Ezt kerestem, meglett!
Szöveges ítélet
2009. március.:
2 hete van meg az autó, 2500km-t tettem bele. Sok-sok kutakodás, olvasgatás után esett a választásom erre a típusra, és erre a motorra. Korábban is Skodáim voltak, Favorit és Felicia, hát maradtam ennél márkánál. Elsőre azért nem volt ennyire egyértelmű a dolog, de ár-érték arányban igen kedvező gépek ezek az Octaviák.
Kényelem szempontjából nem egy Lexus, de vállalható. Kicsit kemények az ülések, de nem törnek (van állítható deréktámasz), kicsit kicsi a hátsó lábtér, de engem nem zavar :), négy elektromos ablak, kp. zár, digitklíma, a többi a szokásos. Nekem megfelelő, és ez a lényeg! A nyolchangszórós gyári hifi elég gyenge, fejegység már cserélve, hangszórók hamarosan... Menetzaj azért van, de a korábbi autóimhoz képest, süket szoba! Persze azért a zsírúj mai konstrukciós autók azért csendesebbek.
Megbízhatóság: remélem az lesz, bár a jobb hátsó kp.zár rakoncátlankodik, amúgy eddig semmi hiba, majd meglátjuk...
Teljesítmény: Na ezért vettem meg ezt a gépet! Miután először kipróbáltam, tudtam, sima szívómotor nem kell! Az első tank benzin után, kapott V-power 95-öt, (ez nem éri meg a 20Ft-os felárat), ill. Carrera95-öt (+5-6 forintot simán megér!!!). 500km "bejáratás" után, és jobb benzinnel nagyon megy. Nagyon. Nem ver hátba a turbó, de ahogy szépen elindul, majd olyan 1750-es fordulattól egyre komolyabban elkezd húzni, 2500-tól meg egy lendülettel egészen 6500-ig, az valami szuper. A lámpát is nagyon szereti, 1. majd 2. sebesség és máris 100-nál vagyunk, és innen 170-ig meg se áll. Itt kezd egy kicsit lassúlni a gyorsulás, de egy szívómotorhoz képest, repül! Szóval most már tudom, ha lecserélem ezt a gépet, biztos hogy 1,8TSI lesz az utód, vagy valami hasonló, de szívó már nem. A TDI-k meg annyira nem tetszenek, bár vezettem azt is, túl traktoros a hangja, és kissebb a használható fordulatszám-tartomány. Ez az a teljesítmény, amivel lehet egy kicsit vagánykodni, csapatni, lehet kényelmesen, öregurasan autózni, és lehet biztonsággal előzni, dinamikusan haladni. Nagyon rugalmas ez a blokk.
Fogyasztás: 8,3 eddig az átlag - kevés városi üzemmel. Városon kívül normálisan nyomkodva a gázpedált pálya 140-150 + országút 100-110-nél 7,5 is volt a teljes tank átlaga, városban nem lesz kevesebb 9-9,5-nél. Ha a várost elkerülöm, kevesebbet fog enni mint a Felicia!!! Kivéve, ha csapatom :)
7 éves kora ellenére egészen egyben van a beltér és a külseje, bent két helyen kicsit zörög rossz úton, a könyöklőn látszik a használat, de amúgy nagyon egyben van. Kívül néhány apróbb, nem feltünő hiba, de ez a 7 év számlájára írható, nameg az alacsony első lökhárítóéra!
Eddig nagyon tetszik, nagyon jó választás volt, főleg a motor!
Folyt. köv. ha lesz valami változás.
Hibalista
- Jobb hátsó ajtó központi zárja rakoncátlankodik.
Ide hordtam szervizbe
Még nem vittem szerelőhöz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | Biztos hogy benzines turbóval! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
