Furazöld meglepetés
Szöveges ítélet
Egy barátom hasonló autójával megtett tavaly nyári franciaországi nyaralás késztetett rá, hogy - bár jó ideje Volvo-párti vagyok, eldöntsem, egy ilyen autót ki kell próbálnom, birtokolnom kell.
Most nyilván komplett hülyének néz aki ezt olvassa, pedig van benne ráció.
A sztori lényege, hogy szerencsével jó pár autóm volt már, legutóbbi néhány évben Volvo 440i, 850 T5R, S60 D5, S80 2.4 20V volt a sorrend, melyek mind a legnagyobb kényelmet és megbízhatóságot adták. Az S80-at 180ezer km-el vettem és most 400 ezer van benne, hiba nélkül, 11.5 fogyasztással.
Engedve viszont barátom unszolásának az Ő 200ezret futott Octaviájába pakoltunk be nyáron, és indultunk el az 1300 km-es távra.
Meglepetésemre az autó tágasnak bizonyult belül, elég stabilan vette az utat, és egyhuzamban végigvezettem a távolságot, 150-160km/h sebességgel, klímával, 6.2 fogyasztással.Ami megfogott, az a nyomatéka, (hegyen völgyön tartva a tempot) és a (szervíz) igénytelensége. Belül a középkonzol miatt tágas nem úgy mint a modern kocsik ahol egy barátnői összebújás már szóba sem jöhet, az ülések jól tartanak, a klíma jéghideg, az elektromos ablakok közül mind automata le és felfelé is (nem mint a 4 milliós Focusban), erre mondják: egyszerű és célszerű.
Elhatározásomat tett követte, és egy osztrák aukciós oldalon én is lelicitáltam a motorhibásnak és lelakottnak írt kocsit, mondván legfeljebb hobbiauto lesz. Sikerült olcsón megcsípnem, és mikor érte mentem, csak akkor szembesültem furcsa, zöld színével, mely napon világoszöld türkiz, este sötétzöld. Hát először nem tetszett. Az idő elteltével viszont már hiányozna. Az autót az ottani vámosok használták szolgálati autóként, garantált 140ekm, szervízkönyv, extrák (klíma, el. ablak, el. tükör, ABS,4 légzsák, motorfűtés) stb.
A meglepetést az is okozta, hogy hazaérkezve kiderült az autónak kutyabaja, pöccre indult és azóta is vidáman rója velem az utakat Európa-szerte.
Városban 5.2-5.5 körül fogyaszt, országuton 150-160 körül szintén. Budapest-Bécs viszonylatban most hétvégén 4.8 volt. Végsebessége 190 körüli ahol fogyasztása 8 liter (nem sokkal nyomott le egy Q7-es) :-), de ez most már nem az az ország ahol a végsebesség szempont lenne. (hétvégén 5 mozgó traffipax az M1-en a telepítetteken kívül).
A 4x4 eddig még csak földúton, nedves füvön mutatta meg tudását, elképesztő.
Mindenkinek csak javasolni tudom, aki szintén azt gondolja, hogy Magyarország nem kimondottan a cabriós egyetemi tanárok és sportkocsis gondtalan fiatalok hazája, hanem a pénzüket fillérekként összerakó és a fos, 300 ezer km-t futott kintről behozott Cayenne-es, BMW-s palimadarak röhejes színpada.
Autónak egyszerű kell, megbízható, és a legfőbb érték az ember :-) Nem az autó. Ott legalábbis, ahol a GDP az albániaival vetekszik egyelőre.
Hibalista
- 4 féktárcsa csere betéttel, hátsó pótféklámpa csere,
Ide hordtam szervizbe
Budapesti ismerős szervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 144000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | S80 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
