Gonosz özvegycsináló
Szöveges ítélet
Én ez év júniusában jutottam egy ilyen típushoz. Hosszas keresgélés előzte meg, a forma már rég tetszett (bálna testű) körülbelül mindenből annyi van benn, amennyi pont kell. Nekem az I-es kaszni talán tetszetősebb, karakteresebb külsőt ad a típusnak. Szerintem a küszöb is szebb.
Gyárilag négy színben jött ki, ezüst, rallye piros, muslincacsalogató sárga és fekete gyöngyház mágia. Én ez utóbbit választottam, ha kell elegáns, ha kell gyászos, ha kell éppen sportos. Arról kétség sincs, mire mosás után visszaérek a garázsba, már látszik rajt a por. Önmagában egyébként szép a fekete ezen árnyalata. Minden más szín, mint pl. a fehér szerintem hazánk rendvédelmi szervei által használt modellek közutasított változatai. Az 1.6-oson gondolkodtam még, de árban 3-400.000-rel volt több, és azért felszereltségében, teljesítményében többet ad típustársainál. Ehhez még hozzájárul a beépített navi, ami adott esetben tv-ként is működik, de csak álló helyzetben, mondván biztonsága érdekében nem látható a kép. De a hang megmarad, a többi a vizualítás eszköze marad. 1200-as Lada volt az utolsó saját autóm, Skodánál maradtam ne legyen olyan éles a kontraszt.:))
Költségben pedig egy kategóriába tartozik az 1.6-ossal, átiratásnál fizettem többet a kW miatt.
Fogyasztásával 4000 km-re vetítve 8 liter, mondjuk nem tartom magam egy ólomlábú sofőrnek, aki 1 perc alatt ér fel a Normafához. 2 személlyel 130-as tempónál 7-et eszik.
Nekem kettő dolog nem tetszik, az egyik a szűkös hátsó lábtér, a másik a váltó. Néha egy kicsit durvának ítélem azok ellenére is, hogy nem 0.05 mp alatt akarom áthúzni. Utóbbit pedig némiképp ellensúlyozza, hogy a csomagtérben csak durva pucsítás után lehet elérni annak elejét.
A háztető alatt kis hazánk gyümölcse duruzsol. Alapjáraton finom hangot hallatva, szinte hallhatatlanul. A turbó 2500-tól kinyit szép egyenletes fütyöléssel tudatja kis gazdájával, hogy ő is van, ami a piros sávig egyenletesen végzi munkáját. Szerintem az ötös váltó maximálisan úgy van áttételezve, hogy lyukak nélkül minden sebességi fokozatban megfelelően továbbítja az erőt az aszfaltra. Egyszóval elég bele az öt fokozat.
Az első lökhárító alacsony, az első döglött pockon fennakad, ezért parkolóba való beállásnál is érdemes odafigyelni, hogy az 5-10 cm megmaradjon. Amúgy a kocsihoz illik a gyári 3 cm-es ültetés, amihez hozzájárul a gyári 17 collos felni. Szerintem egy szép felnit terveztek neki, visszaköszönni vélem bent a kis V betűt, ami végigvonul az autó részleteiben. Jelentését nem ismerem, talán Valve, vagy a Skoda S betűjén csücsülő kis V-ről lehet szó. Én alapvetően gyári kivitel párti vagyok, minden az eredeti állapotában van rajt. A motorhoz sem nyúltam, ámbár lenne lehetőség feltuningolni. Azt hiszem ez az erő elég egy személygépkocsinak. Jó érezni az erejét 1-1 előzésnél. Pirostól pirosig is fagyasztott már mosolyt arcokra, nem éppen Skodában. Alapvetően tiszteletnek örvend a közutakon, talán az octaviákra jellemző népítélet miatt is. Támogatja a dinamikus vezetést. Igazából ez egy Skoda köntösbe csomagolt Audi és VW. Az alap, motor, futómű, fékek Audi , az elektronika, kezelőszervek VW.
Azért azt illik hozzátenni a történethez, hogy ez az autó inkább külterületen van elemében. Városban egy kicsit kemény a futómű a kátyuknak betudhatóan, ausztriai kirándulásnál ez jelentős mértékben javult.
Ajánlom azoknak, akik egy sportos családi autót szeretnének, vételnél azonban meg kell vizsgálni a kiszemelt modellt, mivel virtusából adodóan már sokba csak hányni jár a lélek. De nem reménytelen, lehet azért még találni.
Hibalista
- Harmadik féklámpa.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 2101 | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
