A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/Octavia Tour (1996-2010)

Octavia/Octavia Tour 1.4 Classic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Én akartam szeretni...

Szöveges ítélet

A skoda alapvetően egy olcsó márka, ezért ne várjunk tőle Merci csillagos kényelmet, vagy Audis extra listát. Ez egy célszerszám.

2013 őszén vettem, mert a Volvo 740 után szerettem volna egy megbízható, kis fogyasztású autót. Húszas éveim végét taposom, nem cserélgetem túl sűrűn az autóimat, ezért szempont volt számomra, hogy minél multifunkcionálisabb legyen a kocsi. Legyen megbízható, legyen nagy csomagtere, alkalmas akár napi 200km ingázásra is hosszútávon, férjen el benne egy gyerekülés, és ezeket a feltételeket teljesíti is, mert kivisz a világból, sosem áll meg. A csomagtartó akkora hogy három pontost lehet dobni csont nélkül a teszkós szatyrokkal, vagy a kerti kis asztallal, esetleg biciklivel. A kerékpár úgy befér, hogy a hátsó ülést még nem kell lehajtani, sőt, két nagy ágymatrac is szállítható minden kellemetlenség nélkül, pedig sedan karosszériás. Az ingázást szó nélkül tűrte, hónapokon át, csak benzint és 15ezrenként olajcserét kért. A gyerekülés biztos beférne, de még nem tartok ott, beszámolok róla ha aktuális lesz. Most jöhetnek a negatívumok. A kényelem elég spártai (!!!). Az ülés, mondjuk hogy 120 kiloval is kényelmes, nem fáradok el benne, jutott egy lufi a vezető oldalra, meg itt-ott pöttyintettek egy kis krómot, valamint jutott bele manuális klíma. Viszont sok a szürke, bőr mintásra printelt műanyag burkolat, elég taknyos a váltó, a kuplung is olyan mint ha a sz*rba lépnék bele, a gyári hangszórókkal pedig nem fogunk letekert ablakkal jaszkarizni, mert még a botfülűeknek is sértő, ahogy a hangerő növelésével torzulnak a mélyek. A hátsó üléseket és lábteret maximum csak az ellenségemnek ajánlanám fel hosszú távú utazásra, mert az inkább csak egy darab szivacs egy padon. A hangszigetelés botrány, hallunk gumisurrogást, futóművet, motort, szélzajt, mindent. A 30 éves Volvom ehhez képest egy csendszoba volt, és a kezdeti időkben komolyan aggódtam, hogy nem lehet ezt megszokni, de tévedtem, meg lehet...
Én próbáltam szeretni, de tényleg. A formája örök, kicsit coupé jellege van, nekem kimondottan tetszik, azonban mindenféle tuning hülyén áll neki, bucsus lesz tőle a kocsi. A presztizse éppen belépő a középosztályba, mert nem tolnak le az útról, de azért nem is kapsz kitüntető figyelmet. Egy fekete frakkba bújtatott inas, aki szolgál minket. Amikor a Föld bolygó elpusztul, az utolsó emberek öreg mercikkel és octaviákkal fognak távozni erről a bolygóról. De miért nem szerettem? Mert beülök, és nem mozgat meg bennem semmit. Nincsenek szép felületek, legalább lenne fekete az a randa műanyag, de nem, szürke, mint egy toyotában, sé a bőr mintás printelésbe beleül frankón a kosz, amit csak Ciffel sikálás után tudsz eltüntetni. A zenét inkább csak hallgatod, de nem élvezed a gyári gagyi hangszórókon, pályázásnál pedig a futómű és szélzaj felülkerekedik a hifin. Az 1.4-es motor abszolút csak közlekedésre jó, ugyanúgy 75 lóerős, mint egy ezerötös zsiguli, csak azzal élvezet rudosni a gázt, ezzel meg nem. Ha egy csaj beül, az egyetlen dicséret az lesz, hogy milyen jó nagy a lábtér a jobb egyben. Gyorsulási élményt felejtsük el, a motor valahol 3000 fölött kezd el harapni egy picit, de gyorsan leforog, és a 4. gangnál már erőtlen is. Ezért csak beülök fa arccal, és ugyanezzel a fa arccal szállok is ki. Mint mondtam ez egy célszerszám, amivel közlekedünk. Fogyasztása vegyesen 7,5-8 liter között mozog, de télen van, hogy a 10 litert is beveri a sok rövid, városi úton.
Az alkatrészárak bárdi/unix 50% után elviselhetőek, és viszonylag könnyen is szerelhető a technika, de azért egy kuplung vagy vezérléscsere meg tud szivatni rendesen. Szokás mondani, hogy a mai személyautókat 160.000 km-re tervezik, ez nagyjából igaz is. Én 148.000 km-rel vettem, akkor már érződött hogy lesznek bajok a futóműnél. Röviden összefoglalva, ami kopó alkatrész - és még nem cserélted - akkor 160.000 után majd fogod. A legtöbb példány már bővel efölött jár, érdemes őket alaposan szemügyre venni, hogy mit cseréltek ki. Szét nem esik ha elhanyagolják, de zörgős, nyúlós lesz. Egyszer össze is törtem télen, amikor kifutott elém éjjel egy 200 kilós vadkan. A bal eleje megsemmisült, fél mihály volt a javítás. A kasznisokat úgy bíztam meg, hogy csak akkor vállalják, ha olyan lesz mint a gyári... hát nem sikerült nekik. Avatatlan szem nem veszi észre a javítást, de én azért látom, hogy már nem olyan. Mindent megvettem hozzá, nem kókányoltam, így hibátlanul szolgál tovább a kocsi, mert még nem adom el.

Ajánlom mindenkinek, aki nem keresi a rajongást, de szüksége van egy megbízható, kezdő családi autóra, és nem suzukit akar. Kimegy a világból, viszont az a vigyorgós kiszállás, világ-királya-érzés, mint pl egy zsiguliban, rizsrakétában, Volvoban, Audiban, stb., az nincs már. Hogy mi lesz a követkő kocsim? Valami tüzes, az biztos. Pl egy Volvo S80 4.4 V8 benzin :)

(az első kép csak illusztráció, a második a vaddisznós állapot)

Hibalista

- Amiket az előző tulaj cseréltetett: AC pumpa, indexbajuszkapcsoló, bal oldali motortartó bak, sortrafó, első fékbetét+tárcsa, kormányszervó egyik csöve - - 160.000 kilométer után: trapéz gömbfejek, hátsó lengéscsillapító és ütközőbak, első gólyalábak+ütközőbakok+toronycsapágyak, hátsó fékdob+fékpofa, stabilizátor pálcák, kormányösszekötő gömbfejek, összes gumiszilent, termosztát, komplett kuplung, váltóban nyelestengely szimering, hátsó kipufogó dob, vonóhorog csatlakozó aljzat, komplett generátor, vezérműszíjak+görgők+feszítők, hosszbordás szíj+görgő+feszítő, sortrafó + gyertyák

Ide hordtam szervizbe

Karosszéria munkák: Cardesign Garázs, Tatabánya - eléggé félmunkát végeztek

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Klíma, futómű: Frundi, Tatabánya - szépen dolgoznak és nem lehúzósakA nagyját a cserélendő dolgoknak saját kezűleg végeztem, saját műhelyben.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 148488
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 740GL Következő autója? S80
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)