkező levegő mennyisége nem szabályozható, további furcsaság a szellőzés kapcsán, hogy a légelosztást nem lehet a fej és a szélvédő között megosztani (miért?). A kilométerórán kétféle beosztást alkalmaztak, egyet 120-ig, ahol jól leolvasható a sebesség, 120 fölött olyan sűrű a beosztás, hogy nehezen lehet megmondani most 130-cal megyek vagy 150-nel. (Az új Octavián visszatértek az egyenletes beosztáshoz.) Az utasoldali légzsákot nem lehet kikapcsolni, ami különösen azzal együtt idegesítő, hogy a audióberendezésnek csak elöl vannak hangszórói, így ahhoz, hogy a gyerek hátul hallja a kedvenc CD-it, elöl koncert hangerőt kell beállítani, előre meg ugye nem tudom tenni a gyerekülést. A mobilom cellabejelentkezéseit folyamatosan hallani a rádió hangszórójából ami nem a mobilom hibája, mert az előző kocsimban nem hallatszott. A rádió egy alap típus, ennek megfelelő hangminőséggel, de az alap típustól sem fogadható el, hogy idegesítő módon renszeresen elhallgat 1-1 másodpercre (valószínűleg ha gyengül a vétel). Az egyetlen pohártartóból az üveg/pohár egy apró légfuvallat hatására is kiborul, annyira gyenge a tartása.

A kocsi Tour néven kerül jelenleg forgalomba, ezzel jelölve, hogy egy már leváltott modell további forgalmazásáról van szó. Véleményem szerint ez a marketing stratégia nem tesz jót a márka hírnevének, a hibák egy része ugyanis egyszerűen a konstrukció korából adódik, ami egy mai autóban rendszerint már nem fordul elő.

Természetesen vannak a kocsinak jó tulajdonságai is: nagy utas-, és csomagtér, jól áttekinthető karosszéria, de ezek kevesek ahhoz, hogy erre a kocsira essen a választásom. Nem is én választottam, céges kocsi. Azon leszek, hogy a lehető leghamarabb lecseréljék. Nekem számít az élvezetes vezethetőség. Egyébként sem tudom ajánlani senkinek, egyszerűen nincs olyan tulajdonsága ami kimelné az átlagból, csak egy kocsi, amelyik megy. Akkor legalább legyen olcsó.

A kocsiban 6000 kilométer van, ebből következően a minőségi hibák száma nem lehet nagy. Egyelőre két apróság jött elő. Minden indítást követően ideges csörömpölés hallatszik a kipufogóból mindaddig, amíg a motor be nem melegszik. Ezt már rögtön a szalonban megtapasztalhattam és azóta semmi változás. A másik, hogy amikor a hátsó ablakmosót nyomom, akkor az első ablakmosó is beindul. Lehet, hogy francia licensz a kocsi?

Hibalista

- ablaktörlő

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2006
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 307 Break Következő autója?
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)