A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/octavia Tour (1996-2010)

Octavia/octavia Tour RS 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Gumigyilkos

Szöveges ítélet

Mit is lehet err?l az autóról mesélni. Mióta a piacon van és megláttam, vágytam arra, hogy nekem is lehessen. Nem tudtam, hogy mennyire gyors, hogy mennyire er?s, mennyire stabil. Csak azt tudtam, hogy az akkori 1.6-os Octaviámhoz képest gyöny?r?. A Spoilerek, a felnik, a 17"-os méret, az agresszív légbeöml?k, a fekete bels?, az alumínium hatású díszítések...Mind-mind megtetszettek.
Aztán a tesztek - sorra kapta a legjobb jelz?ket. Már rég eldöntöttem, bármi történjék lesz egy Rs Octaviám.
És lett. És meglepett. Nagyon. Persze a 0 km-es autót óvatosan próbálgatja a mindenre elszánt új tulajdonos. Még félti, még nem hisz az autónak, még ismerkedik.
Nem is túl er?s. Nem is megy. Igaz még 3500 fölé nem pörgetted, hiszen még csak az els? 100 km-en vagy túl. A fék is igen er?s, a váltó pontos....
Hát ez a múlt. Nézzük ezt 5000 km-el kés?bb...
Már ütöd-vágod. Régen nem 3500-as fordulat a plafon. Lassan többet jársz leszabályozási fordulaton, mint alapjáraton. A motor bivalyer?snek t?ník...egy darabig. A fék bivalyer?snek t?nik...egy darabig. A váltó gyorsnak és pontosnak t?nik...egy darabig.
Aztán rájössz, hogy nem így van.
Nézzük mai szemmel.
A gyári 180 Le-250Nm -es széria VW turbós benzines motor egy er?sen lebutított verziója ennek a szériának. A Seat, VW, Audi testvérek ett?l er?ssebb kivitelben kapják. Egészen 225 LE-ig elmennek vele gyári kivitelben is. Az eredeti 180 LE-s motor er?s, megbízható, de nem túl dinamikus magasabb sebességnél. (Persze itt senki ne a 75Le-s autókkal hasonlítsa össze.). Egy chip sokat segít rajta. Nekem 11% Teljesítménynövekedést és 39% nyomaték növekedést jelentett. Ezek után viszont a legtöbb még autónak nevezhet? játékszer csak a hátsó emblémát csodálhatja, egy egy piros lámpás indulásnál, vagy autópályán ha éppen büntet? üzemmódban 100 km-ként 16-18 L jó fajta benzint megzabálva megmutatjuk, mit is jelent az RS felirat az Octávia mögött.
A gyári futóm?vel én elégedett vagyok, bár dinamikusabb vezetésnél enyhe alulkormányzottsági hajlamot érezni (ami kicsi kézifékkel nagyon könnyen korrigálható), és intenzív fékezésnél egy kicsit billeg a karosszéria, ami miatt a hátulja els?sorban nagysebesség? kanyarfékezésnél hajlamos a kitörésre. Persze mindezt ESP kikapcsolásánál. Bekapcsolt elektronikával viszont van egy szép családi autónk, RS felirat nélkül. Szerintem az elektronika annyira túlszabályoz, hogy semmi sportosságot nem hagy. (De kikapcsolható-tehát no problem).
A fékek elképeszt?en er?sek...egyszeri fékezésnél. Hosszabb és kicsit er?ltetettebb igénybevételnél viszont a vártnál jóval-jóval hamarabb elmelegszenek, és innent?l csapnivaló hatásfokkal üzemelnek tovább. (Jelzem, itt tényleg arról van szó, hogy használod is az RS-t, nem csak autózól vele...).
A váltó viszont szégyene az autónak. A fokozatok elosztása csodás, nem hiányzik a hat sebesség, tökéletesen illeszkedik a karakterisztikához az öt fokozat. De könyörgöm. Ez elvileg sportos autó. Amiben az ember érezni is akarja ezt. Akkor meg miért ez a váltó. Csak egy kicsit akarj gyorsabban váltani dupla kuplung nélkül. Vége a napnak. 2-ból 3-ba elképeszt? amit m?vel gyors váltásnál. Recseg, ropog, kattog, sír...mindent, csak ne kelljen a fokozatot bevenni. Érdekes, hogy visszafele viszont hibátlanul veszi a leggyorsabb visszarántást is.
A váltási út VW-esen hosszú, de a fentiekt?l eltekintve pontos.
Csomagtartó, lábtér mint a Széria Octávia. Csomagtartóba még az anyós is, lábtér hátul korlátozott.
Kényelme klasszisokkal veri az RS nélküli társakat, speciális els? és hátsó ülséssor. Keményebb mint a széria, jóval jobb oldaltartással (az els? persze), ami hosszabb úton azért a futóm? hangolással összhangban a vesek? gondokat meg is oldja.
Összefoglalva: Imádom, mert gyönyör? a formája, mert Skoda, és lenézik. (Els?sorban az audisoktól és bmw-t?l tapasztalom), aztán er?s szokott lenni a meglepetés. Imádom mert öltönyben is elegáns, és ha kell a fél családot be lehet a csomagtérbe pakolni. De az igazi azért, amikor egyedül, az ?rület mosolyával, kikapcsolt elekronikával egy sötét éjszakán elindulsz fel dobogók?re. A fordulatot 4000-6000 között tartva, a kanyarokban 2 fokozat, egyenesben kigyorsítás 3-ig. Fékezés az utolsó pillanatban, kanyarban a jelent?s alulkormányzottságot csak er?teljes kézifékes korrekció tudja semlegesíteni, az öv minden méteren feszül rajtad, a tenyered izzad....és elképeszt? sebességgel teljesíted a métereket.
Aztán felérsz, és remeg? térdekkel tele adrenalinnal kiszálsz, ránézel az alapjáraton szinte némán várakozó Octáviára, és .... és...már indulsz is vissza a második menetre:)
ezek után már mit is szeretne az ember....talán egy Subaru Imprezát még...talán akkor is, ha csúnyább egy kicsit:)))

Hibalista

- Xenon - többször a bal els?. Szervíz gyorsan cserél, ok ismeretlen.

Ide hordtam szervizbe

Sándor Autóház

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 46000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Passat 1.9 Pdtdi Következő autója? Subaru
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)